TCR 2024 - Transcontinental Race, no 10
Enligt deltagare som cyklat tidigare upplagor så var det fler förbjudna vägar än någonsin. Dvs LostDot försöker styra bort cyklister från de vägar som anses farliga. Detta gjorde ruttplaneringen svårare då vägar som använts tidigare nu var otillåtna. Jag upplevde bara en gång att jag var på en väg som var olämplig, och det var en bit norr om Zenica. Kanske 30 km totalt där trafiken var allt för intensiv för min smak. Den vägen var markerad med en varning från LostDot så det var ingen direkt överraskning.Grymt cyklat och tack även för en fin RR!
En fråga från en som i perioder varit sugen på att cykla loppet… Hur upplevde du vägarna vad gäller trafik? För jag antar att iom att det är fri läggning av rutten så kommer man gynnas av att ta stora gena och platta vägar. Och dit brukar ju även bilister dras… Något som iaf fått mig att avstå såhär långt. Skulle vara intressant att höra hur du upplevde den aspekten.
Jag kan inte minnas att jag hade någon riktigt jobbig incident på hela vägen faktiskt.