Thunder Burt liteskin 29*2.25 (57-622) var köpa?

pero02

Aktiv medlem
Är det någon som har hittat däcket i rubriken? Hittat bara 2.1 eller snakeskin..

Google hjälpte mig inte och har inte hittat på mina vanliga affärer, varken nät eller irl.

Nope. 2.25an finns bara i snakeskin.
Kör på den själv i bak och är kanonnöjd. Rullar minst lika bra som mitt gamla uttjänta conti race king men känns på något sätt rent subjektivt mer följsamt över rötter och sten(enligt mig). Har tveklöst bättre sidogrepp även fast det absolut inte är prio ett på ett bakdäck. Körde dock med det i höstas när det började bli lite geggigt och då inser man hur mycket det är ett "torrt väderdäck".....När det är torrt dock är det grymt! Ser inte varför du skulle vilja ha liteskin på det. Rullar bättre än typ allt iaf ju.

Skräp också. Tycker inte snakeskin är följsamma nog. Även om jag riktigt lågt tryck tycker jag det studsar mer än t.ex conti race King rs. Hade det gått att få rs täta lite enklare hade de suttit på min cykel.

Borde jag prova något annat?. De här däcken har jag erfarenhet av.
2.1 Thunderburt liteskin. -För liten luftkammare, trivdes inte alls med.
2.3 rocket ron snakeskin. Stela och klumpiga, känns som traktorhjul.
2.2 race King rs. Gillar skarpt men svåra att få täta.
2.3 x-king rs. Svåra att få täta.
2.3 fast tack gripen. Gillar men har skurit sönder 2 st i körbanan mitt under. Dålig hållbarhet eller bara otur?.
1.9 ritchey smokey. Helt outstanding sist jag testade.( Typ 1995)

Underskatta aldrig placebo. Märker du skillnad mellan liteskin och snakeskin I ett blindtest tror du?
Köp ett riktigt däck annars. Rocket ron liteskin. Thunder burt liteskin?

pero02 sa:
Skräp också. Tycker inte snakeskin är följsamma nog. Även om jag riktigt lågt tryck tycker jag det studsar mer än t.ex conti race King rs. Hade det gått att få rs täta lite enklare hade de suttit på min cykel.

Borde jag prova något annat?. De här däcken har jag erfarenhet av.
2.1 Thunderburt liteskin. -För liten luftkammare, trivdes inte alls med.
2.3 rocket ron snakeskin. Stela och klumpiga, känns som traktorhjul.
2.2 race King rs. Gillar skarpt men svåra att få täta.
2.3 x-king rs. Svåra att få täta.
2.3 fast tack gripen. Gillar men har skurit sönder 2 st i körbanan mitt under. Dålig hållbarhet eller bara otur?.
1.9 ritchey smokey. Helt outstanding sist jag testade.( Typ 1995)

Intressant att du upplever conti RK race sport som mer följsamma. Hade kört endast conti(pga att jag trodde inget skulle kännas bättre och snabbare...) i tre år innan jag köpte mitt thunder burt 2.25 snakeskin förra sommaren. Ångrar inte bytet en sekund. Som jag nämnde så tvärtemot dig, upplevde jag dem direkt som mer följsamma när det blev rotigt samt rullet var minst lika bra, tom bättre. Det är verkligen inte några pansarväggar på dessa snakeskin, bara lite mindre papperstunna. Utöver det så håller de luften till skillnad från conti. Fram sitter numera rocket ron 2.25 liteskin. Dessa rullar lika bra som contisarna och går ju tack vare sidoklackar dessutom att svänga med.....byter definitivt inte till Conti igen såvida de inte presenterar något som rullar som RK rs, inte vill tvinga ut mig i spenaten så fort det svänger lite och som faktiskt håller luften ett helt långlopp.

Ta en titt på Maxxis Ikon däcket.
Bytte själv från Thunderburt denna säsong och är sjukt nöjd med rull, grepp och kantgrepp i varierat underlag.
Körde Billingeracet i helgen med dessa och det var allt från hårt torrt till lervälling, och hade inga problem övht.

Har beställt rocket ron liteskin.

Halkade runt ordentligt på billingeracet med thunderburt och för hårda dämpare.

Tillbaka
Topp