Thansen i Sverige? Lowend cykelbutik?

Snuten

Aktiv medlem
Sprang på detta:
Någon som har koll? Kan de fylla en funktion när man snabbt vill ha tag i någon cykeldel och inte orkar beställa på nätet (lite som BTs budgetprylar)?
Eller är det bara ännu en lågpriskedja som vill begrava oss i skit?

De är ju snäppet över Biltema med tanke på att de har Campagnolo på (centrallager-)hyllan. Men visst vill de begrava oss i skit.

Jag är bosatt i Danmark så jag har viss erfarenhet av Thansen. ?

Min upplevelse är att är att många (märkes) cykeldelar inte finns på lager i butiken eller bara i enstaka butiker. Dessutom är det inte särskilt billigt när det börjar bli märkesvaror. Jag har en gång eller två köpt billiga verktyg som jag saknat akut. Mitt bästa köp är min Thule cykelhållare som köptes med en rejäl rabatt.

De har en del reservdelar till barncyklar som är svårt att hitta. Tex vevar. Xxl har en del men ej sökbart på nätet.

Tydligen finns butik i Malmö. Ingen aning om det och konstigt läge så vet inte hur de tänkt där.

Jag har varit in och vänt i helsingborgsbutiken.
Lika tomt/luftigt som hos Mekonomen, men ett sortiment som är mer Biltema. Fanns inget jag var intresserad av i butik.

Är deras cross något att ha (som pendling) eller får man det man betalar för?
Den är nog rimligt prissatt och tar dig ut på rundor och till jobbet, men undantaget extrema kampanjer (Lex GX Lite för 3999kr runt Covid) så blir det generellt ingen rolig cykel för de pengarna.
Men mycket mycket bättre än ingen cykel!

Finns numera även granne med Cykelkraft på Jägers. Och där väldigt nära bolaget 😁
Japp. Jag har kollat. Ligger i halva team sportia / cykelgiganten.

Några av cyklarna ser okish ut. Mycket av det man vill ha tex konnycklar finns bara på webben.

Och ja, ligger perfekt mellan börjes och bolaget /Wessels

Tillbaka
Topp