The science of Lance Armstrong

GummiAnkan

Ny medlem
Har på senare tid fått väldigt många pm av folk som vill ha den här dokumentären. Har inte hunnit svara på alla så jag tar det här istället, ikväll kommer jag,om min hjärna vill komma ihåg, att hosta filmen för alllmän nedladdning och burken kommer att stå på hela natten minst. Jag planerar att släppa filmen vid 23 ngt. Så om ni vill ha den så se till att vara vakna då ;)

Hej!

Ett verkligt trevligt initiativ, tack för det!!

Några frågor återstår dock. Var hittar jag din ftp eller var det nu blir. Adress?

//Patrik

Pollan skrev:

> Några frågor återstår dock. Var hittar jag din ftp
> eller var det nu blir. Adress?

Det bl ir en http-adress, adressen kommer jag slänga upp sen ikväll. Som det ser ut nu så blir det en 1Mbit-lina. Men men, bättre än inget iaf =)

sådär, det ligger ute på *** användarbegränsat till 5 åt gången, och det ligger kvar till på måndag.

edit: borta

Senast redigerad av en moderator:
Såja, även jag hostar filmen nu, ca 250MB tung. Som sagt så är det bara en 1Mbit upp, sen har jag satt programmet på att bara tillåta 2 pers åt gången, men tror ändå att fler kan komma åt den.... aja, det ligger uppe iaf inatt, kanske även under morgondagen.

Filmen ligger på ****

EDIT: Länk borttagen

Såja, nu snurrar det på för fullt och snälla, inga fler pm om dåliga hastigheter, min lina toppar på 120kB/s och har gjort de sen jag släppte adressen. Ni får helt enkelt ha lite tålamod, sen om någon mer har fått ner filmen och har möjl ighet att lägga upp filmen så gör gärna det och lägg ut adressen här. Tror att rätt många är sugna på att se den =)

TiTeX skrev:
-------------------------------------------------------
> Bara en fråga, är det helt lagligt att lägga ut på
> det viset?
>

Inte det minsta.

_calle_
läs nfo filen..
där står det hur du går tillväga.. men iaf..
enkelt.. logga in med ftp programmet och ladda ner mappen.

...och som vanligt många som laddar, och väldigt få som skriver nåt. Jag gissar att det är http som _calle_ vill ha, högerklicka på länken och väljs spara som eller vad det kan heta i din browser

zam:
beror lite på vad man har för browser.. i mozilla/firefox fungerar det inte att högerklicka på mappen.. dessutom smidigare med ftpprogram då man kan logga på/av o bara fortsätta då det går långsamt..

Hejsan och tack för att ni gjort filmen tillgänglig.

Jag har fått ner ett antal Xvid filer via Zams länk och har läst info filen men förstår inte hur jag får samman dessa filer till en film. Windows media player vill inte heller ta i filerna. Behöver jag ett annat program för att se filmen?

ahaaaa....

Googlar googlar googlar

Laddar ner något från någon sida som jag inte vet något om men glatt godkänner trots att branväggen ylar.

Provar.... kollar.....funkar !!!!!

:)

Zam, Du har räddat kvällen för mig!!! Tack tack tack!! Jag menar detta och är inte ironisk! (Kände att jag behövde lägga till detta då det ofta tillämpas en ironisk och sarkastisk ton på forumet.)

Alternativet till att titta på filmen hade varit att titta på något franskt debattprogram eller The Beach, med Leonardo di Caprio, dubbad på franska. Detta är sanning!!!

Är tydligen helt väck på vad som händer och sker på datorfronten.

Jag utnämner Zam och Gummiankan till Happys barmhärtiga samariter för initiativet att göra filmen tillgänglig och ger Zam, som tillägg, Nobelpriset i datorsupport för PC-dyslektiker.

Tack än en gång.

Varsegod till alla som tackar... =)

Jag märker att efterfrågan är väldigt stor, min upload har gått på max i snart 24 timmar nu, så jag låter datorn stå på över natten och även imorgon på dagen. Sen vore det väldigt bra om någon som har fått ner den som sitter på en bra lina också kan hosta filmen, som sagt så är efterfrågan stor :)

TiTeX skrev:
> Bara en fråga, är det helt lagligt att lägga ut på
> det viset?
>
> "titex är nästan lika mystisk som vi verkar vara
> för folk på utsidan av hk." /Burner
>
>
> Prylar säljes, kolla profilen

Ja det är helt lagligt att dela med sig av broadcast, d.v.s film från tv bl.a.

Om du däremot delat ut en film som varit upphovsrättskyddad så hade de varit olagligt.

the båttom is nådd skrev:
> TiTeX skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Bara en fråga, är det helt lagligt att lägga
> ut på
> > det viset?
> >
> > "titex är nästan lika mystisk som vi verkar
> vara
> > för folk på utsidan av hk." /Burner
> >
> >
> > Prylar säljes, kolla profilen
>
>
>
>
> Ja det är helt lagligt att dela med sig av
> broadcast, d.v.s film från tv bl.a.
>
> Om du däremot delat ut en film som varit
> upphovsrättskyddad så hade de varit olagligt.

Nepp, efter den nya copyrightlagen som trädde i kraft den 1:a Juli så får man inte dela ut tv-sändningar. Men men, tror att det här gynnar Discovery då så gott som hela dokumentären är reklam för dom.

>
> Nepp, efter den nya copyrightlagen som trädde i
> kraft den 1:a Juli så får man inte dela ut
> tv-sändningar. Men men, tror att det här gynnar
> Discovery då så gott som hela dokumentären är
> reklam för dom.
>

Men det gällde väl bara svenska kanaler?

jag kan även rekommendera följande filmer som troligen finns på DC:
Lance Armstrong Chronicles 2004
Lance Armstrong The Ride of a Lifetime 2005

både är inspelade av nåt tv-bolag med namnet OLN.

mycket nöje.

the båttom is nådd skrev:
> > >
> > Nepp, efter den nya copyrightlagen som trädde
> i
> > kraft den 1:a Juli så får man inte dela ut
> > tv-sändningar. Men men, tror att det här
> gynnar
> > Discovery då så gott som hela dokumentären
> är
> > reklam för dom.
> >
>
>
>
> Men det gällde väl bara svenska kanaler?

Nepp

Varför kan inte jag se den här filmen i min mediaplayer 9?
Är .avi ett för gammalt/nytt filmformat för den?
Går det bättre om jag installerar 10:an?

Nu har det snurrat på i smärtfritt och utan några avbrott får säga att efterfrågan var större än jag trodde. Min lina har varit maxad upp oavbrutet i snart 3 dygn och hitintills så har jag laddat upp filmen 72 gånger om. jag förläger öppettiden på servern och kör inatt med. Så än en gång, om det är någon här som har filmen som kan lägga upp den så gör detta och lägg ut länken här.

Tillbaka
Topp