Thule Bike Stacker?

-Andy-

Aktiv medlem
Thule Bike Stacker?
Jag är på jakt efter ett fristående golvstativ för förvaring av 2 cyklar horisontellt.

Är det någon som har köpt, sett, testat, klämt/känt på eller vet om Thule Bike Stacker är stabilt och bra? Känslan när jag tittar på bilderna är att det kanske inte är superstabilt. Finns det bättre fristående golvstativ för horisontell förvaring av 2 cyklar? Jag vill inte klämma fast något mot taket eller behöva skruva i väggen.

https://www.thule.com/sv-se/bike-rack/hitch-bike-rack-accessories/thule-bike-stacker-_-578101

thule.png

Thule Bike Stacker?
Jag har ett sånt. Tycker det är tillräckligt stabilt, men kanske inte skulle tyckt det om jag hade små barn hemma.
Eftersom jag har sadeln högt så är det svårt att få plats med cykeln under. Den undre står därför på golvet. Stället hade gärna fått vara lite högre.
En av de justerbara fötterna var paj vid leverans. Thule vägrade skicka en ny. Butiken ville först att jag skulle demontera stället och skicka det för utbyte. Efter en del tjafs så skickade de till slut en ny fot.

Ett alternativ är Topeak two up stand. Jag har det också, men där har jag fyra cyklar. Det är dyrare, men jag tycker det är bättre. Fast det sticker ut mer från väggen.

Thule Bike Stacker?
Jag har den, i ett överfullt garage. Det jag tycker är fördelen med stället är just att den är lätt att flytta . Behöver jag köra in bilen i garaget flyttar man lätt stället till en annan plats. Nackdelen är väl höjden. Jag har 2 Large cyklar så man får vara lite försiktig när man hänger upp cykeln. Men det funkar och gör jobbet

Tillbaka
Topp