Teknisk runda runt Södertälje?

pmazolo

Ny medlem
Hej,

jag bor i Östertälje o söker nåt liknande det här inom rimligt avstånd.

Har hittat lite småsnuttar här i Östertälje (klastorpshöjden runt vattentornet skogen mellan väg 225 och vretensvägen) men undrar om någon vet om andra kluriga och helst lite längre stigari närheten?

Man skulle ju kunna fixa iordning några spår själv.....

Fråga två, finns det någon som har lust att hänga med ut o hojja sånt här? Jag kör på rätt låg nivå...

/Petter

Sörmlandsleden Järna-Mölnbo är en höjdare t ex.
Ut mot enhörna finns det lite fin-fina stigar. Förbi golf banan norr om strängnäsvägem och mot malmsjön till (om jag inte minns fel) har jag cyklat med en tälje kompis.
Var ett tag sedan jag var där nu.
Uppe vid tveta fans det några slingor förut i alla fall.
Finns väl en stig/grusvägar runt Måsnaren oxå.

Fint tackar! Här ska kollas upp!

Kringelloppets banor beskrivs som lätta och snabba, med vissa tekniska passager, kanske inte exakt det jag är ute efter (se videon), men jag ska kolla.

Ska också börja fundnera på att märka ut o fixa lite med en egen mkt teknisk bana här omkring, dvs en kort kringelikrokbana på ett litet område. Någon som vill vara med på det?

/P

Söker du steniga och stökiga stigar kan du prova Tuvängens endurobanor. Stora delar går förvånansvärt bra att cykla på.

amf.jpg ht=550

Det finns en hel del spår i skogen runt Tuvängen. Både det aktiva endurospåret (orangea pilar) och spår som tidigare använts men som nu "vilar". Men de är som sagt ordentligt stökiga och rejält tekniska på sina ställen.

Men tänk på att det är först och främst ett endurospår och cyklister bör hålla sig borta under träning och tävling. Öppettiderna (dvs då man inte bör vara där) finns här http://www.amf.nu/

Kul idé med endurobanan!

Nu har jag massor av tips och ska börja utforska. Tack alla!

(sen ska jag fortsätta leta trialhoj och leta upp ännu värre ställen...;-)

/P

OM man giullar tekniska stigar finns det en hel del runt Bornsjön. Nu var det ett tag sedan jag bodde där och vildsvinen har skrämt bort vandrare vilket gjort att en del har växt igen. Området kringtuvängen och längs grusvägarna mot Salem finns det många tekniska stigar.

Tillbaka
Topp