The new Santa Cruz Bronson is out!

Gimpen

Aktiv medlem

Bronson Details

• Intended use: all-mountain / enduro
• Wheel size: 27.5"
• Rear wheel travel: 150mm
• Carbon or aluminum frame options
• 65.1° or 65.4° head angle
• 430mm chainstays
• 12 x 148mm rear spacing
• Sizes: XS-XL
• Complete price: CC: $6999 - $9899 USD, C: $3499 - $6399, AL: $3499 - $4199
• Frame only: AL: $1999, CC: $3299
• Colors: Industry Blue, Primer Grey
• Lifetime frame warranty

https://www.pinkbike.com/news/first-ride-the-new-santa-cruz-bronson.html

NewSCBronson.png

Senast ändrad:
Jahapp, och jag som fick hem min 2018-ram idag...

Men jag tycker nog att det ”gamla” länkaget med dämparen mot överröret är betydligt snyggare. Nya designen ser så bottentung ut. Känns som att det kan spruta en hel del geggamoja på dämparen också med den placeringen. Men det är klart, den ser ju ut som en mini-nomad, så det är väl fräckt

Silanderjarl sa:
Jahapp, och jag som fick hem min 2018-ram idag...

Men jag tycker nog att det ”gamla” länkaget med dämparen mot överröret är betydligt snyggare. Nya designen ser så bottentung ut. Känns som att det kan spruta en hel del geggamoja på dämparen också med den placeringen. Men det är klart, den ser ju ut som en mini-nomad, så det är väl fräckt
Tyngden lågt är ju bra. Känns som att alla flyttat upp en massa vikt för att få plats med flaskor senaste tiden annars.. Det lär väl den där också ha fast ovanför dämparen, framtriangeln ser rätt stor ut.

Snygg? Inte så pjåkig, men inte så att det skapar direkt ha-begär heller kanske.

Makten sa:
unsuspected sa:
Vad behöver jag göra för att kunna köpa en?!

Sälj barnen! Eller bilen:-)

Jimel sa:
Juliana kom med sina modeller också.

Tyvärr med väldigt ful logga jämfört med tidigare. Jag hade lätt valt en Juliana framför SC när jag köpte min 2016. Fanns dock ej att få tag i lokalt.
Hinner inte producera några barn till att den släpps men bilen kan säljas med ett stort värdetapp fast får då råd med både cykel och pickis :)

Spaceballs sa:
Sjukt kort sadelrör...! Har de designat cyklarna för dvärgar eller? :)

460 för XL liksom...
Finns ingen anledning att ha långt rör, det är ju bara I vägen. Sadeln går att höja om man vill det. 46 är ju inte på något sätt extremt kort heller.

Tycker den ser riktigt fin ut. Skönt att det finns tillverkare som fattar att det är en dålig kompromiss att lägga in en djup böj på downtuben framför vevlagret för att få plats med en vattenflaska.

Lingon sa:
Tycker den ser riktigt fin ut. Skönt att det finns tillverkare som fattar att det är en dålig kompromiss att lägga in en djup böj på downtuben framför vevlagret för att få plats med en vattenflaska.

Du tänker att det är bättre med en böj för att få plats med en dämpare?

theBrand sa:
Lingon sa:

Den ser ju inte så krokig ut som en del andra (vilket iofs är snyggt) men tittar man på var vevpartiet sitter så är det fortfarande en rejäl jäkla hängbuk på den..

xdr sa:
Sjukt snygg reklamfilm. När jag får tillräckligt med pengar vill jag ha en Santa cruz

Håller verkligen med om reklamfilmen!
Hojen i övrigt väcker tyvärr inte lika många känslor inom mig :/
Men det finns säkert någon klick som tycker att 150mm's lekfull småhjuling är precis perfekt för dom, typ shortis som stojjar runt i Hellas eller GBG... ;)

Senast ändrad:
larsaw sa:
xdr sa:
Sjukt snygg reklamfilm. När jag får tillräckligt med pengar vill jag ha en Santa cruz

Men det finns säkert någon klick som tycker att 150mm's lekfull småhjuling är precis perfekt för dom, typ shortis som stojjar runt i Hellas eller GBG... ;)

Lite konstigt att märket som kör 29er på en av sina DH-riggar står fast så vid 27.5 för stig..

AX3L sa:
larsaw sa:
xdr sa:

Lite konstigt att märket som kör 29er på en av sina DH-riggar står fast så vid 27.5 för stig..
Någon ska ju vara förnuftig.

theBrand sa:
Lingon sa:

Ja, om den ser ut som på Bronson, så finns det ju förutsättningar att inte skrota ramen på första stenen i alla fall.

larsaw sa:
xdr sa:

Vad är det för fel på lekfulla småhjulingar? Det passar bra för småfulla lekcyklister.

Om en har nu sålt några kroppsdelar och har råd, vilken version är mest förnuftig? Billigaste koolfiber med reserve hjul och uppgradera övriga komponenter i efterhand?

Tillbaka
Topp