Tempohoj

Hinkas

Ny medlem
Tempohoj
Hittade en Focus Izalco Tria till rimligt pris, men jag funderar, en sådan som kanske ändå räknas som low-end, är det värt köpet eller kan jag lika görna investera i nytt styre till min hoj?
Jag vill ha en och köra "förnedringsrundor" med där jag kör tills jag vill spy och sedan lite till.
Nu är det halva nypriset på denna hoj så det känns ändå som att den kan vara värd pengarna, hur ska jag göra?

// Hinkas

Tempohoj
Det sitter campa vento-hjul på den nu så ägaren har ju kostat på ett litet steg uppåt mot de som satt på IAF.
Jag ska inte försöka slå contador eller äns vinna någon tävling i Sverige. Jag vill mest ha en tempohoj och testa, pressa mig själv lite. Få lite högintensiv träning ;).
Ah, testet där hittade jag med, verkar ju onekligen som dom var rätt nöjd med den.

Tempohoj
ska du inte tävla är det inte nödvändigt med en specifik tempohoj. pimpa den du har allaredan.
skillnaden är igentligen bara att den har brantare sadelvinkel så du kommer längre fram.

kanske lägga pengarna på en watt mätare ? då kan du ju verkligen pressa dig själv.
eller en mallis resa och köra lite berg ?

Tempohoj
sebastian_nurmela skrev:
-------------------------------------------------------
> ska du inte tävla är det inte nödvändigt med
> en specifik tempohoj. pimpa den du har allaredan.
>
> skillnaden är igentligen bara att den har
> brantare sadelvinkel så du kommer längre fram.
>
> kanske lägga pengarna på en watt mätare ? då
> kan du ju verkligen pressa dig själv.
> eller en mallis resa och köra lite berg ?

Tack för att du talade mig ur det.
Jag behöver nog mer träning innan jag vågar ställa upp i någon tävling, jag är ju ingen riktig cyklist som klarar snitta 40km/h ;).
Mallisresa har jag funderat på.
Får kika på wattmätare/pulsmätare och köpa cliponstyre till crossen istället.

Tillbaka
Topp