(Test) Hemmablandat raketbränsle

Cakeman

Ny medlem
Milkshake i kamelbaken funkade sådär. Pripps plus på pulver finns inte att köpa längre. Testar ett eget recept i stället: 3/4 delar dextros, 1/4 fruktos, pressad citron, en nypa salt och en koffeintablett. Vad tror ni om blandningen av snabba/långsamma kolisar? Återkommer med recension.

Croissant i le camelbak?? Nu får du utveckla. Croissant-smoothie?

Undrar fö också varför, vatten smakar ju gott som det är!

Haha denna dryck är ju utmärkt för ett fetto! Man slipper skaffa så bra kondis för att orka med svettoturerna! ;D

Jag tycker den låter klockren kakan, skall själv utforska det där när jag orkat fixa ingredienserna. Har du köpt de vanliga svälj-tabletterna på apoteket som nikotintabletter? Eller finns dom i brus? :P

lär ju vara brus, annars blire nog svårt att få ut det jämnt i vätskan. det andra lär ju inte lösa sig i vatten eller?

fattar fortfarande inte varför man vill ha detta på en happy tur? visst i slutet på någon svettotävling, men att ha det i kamelpukeln kommer ju bara innebära massa insulintopper under turen??

jaja vad vet jag, fetto som man är..

PontusL skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har konverterat! Kör enbart 5h+ uppförsturer
> iklädd lycra och svart läderkeps på min sub
> 6.4kg plastkvinna!

Pontus, vi vill INTE höra om ditt sexliv!!

Fässberg skrev:
-------------------------------------------------------
> kommer ju bara innebära massa insulintopper under
> turen??

Nej, här snackar vi munstycket i mungipan hela tiden och en lååååång topp som varar hela passet/tävlingen. Lite som surfing, gäller att stanna på vågen. ;-)

Cakeman
Din blandning verkar väl ok, dricker du kaffe till vardags kan du dock skippa koffeinet då det knappast gör nån verkan på inbitna koffein(miss)brukare. Saltet byter du med fördel mot naturell Seltin, så får du både kalium och magnesium utöver natriumet. Bra med citronsyran, soppan håller sig fräschare utan bakterier. Tröttnar du på att blanda själv så kolla länken i min signatur...

// Oskar

Finns det inga bilder på de där röda SPD-stövlarna Pontus nämde ovan?
Eller ännu hellre en bild på hela Pontus uppklädd (?) inför en svettoride =)

3/4 avslagen Coca Cola 1/4 superstarkt kaffe med safftigt med dextros funkar fint om man skall ut och en runda "dagen efter" krogen.

var tvungen att googla lite på skillnad mellan fruktos o dextros(glukos) den här artikeln var bra. Jag hittade då att vanligt vitt socker består av både fruktos och dextros 50-50. Så frågan är då om det är nån fördel att blanda i socker arterna för sig i drycken eller om man inte lika gärna kan använda vanligt strö socker?

Enligt artikeln så är en av fruktasens bra egenskaper att den tas upp långsammare av blodet (jätte lågt GI) och den effektan har den även på vitt socker som då das upp långsammare och ger en jämnare och längre energi tillförsel. (om man nu skulle vilja det...det vet jag inte).

Men som sagt. är det några fördelar med att blanda för sig? Kunna reglera mängden kanske...

Jävla google. ;-) Jaja, sörjan blandat med gin och sodavatten blev en hyffsad Tom Collins i alla fall. Har döpt den till Mike Tyson.

Tillbaka
Topp