Thule adapter

Ogge92

Medlem
Thule adapter
Hej,
Har en thulevagn hemma med ezHitch fäste. Denna passar inte min cykel då fästet är för litet. Hittar inte heller någon adapter till axeln (M12x1). Det verkar vara en solid axel, vilket gör att jag inte kan använda thules axle thru, antar jag?

Någon som har en ide vad man kan göra? Borra upp thulefästet så det passar på den befintiliga axeln?

Thule adapter
Hej,
Har en thulevagn hemma med ezHitch fäste. Denna passar inte min cykel då fästet är för litet. Hittar inte heller någon adapter till axeln (M12x1). Det verkar vara en solid axel, vilket gör att jag inte kan använda thules axle thru, antar jag?

Någon som har en ide vad man kan göra? Borra upp thulefästet så det passar på den befintiliga axeln?
Har du vanlig mutter på axeln på cykeln?
Då är det något sådant som du är ute efter:
Man får bara se till så att man får en med rätt gänga (finns olika varianter).

Thule adapter
Är du helt säker på att du har M12x1?
Kan dubbelkolla när jag kommer hem. Men det är denna motor allafall, så ser ut som det?

Det är denna cykel:

Thule adapter
Ja, om det är M12x1 och Thule inte har någon passande adaptermutter, då skulle jag borra upp fästet till 12 mm-axel och kört en Nordlock-bricka mellan mutter och fäste.
Givet att axeln är lång nog att få tillräckligt många varv mot muttern när fäste och bricka monterad.

Thule adapter
Okej, då ska jag ha en M12 bricka va?
Ja, känns som att axeln är tillräckligt lång, så det bör gå.. Har kontaktat Thule också, så får vi se vad de säger.

Tack så mycket!!

Thule adapter
Okej, då ska jag ha en M12 bricka va?
Ja, känns som att axeln är tillräckligt lång, så det bör gå.. Har kontaktat Thule också, så får vi se vad de säger.

Tack så mycket!!
Brickan mäts i innerdiameter, ytterdiameter och tjocklek. Så 12 mm invändigt och ytterdiametern skall gärna passa i fästet också. Nordlockbrickan är bra om du vill att prylarna skall sitta fast.
Denna är för M12, 13 mm invändigt:

Thule adapter
Brickan mäts i innerdiameter, ytterdiameter och tjocklek. Så 12 mm invändigt och ytterdiametern skall gärna passa i fästet också. Nordlockbrickan är bra om du vill att prylarna skall sitta fast.
Denna är för M12, 13 mm invändigt:
Många tack.

Får prova borra ur och se om det går :) Om axeln är för kort så måste jag försöka förlänga den på något sätt antar jag?

Tillbaka
Topp