Tips Linköping

• Trådstartare Trådstartare Sofia Larsson
  • Start datum Start datum
S

Sofia Larsson

Guest
Tips Linköping
Hej hej!

Nu har jag surfat runt på lite olika sidor och försökt hitta bra tips på MTB-slingor runt Linköping. I stort sett alla som tipsar hänvisar endast till de slingor som finns på MeraLera's hemsida.

Är det ingen som vill tipsa om några andra bra ställen att cykla på i Linköpingstrakten förutom de få ställen som är angivna på deras hemsida?

M v h
Sofia

Tips Linköping
kör inte milspåret i Vidingsjö det sitter en förbudsskylt, tyvärr för den är trevlig

har själv blitt duktigt utskälld en gång, klev på spåret så jag inte såg skylten, men visst satt den där vid starten......
annars är både valla o vidingsjö redigt skojjiga banor....o efter älgjakten är ju banan i olstorp tydligen sköjj osså:)

Tips Linköping
Trådarkeologi!

Carl skrev:
-------------------------------------------------------
> Det finns en bana bortanför malmen också. :)

Vardå?

Tips Linköping
Slingan som går runt sjön Bjän (på andra sidan roxen dock) är väldigt trevlig. Den är också lite längre (9km om jag inte minns fel) än slingorna i Linköpings närområde.

Tips Linköping
Bjänleden är kul. Börjar dock växa igen lite. Olstorp i Ljungsbro rekommenderas varmt. Ett par varv på 4:an känns i benen... Älgjakt på 24:an denna vecka. 24:an är annars riktigt bra. Lagom mix med stök, stigar och grusväg.

http://vretasomk.com/

Tips Linköping
Shit, är det sex år sedan jag skrev det där? Faen vad tiden går, det känns som om det inte var så länge sedan men det kanske beror på att happy fortfarande ser likadant ut som då ;)..

Tillbaka
Topp