Team Sky slut 2019

Team Sky slut 2019
cykloton sa:
fernvalley sa:

Min första tanke var att: vad ska teamet heta nu? Men sen kom jag på att det kanske inte kvarblir någpt team..

Teamet lär nog fortleva i någon form men knappast med den budgeten som laget har nu.

Quickstep får en ny sponsor till nästa år men kan inte behålla alla de stora cyklisterna.

Fernando Gaviria och Maximilian Schachmann är två av ryttarna som flyttar.

Team Sky slut 2019
Det enda jag gillade med Team Sky var namnet. Kort och snyggt, i stället för alla dessa lag med fula och knäppa namn från bisarra sponsorer som hörselhjälpmedelstillverkare, lantbruksbanker, försäkringsbolag och fan vet allt.

Team Sky slut 2019
Jo, blir troligen mindre team i ngn form. Eller iaf mindre budget. Men man får säga dom fick många segrar, om än inte alltid så bra publicitet...
Fast kan inte riktigt förstå vad många har emot Froome?

Team Sky slut 2019
Tror inte att laget kommer heta team sky slut 2019 iallafall.

Och jag undrar över om den här tråden är dagens skratt på nån engelsk cykelsida...

Team Sky slut 2019
geologen sa:
Det enda jag gillade med Team Sky var namnet. Kort och snyggt, i stället för alla dessa lag med fula och knäppa namn från bisarra sponsorer som hörselhjälpmedelstillverkare, lantbruksbanker, försäkringsbolag och fan vet allt.
+1
Fan, tänk de ortodoxa. Pröjsa över två lax för ett äkta team-kit oxå står det LIDL på röven. Då cyklar jag hellre i mina Gekås-bibs och en New Line-jersey för trehundra spänn.

Fast nu pratade vi ju Sky. Imponerande meritlista men astråkig taktik och image. Och jag skulle ju inte börja hålla på Real eller United bara för att de vann CL. Såg en brittisk skitunge på tourmålgången i Paris i somras som hade skrivit Thomas i ansiktet led tusch under en charmigt vildvuxen kalufs. Ville ju bara släpa med honom bort till Bastiljen och prata vett med fanskapet på sjuttonhundratalsvis.

Kommer inte sakna dem, men hoppas cyklisterna får nya stall. Kan bli intressant.

Team Sky slut 2019
Jag tycker tvärtom det är rätt charmigt med de här kommersiella lagnamnen som dessutom ändras varje säsong så man blir åksjuk att hänga med vilket lag som var vilket. Team Credit Agricole-Davitamon-Lampre. Så ska de ha färgglada tröjor med en massa loggor på. Det har lite kontinentaleuropeisk retrokänsla över sig. Lite lätt kaos sådär.

Team Sky är visserligen objektivt ett snyggt namn, men lite väl slickt anglosaxiskt. Ingen charm. Snyggt, men tråkig disciplin och watt-tränade robotar.

Team Sky slut 2019
Tja, jag följer dem inte alls. Jag bara "utsätts" för dem i diverse sociala medier eftersom så många jag känner är cyklister. Jag skulle förmodligen inte ens under pistolhot kunna räkna upp tio manliga, internationella cykelproffs. Helt ointresserad. Men lagnamnen, som sagt, dyker ju ofta upp här och där.

Kanske vore en idé att skala ner allt till mer sansade nivåer. Sätta ett tak på kanske tio miljoner för varje lags budget. Och minska antalet cyklister till 4-5 totalt per lag.

Team Sky slut 2019
geologen sa:
Tja, jag följer dem inte alls. Jag bara "utsätts" för dem i diverse sociala medier eftersom så många jag känner är cyklister. Jag skulle förmodligen inte ens under pistolhot kunna räkna upp tio manliga, internationella cykelproffs. Helt ointresserad. Men lagnamnen, som sagt, dyker ju ofta upp här och där.

Kanske vore en idé att skala ner allt till mer sansade nivåer. Sätta ett tak på kanske tio miljoner för varje lags budget. Och minska antalet cyklister till 4-5 totalt per lag.
Hur tror du det skulle påverka sporten och tävlingarna om lagen dras ner till 4-5 cyklister per lag?

Team Sky slut 2019
Det blir intressant att se hur deras budget kommer att se ut 2020. De skrev ju ett femårs kontrakt med den unge colombianen så de har väl tillförsikt...

Team Sky slut 2019
geologen sa:

Gun to your head….:) Försök i alla fall...:)
Den första bjuder vi på; Tobias Ludvigsosn.

Team Sky slut 2019
lundatok sa:
Det blir intressant att se hur deras budget kommer att se ut 2020. De skrev ju ett femårs kontrakt med den unge colombianen så de har väl tillförsikt...
Fast det skrevs ju innan Brailsford visste att Sky skulle dra sig ur.

Misstänker att Froome kommer lägga av efter 2019. Inget lag kommer ha råd att betala vad han tjänar nu och hjälpryttarna han behöver samtidigt.

Team Sky slut 2019
Henrik_E sa:
lundatok sa:
Fast det skrevs ju innan Brailsford visste att Sky skulle dra sig ur.

Misstänker att Froome kommer lägga av efter 2019. Inget lag kommer ha råd att betala vad han tjänar nu och hjälpryttarna han behöver samtidigt.
Om penningmängden minskar hos proffslagen så sjunker cyklisternas marknadsvärde, det kan bli rea på cyklister 2020.

Team Sky slut 2019
Det e väl roligare att gotta sig i andras olycka än att det faktiskt finns företag som kan tänka sig att vara titelsponsorer för stora WT-lag. P Lefevre också suttit på gärdsgården trots bra resultat.

Team Sky slut 2019
Förstod inte rubriken så jag googlade...

Screenshot_20190320-070140__01.jpg

Team Sky slut 2019
...fast som artikeln påpekar är det väl rätt tveksamt om cykelsportens miljöimage är sådant att ett kemi/plastföretag mer eller mindre spelar någon större roll. Det är väl heller inte så att Sky/Murdoch har ett fläckfritt rykte om affärsmetoder direkt - även om ett annat konglomerat äger det hela nu. Ska du ha stora sponsorer blir det något lort du får lov att svälja.

Team Sky slut 2019
TBy sa:
...fast som artikeln påpekar är det väl rätt tveksamt om cykelsportens miljöimage är sådant att ett kemi/plastföretag mer eller mindre spelar någon större roll. Det är väl heller inte så att Sky/Murdoch har ett fläckfritt rykte om affärsmetoder direkt - även om ett annat konglomerat äger det hela nu. Ska du ha stora sponsorer blir det något lort du får lov att svälja.

Exakt. Gazprom, UAE, Orica, Tinkoff, Astana - listan på titelsponsorer med, av olika anledningar, tveksam verksamhet var inte direkt tom innan detta.

Tillbaka
Topp