TCR 2025 - Transcontinental Race, no 11

Gissar att det inte blir Cruzbike på den här cykelturen. Ska bli kul att följa.
😀

Skulle svært gjerne ha tatt Cruzbiken dersom det hadde vore tillate. I år er det ikkje like mange tekniske parcours som det har vore tidlegare, og heller ikkje så mange høge fjell. Og det ville ha vore heilt perfekt med ein fullstendig flat siste-etappe i 4-500 km langs Donau til mål.

Men det blir ein grussykkel, ja, med 35 mm GP 5000 AS. Meir om sykkel og utstyr her.

@Ricard_STHLM

Jag förstår inte riktigt vad som sägs i videon om dina mål. Du pratar om tre målnivåer. Som jag uppfattar det är det att
1. gå för seger
2. lägga in sömn mm med målet att ta sig i mål

Var det en nivå till i det du sa eller föll den bort?

IMG_0886.webp

@Ricard_STHLM

Jag förstår inte riktigt vad som sägs i videon om dina mål. Du pratar om tre målnivåer. Som jag uppfattar det är det att
1. gå för seger
2. lägga in sömn mm med målet att ta sig i mål

Var det en nivå till i det du sa eller föll den bort?
Ja, det stämmer det är första att komma så bra som möjligt, sedan ta sig i mål överhuvudtaget, till sista vara klok nog att bryta innan det blir permanenta skador.

Ja, det stämmer det är första att komma så bra som möjligt, sedan ta sig i mål överhuvudtaget, till sista vara klok nog att bryta innan det blir permanenta skador.

Det senare antar jag kan vara en svår avgränsning vid något i så extremt.

Vad använder du för regnjacka? Andas den något eller är den helt tät?

Starten har gått och alla cyklar åt fel håll, är det en parcour ut till havet innan och sen valfritt österut?

Intressant det här med Points Classification, snabbast på parcourerna, nytt för mig som inte följt TCR på ett tag.

#5 Bachman och #46 Chatelet först klara med CPStart. Som vanligt utspritt fält där majoriteten ser ut att ta en nordlig rutt.

Har följt några TCR-tråder tidigare och det är alltid kul. Tänkte försöka mig på dot watching denna gång också. Hur göra man?

Hej.
Jag sorterade deltagarlistan på TCR hemsida efter svenska deltagare och det var dessa som redovisades.
Kanske dina "Happyreferenser" är alias och att de ingår i listan jag postade?

Försökte göra en ny sökning, men TCR verkar ha plockat bort deltagarlistan, hittar den inte längre på hemsidan.

Hej.
Jag sorterade deltagarlistan på TCR hemsida efter svenska deltagare och det var dessa som redovisades.
Kanske dina "Happyreferenser" är alias och att de ingår i listan jag postade?

Försökte göra en ny sökning, men TCR verkar ha plockat bort deltagarlistan, hittar den inte längre på hemsidan.

Paul skrev högre upp i denna tråd att de var godkända som par. Anna cyklade TCR 10 och gav mycket spännande dot-watching i den tråden.

Jag letade också efter dem i startlistan utan resultat.

#46 Catelet med endast 13 minuter ur sadeln ser ut att ha en fin ledning. Naturligtvis kommer det att bli tufft att hålla 26.90kph men ett ryck är ett ryck. Moritz # 297 ser ut att vara den andre ut CP01.
#1 Jana Kesenheimer ser ut att ha cyklat långt norrut mot övriga fältet.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp