TCR 2024 - Transcontinental Race, no 10

Här är deltagarlistan för årets race:

Om jag inte har missat någon(bara letat efter "svenska" namn), så är följande årets svenska deltagare:

9 Hanna de Sousa
092 Anna Lindén
159 Tobias Gustafsson
161 Fadi Alrais
223 Anna Carlqvist
228 Nazar Nettersröm
272 Isaac Kuehnle-Nelson
274 Jesper Aven
300a Magnus Forsblom
300b Staffan Öberg

Stort lycka till alla som cyklar!

Senast ändrad:

Om jag inte har missat någon(bara letat efter "svenska" namn), så är följande årets svenska deltagare:

092 Anna Lindén
159 Tobias Gustafsson
223 Anna Carlqvist
300a Magnus Forsblom
300b Staffan Öberg

Ska bara en Fadi från Göteborg också. #161 kanske?

IMG_0701.jpeg

Incheckad.
Gemensam genomgång 17.30.
Start 20.00.

Ska bli oerhört kul att följa från sidan i år, speciellt svenskarna.
Toppen på startfältet ser sjukt starkt ut, tror Strasser kommer få sina fiskar varma.
Kommer nog inte finnas utrymme för felkörningar eller mekaniska problem, då är man borta från toppstriden.
Vilka skulle du säga (förutom Strasser) är favoriterna i år?

Man får väl se hur det ser ut i morgon bitti. Brukar väl förvisso ofta vara några som gasar i början men sen inte håller, men en första indikation kan man väl kanske få kring vilka som skulle kunna vara "med i matchen".

Får man hjälpa varandra i år? ?

Ska vi inte börja spekulera om doping här också på en gång? :)

Även Strasser gillar ju höga kolhydratintag och har ändrat sitt träningsupplägg en hel del till att följa samtiden ideal....
Han får ju ses som något slags ultra-Pogacar. Och han är redan igång och rycker i täten.

OBS! Bara för att vara tydlig - jag är inte så naiv att jag inte tror att doping förekommer nuförtiden inom allsköns cykling - men kan tycka att vi ska överlåta utdelningen av domar till dem som faktiskt har det ämbetet.

Jag tänkte mer på snickers-incidenten från förra året, eller när det nu var. När Strassers betalkort strulade.

Jag tänkte mer på snickers-incidenten från förra året, eller när det nu var. När Strassers betalkort strulade.

2022 var han och Bartholmoes under utredning för eventuell penalty / diskning efter att de druckit en cola tillsammans - Ullrichs kort strulade så Strasser tog notan för hans cola också.
Inte ett jättekonstigt beteende två polare emellan och givet att man nog inte är helt klar i skallen i det läget rätt lätt hänt.
Är det den händelsen du tänker på?

Någon annan Snickersincident känner jag inte till. Däremot åts det en massa snickers det året - något han till året efter och i år reviderat för att försöka optimera kosten ännu mera. Storfavoriter nu är bland annat sockerpåsar från diverse kafébesök och honung har de pratat om i podden?

Drygt 40 mil under natten för täten. Fortsatt snitt kring 30 för ett gäng riders. Det är verkligen ett race det här. Vi får se om norra eller södra spåret är snabbast till CP1.

Det är nog det starkaste startfältet hittills. Strasser har toppat koffeinkänsligheten inför den första jobbiga natten och ökade farten i ottan. "I was flying"

092 Anna Lindén
159 Tobias Gustafsson
161 Fadi Alrais
223 Anna Carlqvist
228 Nazar Nettersröm
274 Jesper Aven
300a Magnus Forsblom
300b Staffan Öberg

Kopierade in listan på svenska deltagare i första inlägget i tråden. Hoppas du inte misstycker.

Aha, Rhein Radweg, bra val. Där är det superfint att cykla, längs floden, med borgar och små coola städer.
Men såklart, då måste man ju stanna och sightsinga lite oxå !!

Man kan ju tro det. Han har cyklat längst. Och snabbast. Frågan om han kommit närmast målet... Strasser är listad som ledare. Oklart för mig hur de kommer fram till ordningen på leaderboarden.
Jag misstänker att till dess att de nått CP1 kommer listan att vara sorterad på startnummer med Strasser först då han har startnummer 1 i egenskap av regerande mästare.

@desmo följer samma väg som Strasser, men har släppt lite :giggle:
Visa bilaga 713767

För övrigt synd att dom inte får till grafen med stopptid på ett bättre sätt så att det är lättare att jämföra några enstaka cyklister (och tidsspann).
Kanske @desmo missade att få med trainern s.a. han blev tvungen att starta ouppvärmd. Sånt kan kosta.

Varierande vägval får man säga:
1721654684570.png

Får erkänna att jag inte riktigt är med på 303-parets vägval dock. Känns som de är extremt långt norrut. Förvisso har de väl än så länge undvikit kuperad terräng väl, men det finns ju en gräns när det är bättre att ta lite backar för att hålla nere sträckan hyggligt. Det där vägvalet måste ju ge en massa mil extra.

Senast ändrad:
Varierande vägval får man säga:
Visa bilaga 713791

Får erkänna att jag inte riktigt är med på 303-parets vägval dock. Känns som de är extremt långt norrut. Förvisso har de väl än så länge undvikit kuperad terräng väl, men det finns ju en gräns när det är bättre att ta lite backar för att hålla nere sträckan hyggligt. Det där vägvalet måste ju ge en massa mil extra.
Många kör nog loppet helt som upplevelse snarare än tävling. Då kan ju vägval bygga på helt andra värden jämfört snabbaste vägen.

Tillbaka
Topp