Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Head angle på 68 resp 69 känns kanske inte så roligt. 69 är väldigt brant 2020.
Du är ganska spot on.Head angle på 68 resp 69 känns kanske inte så roligt. 69 är väldigt brant 2020.
Det är säkert en fin cykel i alla fall men det är inte en hipp down country cykel.
Jag har inte järnkoll på var happys smärtgräns går för 2021? Max 67 HTA och min 75.5 STA med reach >450 på en medium (168-178cm)? Eller är det såå 2020?
Det där med remote lockout kanske man kan tumma på. Många gafflar kan det monteras efteråt på men inte alla. Kostar 500-1000kr.Spännande. Men nu börjar det bli ont om kandidater som har modern geo, 100-140 i slag, dropper post, remote lockout och tillgängliga begagnat eller i något butikslager.![]()
Spännande. Men nu börjar det bli ont om kandidater som har modern geo, 100-140 i slag, dropper post, remote lockout och tillgängliga begagnat eller i något butikslager.![]()
Vill du ha mer aggresiv geo så är ju fuel ex ett alternativ. Jag kunde nog nöjt mig med både mindre slag och brantare gaffelvinkel, men ska du köra hårt nedför är det trevligt. Om du gillar Orbea så är Occam ett alternativ. Men den typen av cyklar har inte lockout.
Sant. det öppnar ju upp för en massa trail-cyklar som kanske har allt det andra - framförallt geon.Det där med remote lockout kanske man kan tumma på. Många gafflar kan det monteras efteråt på men inte alla. Kostar 500-1000kr.
Det där med remote lockout kanske man kan tumma på.
Jo. Saknar den faktiskt inte. Kör min helt öppen men har iofs en trail cykel.+1, överskattad funktion. Jag förstår att man vill ha den vid spurt på tävling, men för nöjescykling är den tämligen onödig. :-)
Den ser perfekt ut på pappret! Uppenbarligen populär för det är soprent ute i landet och även de onlinebutiker jag snabbkollade.Cube Stereo 120 (HPC om budget tillåter) om det finns några såna i lager nånstans. Hyfsat up to date geo och bra komponenter sett till priset.
Head angle på 68 resp 69 känns kanske inte så roligt. 69 är väldigt brant 2020.
Det är säkert en fin cykel i alla fall men det är inte en hipp down country cykel.
Jag har inte järnkoll på var happys smärtgräns går för 2021? Max 67 HTA och min 75.5 STA med reach >450 på en medium (168-178cm)? Eller är det såå 2020?
Låter bra! Vill du få den rappare framöver så köp ett hjul från slowbuild. 5-6000kr och du har ett par på 1550-1600gram.Canyon Neuron CF 8 M har STA 67.5, HTA 74.5, och reach 433 och finns i lager för 32k. Det borde väl vara en bra kompromiss?
Rock Shox Pike Select fram Deluxe i bak, SRAM GX Eagle, DT Swiss M 1900 precis över 14 kg,
Beställt!![]()
Varför vill du ha lockout? Känns ju helt onödigt på en bra hoj om man inte ska köra LÅNGA transportsträckor.Spännande. Men nu börjar det bli ont om kandidater som har modern geo, 100-140 i slag, dropper post, remote lockout och tillgängliga begagnat eller i något butikslager.![]()
Kul! Välspecad.Beställt!![]()
Du kan testa att ställa dämpare efter sag till att börja med. Det är väl inte så creddit tydligen men alltid en början. Sen kan du se om den känns för hård/mjuk och att den inte bottnar för mycket
Minska returen kanske? Autohoppa får den gärna göra men inte mer bak än framJag får ca 30% om jag bara sitter upp och sedan kliver av. I skogen var det inget jag tänkte på förutom att den var lite spruttig över hopp, som om den ville autohoppa. Eller så var jag bara het, det får värka fram.
Jag menade gör returen långsammare dvs öka returdämpningen. Bör finnas ett självförklarande vred?Minska returen? Det är där man önskar att Canyon slängt med instruktionsbok. Ska kolla YT om det finns något för just dessa.
Lufttryck och retur hör ihop. Ju fler psi du har, ju snabbare blir returen vilket kan behöva kompenseras. Även antal tokens i gaffeln, ramens progressivitet och antal band i bakdämparen påverkar. Det går inte att säga att XX% sag är perfekt för alla. Ju mer du kör, ju snabbare och brantare kommer du köra och ju mer support kommer du vilja ha. Då kommer du vilja höja trycket och göra returen långsammare.Jag får ca 30% om jag bara sitter upp och sedan kliver av. I skogen var det inget jag tänkte på förutom att den var lite spruttig över hopp, som om den ville autohoppa. Eller så var jag bara het, det får värka fram.