Tävlingar i Italien

joakim_v

Ny medlem
Tävlingar i Italien
Vi är ett gäng från Örebro som åker ner till Lucca på ett 2-veckors träningsläger runt påsk. Efter timtals surfande på "fantastiska" internetsidor från Italien så ger jag upp.

Hur hittar man tävlingsprogram för regionen Lucca eller Toscana?
Får utlänningar vara med på Italienska nationella tävlingar i senior/veteranklassen?
Vilka klasser finns som motsvarar Senior eller H30 och H40 i Sverige?
Eller är man förpassad till Gran Fondo (har endast hittat ett lopp inom 10 mil under aktuell period)?

Tävlingar i Italien
"Men Elite and Under 23" och "Women Elite, Women Junior and Men Junior", inte Seniorer eller Veteraner? Men visst, ett sätt är ju att kolla med cykelbutiker.

Italienska cykelförbundet har:

http://www.federciclismo.it

Men där hittar jag heller inget om Seniorer eller Veteraner.

Senast redigerad av en moderator:
Tävlingar i Italien
anders som jobbar på cycling i vasastan är uppväxt i grosseto i södra toscana och har cyklat där massor
ring och gå dit och kolla med honom
han har säkert koll
och om ni är i grosseto så är ett besök hos Tommasini ett måste

Tävlingar i Italien
Jag ska till Toscana, i närheten av Grosseto, 4:e till 18:e juli. Är det nån som känner till några gran fondon eller lopp i krokarna? Jag har googlat men hittar inget vettigt.

Tävlingar i Italien
ok
lite söderut finns det en by som heter Talamone som är vacker
rakt söderut över bukten Monte Argentario ligger Porto Santo Stefano
I hamnen finns världens bästa glasstånd Rosas Gelateria (Glass gjord på Mascarponeost, helt fantastisk, och massa annan italiensk glass). Bra restauranger lite överallt, hotellet kan säkert hjälpa er och boka bord om ni vill

Runt Monte Argentario (man måste köra lite grusväg om man ska köra hela varvet annars kan man ju vända) finns en scenic route som är riktigt fin att cykla med en heldel höjdmetrar. Längs denna scenic route finns en legendarisk pizzeria som är beryktad i hela området.

20 km sydöst om Grosseto ligger en stad som heter Scansano med branta och hyfsat långa backar ner mot Pereta en fantastisk liten medeltidsstad

längre österut ligger Saturnia med svavelstinkande bad
fortsätt mot Manciano och ta en fika uppe på torget
I närheten bor Max Lelli fd dopad italiensk proffscyklist med eget märke http://www.maxlellibikes.com/
Jag tror att man kan åka med honom som guide runt om i området

fortsätt sedan mot Pitigliano
sådär italienskt medeltidstypiskt helt fantastiskt så man inte tror att det är sant
men efter millemiglia vet du väl det

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp