Thule cougar 2

Långochreslig

Aktiv medlem
Thule cougar 2
Hej

Är inne på att skaffa en cougar 2 alt cheetah 2 med jogging kit och hängmatta för tvillingar (2 månader).

Dock är min fru av åsikten att barnen inte ska sitta så att de ser ut (framåt) pga att de söker ögonkontakt samt inte kan värja sig mot intrycken som kommer mot dem.

Hur som helst hur mkt ser barnen igenom de skydd som ingår?

Thule cougar 2
Dom somnar ganska fort så jag tror inte det är ett verkligt problem. Min bedöming är att dom set bra. Bedömningen baserar jag på att det inte brukar bli några protester när jag fäller över skyddet.

Thule cougar 2
Vi har haft CX1 som enda vagn och jag upplever inte att sonen i fråga tagit skada av det :-) (tvärtom lugnare än de flesta jämnåriga).

I normalläget somnas det rätt fort i vagnen ändå, annars har vi kört mkt med bärsele.

Thule cougar 2
Min dotter somnade direkt i hängmattan när jag använde cougarn som cykel eller löpvagn när hon var mindre. Dock så tror jag inte att hon fick börja åka så tidigt som vid 2 månader, snarare 4-5.

Thule cougar 2
Jag började inte jogga med sonen förrän vid ca 7 månader, men det var länge det som fick honom att somna snabbast! En cx2 står och väntar på nästa barn, den här gången blir det tidigare - 1 månad gäller väl för hängmattan :)

Thule cougar 2
Tror de ska vara stadiga i nacken innan man kör hängmatta. Thule verkar inte ha den i sitt sortiment men tidigare fanns en ligginsats, den körde vi med för första barnet och nu igen med andra. Mycket bra i lite kyligare väder, ner till nollan räcker det att mössa och en filt runt barnet inuti den. Nuvarande minstingen somnar dessutom i princip direkt när man lägger honom i väskan..

chariot-2013-babybivy2.jpg

Finns säkert att få tag i fortfarande om man letar.

Thule cougar 2
Vi har med våra tre barn väntat ett drygt halvår innan bebisarna fått åka i vår cougar. Då har känslan varit att de varit tillräckligt stabila för att åka cykelvagn men det varierar rätt mycket mellan ungar hur stabila de är i den åldern. Jag sydde ihop en hängmatta av en gammal babysitter för att ytterligare minska stötarna av ojämnheter i vägen.

Om du vill springa med bebisar rekommenderar jag en gammal brio happy med fyra luftpumpade däck och bra gung i ramen. Vi har sprungit väldigt mycket med en sådan och den har varit överlägsen charioten som löparvagn. Dessutom kan du få konstant ögonkontakt med ungen då, om du vill, och barnet kan ligga i sin bekväma hårdlift. Det blir givetvis bökigt med tvillingar så det är nog troligt att vår lösning inte funkar för dig.

Thule cougar 2
Vill bara gratulera till att ni fått tvillingar.
När vi fick våra hade tidningen Vi föräldrar en bra tajmad tvillingartikel med den inspirerande rubriken "Tvillingar - ett härligt helvete!"

Tror också det kommer att sovas mycket i cykelkärran, och så tittar de mycket på varandra.. Lycka till med valet o allt.

Thule cougar 2
kadabra sa:
Om du vill springa med bebisar rekommenderar jag en gammal brio happy med fyra luftpumpade däck och bra gung i ramen. Vi har sprungit väldigt mycket med en sådan och den har varit överlägsen charioten som löparvagn. Dessutom kan du få konstant ögonkontakt med ungen då, om du vill, och barnet kan ligga i sin bekväma hårdlift. Det blir givetvis bökigt med tvillingar så det är nog troligt att vår lösning inte funkar för dig.

Lustigt hur olika man kan tycka. Vi har en klassisk Emmaljungavagn med fyra luftpumpade däck och bra gung i ramen, det är den mest otympliga vagn jag hanterat. Små hjul som rullar dåligt, hög tyngdpunkt gör den instabil och dessutom är den riktigt tung. Vi har bara haft den som sovvagn på dagis och har som sagt haft vår Chariot som enda vagn. Från början med "babylift" och sedan med hängmattan när nacken är nog stabil och babyliften blivit för liten.

Thule cougar 2
Den är superbra. Väldigt bra att kunna packa ner barnet i den redan innan man går ut, och bära in och öppna upp lite om det fortfarande sovs när man kommer hem. Ännu bättre var det förr, då kunde man ställa den i baksätet på bilen och åka iväg :-)

Enda nackdelen är att den tar mer än hälften av platsen i en tvåbarnsvagn, men det funkar än så länge även med vår långa 3.5-åring bredvid.

Tillbaka
Topp