Antonwestberg
Aktiv medlem
The Gravel tråd
Cyklade en vända förra helgen men la aldrig ut något, minusgrader, snö och 25mm däck funkar fint!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Använder du Strava?11 SNABBA mil genom Häckeberga - Genarps alla finaste grusvägar och backar.
Inga bilder, för att tempo var för högt![]()
Nej. Har inte heller Facebook eller InstagramAnvänder du Strava?
Lite kallare redan i november, men fler soltimmar på sommaren.Snön har smält bort här i Luleå, men det blir ju fort mörkt denna tid på året. Dubbdäcken är på sedan ett par veckor.
Visa bilaga 737638
Nog får man hemlängtanSnön har smält bort här i Luleå, men det blir ju fort mörkt denna tid på året. Dubbdäcken är på sedan ett par veckor.
Visa bilaga 737638
Nog får man hemlängtan
Jag har, den man ”klickar” fast med knappNågon som sitter och trycker på en Canon Grizl CF SL i storlek large och har en ramväska med perfekt passform att tipsa om?
Skall sitta under överröret, helst hela vägen från gaffel- till sadelröret och vill helst att två st 7 dl-flaskor får plats under väskan.
Har flaskhållare där jag kan ta ur flaskorna i sidled.
Får gärna vara av en modell som sitter fast med flyttbara kardborreremmar.
Min gamla PRO-väskan har givit upp nu och behöver bytas ut.
Den här modellen gillar jag.
Någon som har en sådan på en Grizl i strl large och ta en bild på passformen?
![]()
Monterad på en Grizl CF SL large t.o.m.?Jag har, den man ”klickar” fast med knapp
Nä tyvärr.Monterad på en Grizl CF SL large t.o.m.?
Underbart, riktigt omtänksamt, av dig Marcus Andersson!Nä tyvärr.
Men du kan få den eller byta den mot nått om du vill ha den
Hur långt är det runt Runn?
Nu har jag uppgraderat mig från en White AX för att få roligare cykelupplevelse. Cykla hem gick bra igår, men känner att dubbdäck är något att ha när det blir jobbigare asfalt.
Stänkisar+kompislapp är på g, vaxat kedjan och reflexerna ska bort(använder fram o bakljus). Utöver ut och cykla, har jag missat något?Visa bilaga 739595
För mig landade det på dryga 64km, men då startade jag bortanför Lugnet. Så kanske är det 55km runt? Jag är relativt ny i Falun så har inte superkoll på alla sträckor! :-)Hur långt är det runt Runn?
Grattis till din nya cykel!Nu har jag uppgraderat mig från en White AX för att få roligare cykelupplevelse. Cykla hem gick bra igår, men känner att dubbdäck är något att ha när det blir jobbigare asfalt.
Stänkisar+kompislapp är på g, vaxat kedjan och reflexerna ska bort(använder fram o bakljus). Utöver ut och cykla, har jag missat något?Visa bilaga 739595
+1Bra att ha saker på den cykeln: Flaskställ? Sadelväska med lagningsverktyg och extra slang?
Vilket fint väder du har. Riktigt härligt!Fantastisk höstdag, med kanske sista 10 + grader. Mild luft, ganska hård vind.
Cyklade med nya skärmar. Vill inte se ut som efter sista turen.
Skärmar fungerar, sitter stabilt.
Visa bilaga 739935Visa bilaga 739936Visa bilaga 739937Visa bilaga 739938Visa bilaga 739939Visa bilaga 739940Visa bilaga 739941Visa bilaga 739942Visa bilaga 739943Visa bilaga 739944
Jodå, men gråmulet och punka för min del.Ännu en fin dag i sadeln!
Ingen annan som cyklar???
Visa bilaga 740737Visa bilaga 740738Visa bilaga 740739Visa bilaga 740740Visa bilaga 740741Visa bilaga 740742Visa bilaga 740743
Jorå.Ännu en fin dag i sadeln!
Ingen annan som cyklar???
Visa bilaga 740737Visa bilaga 740738Visa bilaga 740739Visa bilaga 740740Visa bilaga 740741Visa bilaga 740742Visa bilaga 740743

Stämmer!Men fy fan vad kallt det blev i vinden!
En del av cyklingenJodå, men gråmulet och punka för min del.
Punka om man kör tubless=värstaEn del av cyklingen
Punka vintertid; det VÄRSTA som kan hända!
Jag är för gammal att köra tublessPunka om man kör tubless=värsta
Slang= not so much
Nope, det är bättre än bärs(på sommaren)Jag är för gammal att köra tubless
Fel. Tvärtom.Punka om man kör tubless=värsta
Slang= not so much
Har du lagat tl-punka på vintern?Fel. Tvärtom.
Jag har, som jag minns, haft 3 eller 4 TL- punkor på 45000 km under de senaste 5 åren och som krävd plugg. Flera har jag säkert haft men de har isf självläkt. Minns inte årstiden men jag cyklar året runt så någon har väl varit på den kalla årstiden. Att trycka i en plugg eller i värsta fall en dubbelplugg har jag inte ens tänkt på skulle vara säsongsbundet.Har du lagat tl-punka på vintern?