Thule 561 + Ultimate CF SLX.

Lövis

Aktiv medlem
Gaffeln passar dåligt (inte alls) i Thules snabbkoppling. Holkarna på takställningen är ca 22 mm diameter, medan kontakytan för snabbkoppling på gaffelbenen är ca 19mm diameter.

Hur har ni löst detta, måste vara flera andra som råkat ut för samma sak.

kave skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är därför man har PROride stativet
> istället, hör ju på namnet :)

Låt dig inte luras av namnet.. :)

Funderar på att svarva adapters från 22-19mm, men det känns lite dumt att tvingas göra detta..
Jag hade inte räknat med detta problem när jag tryckte på köpknappen..

Jag ställde en fråga till Thule angående det här eftersom gaffelholkarna på min cykel är på gränsen. Första svaret som kom efter någon dag var god dag yxskaft. Idag, två månader senare fick jag ett vettigt svar:

Thule meddelar att Outride 561 kommer att modifieras under nästa år (2014) till <20 mm, samt även några andra mindre förändringar.

Det kanske inte hjälper TS, men om det är någon som tänker köpa 561 så kan det vara värt att vänta.
För mig löste det sig ändå. Jag mätte upp gaffelholken exakt med skjutmått, sedan mätte jag på cykelhållaren. Är någon tiondels mm marginal, så jag köpte den. Har funkat bra de gånger jag har använt den.

Mats65 skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag ställde en fråga till Thule angående det
> här eftersom gaffelholkarna på min cykel är på
> gränsen. Första svaret som kom efter någon dag
> var god dag yxskaft. Idag, två månader senare
> fick jag ett vettigt svar:
>

Aha, dom svarar alltså på mail! Hade gett upp att få svar på min fråga jag mailade i juni...

Tillbaka
Topp