Thule Yepp Nexxt

JBogevik

Aktiv medlem
Thule Yepp Nexxt
Hej!

Är det någon som har testat Thule Yepp Nexxt mini för frontmontering?

Funderar på att testa denna i vår med våran 1-åring men jag skulle gärna vilja höra hur det har fungerat för andra?

Thule Yepp Nexxt
Jag körde med den , för transportcykling/ fin grusväg så funkade det bra men du måste tänka på att den inte har nåt stöd i huvudhöjd , när klimpen somnar så blir det lite sådär man får stödja manuellt men förutom det tycker jag den funkade bra .(den satt på min gamla SC nomad).
Mange

Thule Yepp Nexxt
jag har också varit sugen på denna, hur mycket plats krävs under stemen för att montera den?

Som jag fattat så kläms den runt spacersen?

//W

Thule Yepp Nexxt
Jag körde med den , för transportcykling/ fin grusväg så funkade det bra men du måste tänka på att den inte har nåt stöd i huvudhöjd , när klimpen somnar så blir det lite sådär man får stödja manuellt men förutom det tycker jag den funkade bra .(den satt på min gamla SC nomad).
Mange

Lite drygt att den saknar stöd för huvudet. Går det enkelt att lyfta i knodden själv eller behöver man vara två personer för att lyckas?

Thule Yepp Nexxt
Lite drygt att den saknar stöd för huvudet. Går det enkelt att lyfta i knodden själv eller behöver man vara två personer för att lyckas?
de får inte väga mer än 15 pannor i den där , så ja det gjorde det.
599616F5-AF97-4368-BE55-76D363F70FAB.png

Senast ändrad:
Thule Yepp Nexxt
Jag och dottern har mängder av fina cykelminnen från vår tid med Thule tempo frontmonterad barnstol! Rekommenderar verkligen frontmonterad stol! Så mysigt att cykla runt och kunna prata och titta på saker tillsammans!

Nu åker hon kids ride shotgun sits ist då hon väg ifrån Thule sitsen!

Thule Yepp Nexxt
Hur stor är din styrrams omkrets?

Styrram? Menar du styrröret så vet jag inte vad omkretsen är men det är en standard Fox 36, just nu så har jag ersatt den större distansen med stolens fäste (verkligen en halvdan lösning) men det finns och kommer att införskaffas ett särskilt fäste för mtb-gaffel, men det är inget som medföljer tyvärr.

Thule Yepp Nexxt
Styrram? Menar du styrröret så vet jag inte vad omkretsen är men det är en standard Fox 36, just nu så har jag ersatt den större distansen med stolens fäste (verkligen en halvdan lösning) men det finns och kommer att införskaffas ett särskilt fäste för mtb-gaffel, men det är inget som medföljer tyvärr.
Alla adaptrar säger omkrets 28mm. Men menar du det finns en bättre adapter? Kan man ta bort distanserna? Varför har man ens distanserna?

Tillbaka
Topp