TCR 2024 - Transcontinental Race, no 10
Forsblom och Staffe på väg in i Kosovo
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det slog inte igenom direkt.
De var han som cyklade med platta pedaler.Mikko Kainu kom i mål för en dryg timme sedan, som 10:e cyklist, och blev i och med det första nordbo att nå målet.
Hur många procent effektivare blir det om man sitter fast i pedalerna istället? Själv har jag kört utan SPD på sistone och använder standardpedaler och vanliga skor, men egentligen mest för att jag har svårt att hitta sköna cykelskor i min storlek. Sen är väl inte min rundtrampsteknik helt optimal heller, så då är det kanske inte så avgörande.De var han som cyklade med platta pedaler.
Känns väl inte optimalt.
Kanske är min väg för att kunna cykla långt.De var han som cyklade med platta pedaler.
Känns väl inte optimalt.
Jo, jag tror han tycker det är optimalt, utifrån hans erfarenheter.De var han som cyklade med platta pedaler.
Känns väl inte optimalt.
Eller åtminstone den bäst fungerande kompromissen för honom?Jo, jag tror han tycker det är optimalt, utifrån hans erfarenheter.
En optimal kompromiss. Finns det? Ja.Eller åtminstone den bäst fungerande kompromissen för honom?
Min känsla är att andelen ”optimala” lösningar för ett lopp minskar med längden och variationen och osäkerheten osv.
Men har han läst Happy och breddat sin erfarenhet?
De var han som cyklade med platta pedaler.
Känns väl inte optimalt.
| Måltid efter Gemperle; x:y = x dygn y h | Antal |
| 0:00 - 0:06 | 1 |
| 0:06 - 0:12 | 0 |
| 0:12 - 0:18 | 3 |
| 0:18 - 1:00 | 2 |
| 1:00 - 1:06 | 2 |
| 1:06 - 1:12 | 1 |
| 1:12 - 1:18 | 2 |
| 1:18 - 2:00 | 0 |
| 2:00 - 2:06 | 3 |
| 2:06 - 2:12 | 1 |
| 2:12 - 2:18 | 5 |
| 2:18 - 3:00 | 3 |
| 3:00 - 3:06 | 3 |
Kom i mål på 27:e plats, 3:01:45 efter Gemperle. Extrasvängen tog ca 1:13:00. Räknar man bara bort den tiden hade han varit 1:14:45 efter Gemperle. Det svarar mot en 12:e plats.Så öppnar man telefonen och tänker, hmm, undrar hur det går för Bosoni. Jo... 3 km från mål!
Jag tycker att det ser ut som gps-i-stad-problem.Kom i mål på 27:e plats, 3:01:45 efter Gemperle. Extrasvängen tog ca 1:13:00. Räknar man bara bort den tiden hade han varit 1:14:45 efter Gemperle. Det svarar mot en 12:e plats.
Ser ut som han ev. åkt lite fel precis på slutet.
Visa bilaga 716629
Tre dagar!Jäklar vilka små marginaler det verkar vara?
Tre timmar efter vinnaren och en 27e plats?
Det är helt otroligt med tanke på hur många mil de hojar och att de kör olika vägar.
Hjältar.
Verkar gå mot nån av dom södra färjorna, vilket inte ser fördelaktigt ut.Anna Lindén vid färjan. Ska nu över vattnet och sen trampa ca 4 mil till CP4. Bör hinnas med innan midnatt, men det blir inte med ngn stor marginal.
Ahh, det verkar rimligare. =)Tre dagar!
Är väl få som inte tagit nordligaste färjan så jag håller med om att det känns lite mindre bra.Verkar gå mot nån av dom södra färjorna, vilket inte ser fördelaktigt ut.
Hoppas inte det ställer till det!
Om man ska tro Google Maps går en färja 23.00 och tar 19 minuter över.Verkar gå mot nån av dom södra färjorna, vilket inte ser fördelaktigt ut.
Hoppas inte det ställer till det!
Njaa det här blir nervöst…Kan inte se att det finns någon väg precis parallellt med den förbjudna så detta ser verkligen inte lovande ut.
Kan inte se att det finns någon väg precis parallellt med den förbjudna så detta ser verkligen inte lovande
Oklart vad ev. straff kan vara, men om det ”bara” är tid så kan det nog vara värt det.Kan inte se något annat än att hon är ute på förbjudna vägen.
Visa bilaga 716740
Jag har ingen aning. Vet inte om @A.Nilsson kan ha någon känsla för vad det kan bli.Oklart vad ev. straff kan vara, men om det ”bara” är tid så kan det nog vara värt det.
Jag körde som sagt genom en förbjuden tunnel förra året och fick tidsstraff, och i detta fall kan ju det innebära att hon klarar cutoff tiden på CP4, och får ett tidstillägg på totaltiden i efterhand.Jag har ingen aning. Vet inte om @A.Nilsson kan ha någon känsla för vad det kan bli.
Vore intressant att veta vad planen var från början och vad som hänt.