TCR 2024 - Transcontinental Race, no 10

Ser ut som Zeinab kanske är på väg ut på vägen igen medan De Witte verkar pausa (spåren är Gemperles och Strassers).
1722282396752.png

Strasser hade tydligen en likartad upplevelse på parcours 4 - 6 punkteringar, skärsår i bakdäcket som fick fixas med några slangbitar samt brist på mat och dryck.

Strasser nämnde i IG-uppdateringen också att han sovit 2.40-3 h per natt.
Puh. Cut, inte cat, in the backwheel, alltså. Tyckte han var väl obrydd över en kisse i hjulet. "zo, I had to fix that alzo"

IMG_7871.png

Verkar som att han är på rull igen och ska man tro Google Maps så ligger en 24h bensinmack där. Så kanske lite proviantering för natten

Ett tag igår trodde jag att de Witte skulle kunna utmana Zeinab. Det verkar allt mer osannolikt.

Hitta rutter till målet verkar kinkigt värre.

På marginalen för Strasser att hinna i mål före midnatt som han hade som målsättning i instagramuppdatering i morse.

Strasser missar sitt midnattsmål med cirka två timmar (eller mer). Zeinab tog lite vila strax efter parcourens start men är nu på rull igen.

Gemperle nådde för övrigt målet ganska exakt sju timmar efter han påbörjade sista parcouren. Jag tror inte han hade några längre stopp under den biten.

Ganska utdraget startfält, drygt dygn, bland 8 första.
Nu vet vi förstås inte hur det kommer att se ut i slutställningen då ju de flesta fortfarande är ute och trampar. Dessutom är ju tidstillägg inte helt ovanliga. Kikade dock lite på hur det sett ut på topp-10 tidigare:

TCRno9:
1722397519820.png

TCRno8
1722397610468.png

TCRno7
1722397857920.png

Har bara kopierat och klistrat från resultatlistorna i vilka namnen är många kolumner bort så för att inte göra bilderna jättebreda har jag struntat i namnen. Tyckte det var ok då poängen här ju ändå är tidsavstånden.

Nu vet vi förstås inte hur det kommer att se ut i slutställningen då ju de flesta fortfarande är ute och trampar. Dessutom är ju tidstillägg inte helt ovanliga. Kikade dock lite på hur det sett ut på topp-10 tidigare:

TCRno9:
Visa bilaga 716082

TCRno8
Visa bilaga 716083

TCRno7
Visa bilaga 716084

Har bara kopierat och klistrat från resultatlistorna i vilka namnen är många kolumner bort så för att inte göra bilderna jättebreda har jag struntat i namnen. Tyckte det var ok då poängen här ju ändå är tidsavstånden.
Vad får de olika tidstillägg för?
- drafting?
- sladda bredvid parcouren?
- ta emot langning?

En post är väl de som cyklat otillåtna vägar, antingen sådana som är olagliga eller sådana som arrangören förrbjudit.

Här finns en del prat om tidsstraff: https://cyclingtourist.com/2022/10/13/tcr-no-8-preliminary-penalties-results/

Bland annat finns dessa nämnda där:
1722400043015.png

I fjärde punkten kan man ju rätt lätt inse vilka cyklisterna som fått tidsstraffen är.

Kanske @A.Nilsson sitter inne med lite "inside information"?

Skönt att det inte var ngt värre med Gottschalk.

@Amenvafan Ett tips, i all vänlighet: om du inte skriver någon text i inlägget, infoga gärna bilden du bifogar, d.v.s. tryck på Infoga
1722403241125.png

och sen t.ex. Fullbild
1722403286085.png

Om man bara har det som en bilaga och ingen text har det noll effekt att trycka på Svara-knappen, d.v.s. man får ingen länkning om man försöker svara på ett sådant inlägg.

Sen tycker jag oftast att det är att föredra att infoga bilden även om man skriver text. I det fallet hindras dock inte länkningen vid svarande av att man inte infogar bilden.

Jissses! Dramatik som man helt missade. Sen får man väl se vilka tidsstraff som delas ut. Skulle väl potentiellt kunna kasta om placeringarna. Sen gissar jag att Zeinab har ett tidsstraff att inhösta för cyklandet på väg med cykelförbud i Slovenien(?) som var uppe tidigare i tråden.

Tillbaka
Topp