Tips om budgetprylar på Lidl
Har ingen Jula i stan och behöver imorgon, men bra tips
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har ingen Jula i stan och behöver imorgon, men bra tips
koncentrerar producenten på sedvanligt sätt för lamptypen ljuset, är det inga större tekniska problem nå 70 lux. önskar du mer än det nyckelhålet av ljusbild, köp gärna två lampor.Ser bra ut. Hur mycket värde vågar man sätta på de där Lux-talen? Är de på något vis förankrade i verkligheten?
Blir ljusbilden bra när de är upp och ner?
Självklart blir ljusbilden lika oavsett. Jag fattar bara inte hur man fäster lådan, och var ljuset kommer ut ur den?Blir ljusbilden bra när de är upp och ner?![]()
Verkar vara att den kräver lite mer juice än vad min usb-hub levererar. Stoppade den i en iphone-laddare och då laddar den.Min framlampa verkar inte ladda eller så är batterikapacitetsindikatorn dålig. Slår jag på lampan så är en batterilampa grön och trycker jag på knappen så blir den röd under knapptrycket. Stoppar jag i laddkabeln så lyser alla fyra batteriindikatorer grönt. Är det något jag har missförstått?
Ja, årets modell är en rejäl pump i stål.Pumpen verkar ju grym? Har den gamla och den känns mycket sämre i jämförelse med den nya. Synd att den ändå duger...
Golvpumpen verkar helt ok. Har en Lezyne sen tidigare som börjar ge upp. Köpte en Bontrager i våras på en konkursutförsäljning, tycker den är sådär. Man låser runt ventilen genom att fälla upp "spaken", och nålen stannar inte när jag pumpar, sjunker tillbaka efter varje pumptag.
Crivit-pumpen låser genom att fälla ner spaken, vet inte vad som anses vara korrekt, men känns bättre. Och nålen stannar på uppnått tryck, har också en såndär guidenål, kanske onödigt men är man lite skumögd så...
Vad gäller Bontrager-pumpen, är det meningen att nålen ska stanna kvar efter varje pumptag, någon som vet?
Killgissning, det är inte helt tätt. Efter varje pumptag försvinner tryck men nästan inget flöde ur slangen.Golvpumpen verkar helt ok. Har en Lezyne sen tidigare som börjar ge upp. Köpte en Bontrager i våras på en konkursutförsäljning, tycker den är sådär. Man låser runt ventilen genom att fälla upp "spaken", och nålen stannar inte när jag pumpar, sjunker tillbaka efter varje pumptag.
Crivit-pumpen låser genom att fälla ner spaken, vet inte vad som anses vara korrekt, men känns bättre. Och nålen stannar på uppnått tryck, har också en såndär guidenål, kanske onödigt men är man lite skumögd så...
Vad gäller Bontrager-pumpen, är det meningen att nålen ska stanna kvar efter varje pumptag, någon som vet?
Är inte backventilen själva schraderventilen?Det sitter ju typ en ”backventil” som nog är problemet.
(Eller skit i ventilen. Kör man utan ventilhatt så...)
Varför skaffade du då två till? Saknade du ngt att vara missnöjd över?Min första, Lezyne, funkar ju som det ska.
Varför skaffade du då två till? Saknade du ngt att vara missnöjd över?
Varför skaffade du då två till? Saknade du ngt att vara missnöjd över?
Du vill veta varför jag köpte 2 golvpumpar till?
Hej.. Vi bildar en klubb. Jag köpte just en Lidlpump fast jag redan har en SKS som jag skrivit in i mitt testamente, och en tidigare trasigmanometerpump från Lidl. Välkommen!! mvh borano20Jag tolkar din "gilla" som ett ja. Känns lite märkligt att argumentera med någon om köp man gör, men ok, gör ett undantag:
Därför.
Hej.. Vi bildar en klubb. Jag köpte just en Lidlpump fast jag redan har en SKS som jag skrivit in i mitt testamente, och en tidigare trasigmanometerpump från Lidl. Välkommen!! mvh borano20
Jag skulle gärna vara med! Jag äger tre golvpumpar och en hög minipumpar och CO2-ventiler. Fast ingen från Lidl iofs, det kanske är ett krav?Kanske bäst att hålla det som en hemlig klubb, annars kommer det alltid någon som vill ha en motivering till varför man har flera pumpar.
Det är ett för åtminstone mig märkligt köpKänns lite märkligt att argumentera med någon om köp man gör, men ok, gör ett undantag:
Därför.
Det är ett för åtminstone mig märkligt köp
-Jag har en golvpump jag är nöjd med. Vad ska jag göra då?
-Jag vet; jag köper en golvpump till!
- Men jag blev missnöjd med det köpet. Vad ska jag göra då?
-Jag vet; jag köper en golvpump till!
.....
Förstår du nu varför jag blev nyfiken?
Men självklart skall du köpa precis vad du vill, inkl hur många golvpumpar som helst
Men samtidigt hoppas jag att du har förståelse för att jag blev nyfiken.
