Tillbehör till BMX sökes

xzyeed

Aktiv medlem
Tillbehör till BMX sökes
Har nyligen fått tillbaka min BMX jag hade när jag var barn från mina föräldrar, den har stått i ett garage i ca 30 år. Tänkte försöka fixa till den så att min dotter kan använda den. Dock så var jag tvungen att göra mig av med skydden som satt på ramen och styret, de var helt enkelt för risiga och såg ut att han blivit angripna av råttor. Jag har ingen aning om vad dessa skydd egentligen heter "egentligen", har försökt googla på det men tycker inte jag hittat något riktigt bra svar, tycker inte jag hittat något bra i webshop heller. Så jag undrar helt enkelt vad skydden heter, och var man kan köpa nya?

Bilagor

• 356635931_1215909532412130_4097079428097383964_n.jpeg
    356635931_1215909532412130_4097079428097383964_n.jpeg
    63.5 KB · Besök: 100
Tillbehör till BMX sökes
Tack för svar! Jag hade hoppats på att det skulle vara enkelt att bara hitta ett set som var enfärgade och inte hade massa loggor på sig, men får leta vidare.

Jag skulle även behöva köpa nya däck, de gamla däcken som är väldigt spruckna har måtten 20 x 2.125. Min dotter önskade sig ett par rosa istället och jag hittade dessa online här . De har måtten 20x1,95, så jag antar att de borde passa?

Tillbehör till BMX sökes
Kolla att de gamla är "406" det är ett ETRTO-mått i millimeter. Man har kallat flera dimensioner 20 tum.

Tillbehör till BMX sökes
Kolla att de gamla är "406" det är ett ETRTO-mått i millimeter. Man har kallat flera dimensioner 20 tum.
Aha så pass. Jag har kollat på däcken nu men hittar inget sånt mått över huvud taget, iaf inte vad jag kan se. Dock väldigt svårtytt överlag då de är så gamla och spruckna. Lyckades dock se att gamla däcken var av samma tillverkare, Kenda, som de nya, men det kanske inte är någon garanti för någonting?

Tillbehör till BMX sökes
Rörisolering kanske, bör g
Tack för svar! Jag hade hoppats på att det skulle vara enkelt att bara hitta ett set som var enfärgade och inte hade massa loggor på sig, men får leta vidare.
Köp rörisolering i lagom dimension på t ex Biltema, går nog att måla i önskad färg.om så önskas...

Tillbaka
Topp