Thule Euroride + Breda styren?

bajskorv

Medlem
Går i tankarna att skaffa en Thule Euroride (eller liknande) och funderar på om man bör skaffa varianten för 3 cyklar även om man bara ska transportera 2 - detta med tanke på att styrena nuförtiden är väldigt breda och kanske inte får plats(?). Är orolig att styret och ev. pedalerna kan ligga mot bilen och förstöra lacken. Bilen är en XC60 med sån där infällbar dragkrok (ganska kort variant som inte sticker ut särskilt långt).

Tittar man t.ex. på detta klippet vid 03:37 så ser man ju att styret ligger tryckt mot bilen, och då är det inte ens en modern hoj med särskilt brett styre.

Är det någon som har några erfarenheter kring detta och kan dela med sig? :)

Mycket tacksam för all hjälp här.

Hej!
Har en euroride för tre hojar. Pedalerna borde inte vara något problem. Men styren kan nog kräva lite mätning för att vara säker på att det fungerar. Har haft hållaren på en äldre V70 men då har jag ofta haft barnens hojar längst in. Har sluttande bakända på bilen som används nu då har det inte varit något problem. Kapa styrena så blir du mer aero. :)

Hej!
Har en euroride för tre hojar. Pedalerna borde inte vara något problem. Men styren kan nog kräva lite mätning för att vara säker på att det fungerar. Har haft hållaren på en äldre V70 men då har jag ofta haft barnens hojar längst in. Har sluttande bakända på bilen som används nu då har det inte varit något problem. Kapa styrena så blir du mer aero. :)

Om du ställer en MTB på platsen närmast bilen, får styret plats då eller trycker det mot bilen?

Hade varit guld värt med all info du kan bidra med och om du hade kunnat visa mig något foto eller så. :)

Har en velospace 3 + 1 och får plats med styre på ca 720mm mot dörren på en VW multivan utan att det tar i (torkaren kan gå t.o.m.) Bredare än så går inte, men då har vi helt vertikal dörr också =)

Kikar på samma Euroride.

Men undrar om maximal hjulbredd på 2.35.

Vad har ni för erfarenhet, går det att klämma in lite fetare däck?

Jag har EuroWay som på Thules hemsida också har 2.35” som maxbredd.
I det körde jag häromdagen en hoj med 2.5” bak och 2.7” fram - iofs med 26” hjul men det funkade bra.
Hade jag köpt ett ställ idag hade jag investerat i det som heter Velospace XT - mer utrymme i det när jag jämfört (min mountainbike-kompis har ett sånt)

Tillbaka
Topp