[Tävling] Stockholm XC

[Tävling] Stockholm XC
Såja! fixat framväxeln och drog förbi SthlmXC rätt fin åkning verkade det som.
Kom nog lite sent då JAG INTE HITTADE VILKEN TID tävlingen skulla starta på deras egen hemsida (lite skärpning där till nästa år!) Annars cool tillställning!!!
Skall anmäla mig som funktionär eller nått till nästa gång. Kul med tävling mitt i stan!
var det ngn som åkte? backen upp under liften såg livsfarlig jobbig ut, bör nog läggas till jobbigaste backen tråden ;-)
/Peace

(Tack till cykelmecken i sjöstaden som fixade min växel i ett nafs)

[Tävling] Stockholm XC
kollade pm ju! men orka.. kritisk info skall finnas direkt på sidan, typ när, var och hur kommer jag dit! även en hjärdöd skall hitta (tydligen för svårt för mig ändå ;-) )

Närå men sjysst tävling! finns bilder ngnstans? såg minst en fotograf längs banan..

[Tävling] Stockholm XC
Ah, hemma igen. Tack för en trevlig tävling!
Bra bana, fin inramning och fint väder att tävla i. Nästa år kommer inte syndafloden att ramla ner från himlen dageb innan tävling. Då är jag tillbaka på startlinjen. Med bättre grepp.

[Tävling] Stockholm XC
Fotade från höften...alltid något.

Bilagor

• Hanna backe.JPG
    Hanna backe.JPG
    105.8 KB · Besök: 15
  • Max backe - Kopia.JPG
    Max backe - Kopia.JPG
    109.9 KB · Besök: 19
[Tävling] Stockholm XC
Det såg så lerigt och kladdigt ut så jag inte brydde mig att köra någon uppvärmning i spåret. Det skulle ändå vara bättre åkare före så planen var att glida efter dom i spåret och kanske öka mot slutet.

När starten gick rappade växlarna som värsta amatören. Att lyckas komma upp för start backen näst sist blev ju verkligen en gnistsläckare men det var bara att hitta sitt eget tempo och försöka överleva loppet. Det blev några enstaka avanceringar och man gick efterhand in i sin egen rytm och spårval. I stort sett var det bara en backe av dom fyra som det fungerade att cykla uppför. Skidbacken klarade jag en gång men sen blev det till att springa.

Klaffsa runt i leran ställde helt andra krav på däck och pedaler än vad man hade förberett sig på och att överhuvudtaget springa bredvid sin cykel kändes löjligt långsamt men var enda sättet att komma framåt.

Backarna var i slirigaste laget men i övrigt var det en rolig och slingrande bana. Bra tävling och väl arrangerat!

Tillbaka
Topp