Till Tour de France?

Becket

Ny medlem
Till Tour de France?
Jag tänkte häva mig iväg på TdF i år... Någon här som har erfarenhet av detta? Är jag för sent ute? Jag har försökt att hitta svenska reseföretag som anordnar resor, men utan framgång.

Till Tour de France?
Du får nog anordna en sån resa själv. Jag och min kompis var nere förra året och kombinerade cykling(lvg) i alperna med att kolla på TdF. Vi körde ner själva och hyrde en studio i en vecka i Les Deux Alpes för att ha nära till Alpe d'Huez, tanken var att vi även skulle köra iväg och kolla på de sträckor som var innan de kom till Alpe d'Huez. Detta blev dock inte av utan vi såg enbart på Bergstempot uppför Alpe d'Huez. Problemet är att man måste åka väldigt tidigt på morgonen till etapperna eftersom vägarna stängs av rätt tidigt på fm. och sedan öppnas de inte förrän sent på em/kvällen. Trots detta var det en underbar vecka där vi cyklade flera av de klassiska passen och satt på någon uteservering på em och kollade på slutet av etapperna. Vi gjorde Galbier( från båda sidorna), Col d'Izoard, Alpe d'Huez (så klart), Col du Croix de la Fer och stigningen upp till Les Duex Alpes (ett flertal ggr). Om man hyr rum eller studio kan jag ju rekommendera att hyra nere i dalen istället för uppe på ett berg som vi gjorde avslutningen på dagarna blir ju lite trevligare då.;)

//Ola

Till Tour de France?
Japp, vi bokade innan. Det finns hur många förmedlingar på nätet som helst, jag googlade mig fram. Vi betalde 320€ för en vecka.

Till Tour de France?
Varför inte tält uppe på berget?
IMG_2403.jpg

Där kan man grilla
IMG_2401.jpg

Sen tar man med sig vin och baguette ner i backen
IMG_2417.jpg

...fast ni kanske tänkte cykla också...

Tillbaka
Topp