Tiagra på Ultegra

Aendy

Medlem
Tiagra på Ultegra
Så jag håller på att fixa till min Zwift cykel och hittat lite grejer till övers hemma. Jag trodde i min enfald att det gick att kombinera Shimanos prylar men icke. Har en Ultegravev som jag tänkte sätta nya drev på och har då en 50/34 Tiagra hemma. Dock sitter kedjedroppstappen ivägen för att få ihop skiten. Så frågan är; ska jag fila ner tappen, borra ett hål i veven eller bara ge upp? Några förslag eller någon som har en Tiagra vev på 170 som man kan avvara till mig för en billig peng?

Bilagor

• IMG_20220310_113111.jpg
    IMG_20220310_113111.jpg
    417 KB · Besök: 75
  • IMG_20220310_113054.jpg
    IMG_20220310_113054.jpg
    485.4 KB · Besök: 73
Tiagra på Ultegra
Jag röstar också på att fila om utseende inte spelar någon roll.
Vill också passa på att upplysa om att det även skiljer mellan olika Ultegra modeller, om du skulle beställa ett nytt drev.

Tiagra på Ultegra
Växlar det bra då?
Jag var lite orolig för det eftersom jag har 105:or där men lite tweek så funkar det till och med bättre än när det var en ren 105-grupp. Fick vända på innerklingan då den låg för tajt på ytterklingan om man körde den enligt hur det ska se ut. Sjukt nöjd. Jävla röra på cykeln, 105 överlag men Dura-Ace vänstervev, Ultegra högervev med Tiagra klingor och någon hitte-på 10 kassett baktill. Men jag kan köra Zwift på den så jag är nöjd.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp