Nytt försök idag! Förkyld en vecka och hade köpt fel reservdelar till mtb:n så denna gång körde jag min Kona Dew Drop, nu förärad SPD-kombipedaler som anstår en allt-i-allo cykel.
Jag träffade Jonander och Tonkan vid parkeringen. Startade en bit innan dem men blev om- och frånkörd ordentligt redan innan halva Oxsjön. :) Körde fel sen vid elljusspåret, vände men skulle ha fortsatt lite till bakåt. Hur skall man tänka, är det "första vänster" på eljusspåret när man kommit upp från det lilla tekniska precis invid vattnet Sisjön, då blir det medsols på spåret väl?
Mötte två andra som var ute, en kille på en svart Scott tror jag, han hejade lite försiktigt när vi stod där vid parkeringen och mellan sjöarna en kille med lampa så det var svårt att se nåt alls.
Rundan är verkligen skön i mörkret, helt annan dimension. Det funkade helt OK att köra hybrid, även om CountryRide däcken är snorhala när det är lerigt har man så mycket vikt på framhjulet när man är i bocken att det mest sladdar bak, och cykeln är lång och lugn. På gruset är det bara att stå på. De få tekniska ställena funkar inte alls, och det är svårt att hålla kvar händerna på styret när det börjar gå fort. Jag kommer nog "behöva" köpa några cx eller 29:er däck... :)
Skall bli kul att se tiderna som presterades idag, Toni visade sin klocka men jag undrar om jag såg rätt.... de får själva skriva.
Sträckan inkl fel och allt blev 9,99 km och tiden 30:43.