Thule HangOn lämpligt för MTB?

Octagon

Aktiv medlem
Har blivit med husbil men den saknar cykelhållare. Ingen katastrof eftersom bilen har enormt "garage" men hållare vore fint för smutsiga hojar.
Jag funderar på Thule HangOn att sätta på kroken. Är det funkis för MTB med diverse dämpare och spännande ram-design? Vill helst slippa nått jätteshabrak att förvara i garaget.

Om du trixar lite med hur du hänger cykeln bör det vara lugnt. Dvs förvänta dig inte att kunna hänga rakt av i cykelns top tube.

Köpte precis en Thule Xpress 970 och använt den några gånger och fungerar superbra till min heldämpade MTB iaf. Och misstänker att det är samma som denna fast för två cyklar när det kommer till spännena för cyklarna. Dock kan det bli lite trixigt att hänga vissa cyklar som Rattnalle har skrivit men spännena går att vrida så brukar lösa sig.

Har Thules Hang On 972 och det funger bra till både racern och till MTB vilken är en Trek Fuel EX.
Till MTBn vrider jag det ena fäste 90 grader (för fäste i sadelröret) och det andra kanske 10-15 grader så det lirar med vinkeln på överröret.
Följer mao principen i detta youtube klipp.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp