Tipps, 29 boost ht ram

Gusthoren

Medlem
Tipps, 29 boost ht ram
Hejhej, jag vill ha en "asbillig" ram, har för tillfället 2 boost 29"hjulpar, så vill inte behöva köpa nya hjul, tanken är att det ska bli en budget, kanske "tävlingshoj, men framförallt träningshoj, söker därför en ram med dessa specar, alu eller kolfiber spelar ingen roll, baara den är billig. har kikat på aliexpress, är det "hyffsade" grejjor man får där eller är det skräp? Om jag hittar rätt ram är en byggtråd skapad, men somsagt, 29",HT,booost,skivbromsar, om ni vet något om detta, hojta till, eller om ni har nån gammal ram liggande i garaget:)
Tack på förhand!!!
Mvh Gustav

Edit: söker mera xc liknande ram, men alla förslag är självklart välkommna...:)

Senast ändrad:
Tipps, 29 boost ht ram
Jag köpte en vitus sentier ram för 2000 spänn. Idag hade jag tagit en Dartmoor Primal 29 istället.

Edit: med reservation för tyre clearance. 2.4 på 29 och 2.6 på 27.5 känns inte så modernt på en sån cykel.
Sentier 29 klarar minst 2.5 / 2.8.

Senast ändrad:
Tipps, 29 boost ht ram
Annars kanske nukeproof scout. Sentier verkar slut på crc om jag inte ser fel. Eller så har de hittat en pall med gamla ramar från 2016 som bara måste säljas först....

Tipps, 29 boost ht ram
Japp, kollade crc, men den där nukeproofen tror jag blir lite för aggresiv, sorry missade skriva att de är mera xc, liknande ja letar efter... men tack ändå!

Tipps, 29 boost ht ram
Ok. Då har jag inget utom att det nog blir minst lika billigt att köpa en hel rapide 2019 för 11k o sälja det som du inte behöver.

Tipps, 29 boost ht ram
Okej, tack så mycket, får spana in alla dessa modeller, och förhoppningsvis klicka hem någon;) Men den där orangen så onekeligen fin ut, bara snäppet för dyr tyvär

Tillbaka
Topp