Thule Chariot cab 2

Shuono

Ny medlem
Thule Chariot cab 2
Hej, någon som prövat packa en chariot cab 2 i en stor familjebil? Vi har en golf kombi och fick inte riktigt plats men får en Peugeot 508 kombi i början av juli. Men cykelvagnen vill vi köpa nu.

Thule Chariot cab 2
Nu har vi iofs en CX2 och Passat, men utfrån hur tight det är för oss och hur lika måtten är på cab 2 tycker jag det låter svårt... CX2 påstås vara 109 cm lång ihopfälld och det är verkligen precis. Cab 2 ska vara 110 och golfen har knappast längre bagageutrymme.

Thule Chariot cab 2
pers sa:
Nu har vi iofs en CX2 och Passat, men utfrån hur tight det är för oss och hur lika måtten är på cab 2 tycker jag det låter svårt... CX2 påstås vara 109 cm lång ihopfälld och det är verkligen precis. Cab 2 ska vara 110 och golfen har knappast längre bagageutrymme.

+1 CX2an på precis plats en Passat, vi har en Ceed SW nu (storleksklass som en Golf) och där går den inte alls in (om man inte fäller baksätet)

Thule Chariot cab 2
Ahh, tack för svar. Vill bara förtydliga att jag prövade i affären med min golf kombi och då fick den precis plats, med risk att man skadar vagnen när man stänger. Men vi ska byta bil i slutet av juni och då gå upp en storlek till en Peugout 508 (motsvarande Passat i storlek). Det viktiga är att chariot cab 2 får plats i den. Hade som sagt inte med mig bilen så jag kunde prova då vi inte fått den nya bilen ännu.

Thule Chariot cab 2
Vågar inte lova något ang storlek, men kan som referens säga att vår Chariot sport 2 går in i vår v60 (gamla modellen) som är rätt liten.

Vill du vara säker, gör följande:
1. Åk till en peugeothandlare, provkör en 508:a
2. Ta den bilen till en Chariothandlare, försök knö in vagnen i bilen
3 ...
4. Profit!

Thule Chariot cab 2
thomaslundstrom sa:
Vågar inte lova något ang storlek, men kan som referens säga att vår Chariot sport 2 går in i vår v60 (gamla modellen) som är rätt liten.

Vill du vara säker, gör följande:
1. Åk till en peugeothandlare, provkör en 508:a
2. Ta den bilen till en Chariothandlare, försök knö in vagnen i bilen
3 ...
4. Profit!

Låter som en bra idé om möjligt. Tyvärr får dom inte in några provexemplar närmsta tiden och vagnen har jag tänkt köpa nu. Prövade lasta in crossen och den var ju mycket mindre. Men tack för alla svar iallafall.

Thule Chariot cab 2
CX2 gick in både på längden och tvären när vi körde A6, i Touranen (som ju är en golf i praktiken) så går den bara in på tvären. Man behöver ju inte fälla ihop den helt heller om det fattas nån centimeter - men om man fäller den platt tar den inte så mycket plats, går ju att packa i vagnen sen.

Tillbaka
Topp