Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Snyggt att matcha Lokaflaskan med cykeln!En fin dag som denna skojar man inte bort.
Visa bilaga 833498Visa bilaga 833499Visa bilaga 833500Visa bilaga 833501
Det är de små detaljerna som ger fulländning!Snyggt att matcha Lokaflaskan med cykeln!
Påminner om detta "lopp".Fick höra om Siljan GRVL idag, socialt gravel-"lopp" med start i Leksand och sedan runt Siljan, cirka 15 mil.
13 juni kl 08:30.
![]()
SILJAN GRVL
Evenemang i Leksands kommun, Dalarnas län av Markus Andersson den lördag, juni 13 2026 med 183 intresserade. 6 inlägg i diskussionen.www.facebook.com
Tänker att de tipsar om däcktryck, mönsterdjup mm.Visa bilaga 834335
Kan man cykla på grus?
Kul! Ck Danion brukar ju köra lite grus om du vill ha sällskap, posta på deras FB. Finns mycket grus ner och ut mot Krokek. men även upp och runt Yngaren.OT. Har precis bokat en (golf-)stuga utanför Nyköping. Så det blir fyra heldagar att utforska grusvägarna i de trakterna. Ska bli kul att se nya ställen. Använder Team utan gränser mycket fina grusvägskartor för att hitta lämpliga rutter.
Har kört några turer där runt Nyköping som jag också plockade från TUG.OT. Har precis bokat en (golf-)stuga utanför Nyköping. Så det blir fyra heldagar att utforska grusvägarna i de trakterna. Ska bli kul att se nya ställen. Använder Team utan gränser mycket fina grusvägskartor för att hitta lämpliga rutter.
Stabil fikaFick semesterkänsla på denna riktigt fina tur.
Tog en grustur över kölen för att fika utanför Dala-Floda.
Visa bilaga 834758Visa bilaga 834759Visa bilaga 834760Visa bilaga 834761Visa bilaga 834762Visa bilaga 834763Visa bilaga 834764Visa bilaga 834765
Krämbullen vann.Stabil fika![]()
Hjort-Olars eller vad fikastället heter? Har varit där. Mycket folk. Bra fika! Fina bilder!Fick semesterkänsla på denna riktigt fina tur.
Tog en grustur över kölen för att fika utanför Dala-Floda.
Visa bilaga 834758Visa bilaga 834759Visa bilaga 834760Visa bilaga 834761Visa bilaga 834762Visa bilaga 834763Visa bilaga 834764Visa bilaga 834765
Ja, precis det stället. Halvfullt idag när vi stannade till.Hjort-Olars eller vad fikastället heter? Har varit där. Mycket folk. Bra fika! Fina bilder!
Min första plan för dagens cykeltur var en tur upp till Mora. Kanske man stött på dig där ute i skogarna.Det var soligt o fint även norr om Siljan och efter att först ha hittat gatuskyltarVisa bilaga 834779
dök det även upp en kommunskylt mitt ute i skogen
Visa bilaga 834780
Men vägarna var i stort sett riktigt fina, precis som vädret
Visa bilaga 834781
Sedan jag cyklade här senast, förra året, har de lagt ut en hel del riktigt grovt grus på ungefär hälften av sträckan mellan Ingärdningsbodarna och Tammeråsen, biten närmast TammeråsenMin första plan för dagens cykeltur var en tur upp till Mora.
Det finns många vägar i Siljanstrakten, men vem vet?Kanske man stött på dig där ute i skogarna.
Hade tänkt att cykla den vägen till Mora. Har för mig att det låg grovt grus på den då jag cyklade den senast.Sedan jag cyklade här senast, förra året, har de lagt ut en hel del riktigt grovt grus på ungefär hälften av sträckan mellan Ingärdningsbodarna och Tammeråsen, biten närmast Tammeråsen
![]()
OpenStreetMap
OpenStreetMap är en karta över världen, skapad av människor som du och fri att använda under en öppen licens.www.openstreetmap.org
Det finns många vägar i Siljanstrakten, men vem vet?
Plötsligt händer det!