Thule Euroway g2 skavskydd

Daweb

Aktiv medlem
Har nyligen köpt en Thule cykelhållare närmare bestämt G2 921 och har funderingar på om det bara är att köra på och använda stället utan någon extra skavskydd mellan ram och klämma eller mellan fälg och spännband.

Ni som har haft stället en längre tid, upplever ni får skavmärken/repor på hojjarna? att man behövera addera extra skydd emellan?

Bilagor

• IMG_20200517_201851.jpg
    IMG_20200517_201851.jpg
    1.5 MB · Besök: 291
Extra skyddstejp på ramen där klämman sitter är nog bra om du bryr dig om lacken. Lite lite sand och lite lite rörelse så är det ett märke sen. Krävs inte mycket.

Har nyligen köpt en Thule cykelhållare närmare bestämt G2 921 och har funderingar på om det bara är att köra på och använda stället utan någon extra skavskydd mellan ram och klämma eller mellan fälg och spännband.

Ni som har haft stället en längre tid, upplever ni får skavmärken/repor på hojjarna? att man behövera addera extra skydd emellan?
Tummen upp för den snyggaste regskyltslisten!
Håller annars med om skyddstejp på ramen där klämman sätts fast.

Jag har tittat på samme modell av Thule (finns på REA nu så that´s why).

Någon som har erfarenhet hur denna fungerar med racers? mer specifikt kolfiberram.
några bra tips och tricks från expertpanelen? ?

Fungerar denna modell med Thules Carbon Frame protector och AcuThight Knob?

Senast ändrad:
Jag tipsar också om rörisolering mellan klämman och ramen. På spännbanden för hjulen har jag klippt upp en slang och trätt på som lite mjukare skydd.

Tillbaka
Topp