Jag köpte inga cykeldelar denna gång, det blev ost. Den är riktigt god
Visa bilaga 790915
Hej.. Vi bildar en klubb. Byggde min 6e landsvägscykel igår, börjar bli liiite fullt. Välkommen!! mvh borano20-Jag har en cykel jag är nöjd med. Vad ska jag göra då?
-Jag vet; jag köper en cykel till!
- Men jag blev missnöjd med det köpet. Vad ska jag göra då?
-Jag vet; jag köper en cykel till!
Ser inte något konstigt med det resonemanget.
![]()
Jag menar nog snarare att så länge ventilen i slang eller fälg fungerar som den ska och det bara läcker pyttelite spelar det ingen roll. Varje pumptag gör nytta och när trycket jämnas ut ser man hur mycket man har. Det är bara trycket man tappar, inget direkt flöde man förlorar. Edit: fast nu blev jag lite tveksam, allt borde läcka bort när ventilen stänger om det finns ett läckage utanför själva luftkammaren i hjulet.#golvpumpproblemet
Alla verkar rörande överens om att "nålen" (heter det va?) ska stanna oavsett modell, är det så?
Bontrager-pumpen är bara min andra pump med manometer, så visste inte hur det ska vara (Crivit-pumpen blir alltså min tredje, känns proffsigt med många). Min första, Lezyne, funkar ju som det ska.
Frun köpte en vattenflaska idag. Tänkte att ungarna kan ha vid olika aktiviteter så de inte sabbar våra cykelflaskor.
Tyvärr var det rena skiten. Trots gummipackning läckte locket från sidan då man tryckte på den.
Köpte även handskar till oss båda. Jag är nöjd, bättre än de jag köpte förra gången, och de var ändå ok.
Frun dock missnöjd tyvärr. Hon har en issue med att kortfingercykelhandskar trycker in mellan fingrarna så det gör ont, och så gjorde även dessa. Hon har provat ett par olika finhandskar tidigare med nedslående resultat. De enda som funkar är hennes gamla och snart utslitna biltemahandskar.
Frun köpte en vattenflaska idag. Tänkte att ungarna kan ha vid olika aktiviteter så de inte sabbar våra cykelflaskor.
Tyvärr var det rena skiten. Trots gummipackning läckte locket från sidan då man tryckte på den.
Köpte även handskar till oss båda. Jag är nöjd, bättre än de jag köpte förra gången, och de var ändå ok.
Frun dock missnöjd tyvärr. Hon har en issue med att kortfingercykelhandskar trycker in mellan fingrarna så det gör ont, och så gjorde även dessa. Hon har provat ett par olika finhandskar tidigare med nedslående resultat. De enda som funkar är hennes gamla och snart utslitna biltemahandskar.
Om du monterar den korrekt så kanske det blir bättre?Jag köpte den billiga lilla sadelväskan förra veckan men det var sjukt lång rem på den att fästa under sadeln. Någon annan som köpt den och lyckas montera den närmare sadeln? Känns som kardborren är på fel sida med.
Om du monterar den korrekt så kanske det blir bättre?
Remmen skall gå ner under väskan. Alltså upp genom rälsen på båda sidorna och sedan ner under väskan.
Edit: Förtydligande bild på en annan väska än just Lidls i exemplet.
![]()

Lite luft sipprar ju ut när man lossar munstycket, iaf med bilventil.
Så är det på de pumpar jag har.
Men att nålen i manometern stannar kvar ändå verkar ju inget vidare användbart.
Jag har en äldre Lidl golvpump som jag är nöjd med, och där stannar nålen inte kvar.
Nålen på XL-pumpen faller först när jag lossar munstycket från ventilen, så inget fel på manometern.Lite luft sipprar ju ut när man lossar munstycket, iaf med bilventil.
Så är det på de pumpar jag har.
Men att nålen i manometern stannar kvar ändå verkar ju inget vidare användbart.
Jag har en äldre Lidl golvpump som jag är nöjd med, och där stannar nålen inte kvar.
Ahaja då blir det nog mycket bättre
tack!
Första jag köper med rem. Minns andra från topeak har ett separat fäste.
Edit: mycket bättre
Visa bilaga 792258
#golvpumpproblemet
Alla verkar rörande överens om att "nålen" (heter det va?) ska stanna oavsett modell, är det så?
Bontrager-pumpen är bara min andra pump med manometer, så visste inte hur det ska vara (Crivit-pumpen blir alltså min tredje, känns proffsigt med många). Min första, Lezyne, funkar ju som det ska.
Har du koll på om dina ventilkäglor rör sig och tätar som de skall?Konsensus: nålen ska stanna, förmodligen läckage
=> kollade grunkan man fäster på ventilen
=> slangen var inte ordentligt fastskruvad
=> nu stannar nålen
Slutet gott allting gott*
*förutom att det är väldigt svårt att ta loss pumphuvudet utan att läcka ut luft (presta)
Jag kanske missförstår det du menr, men jag tycker att det inte enbart kan vara användbart att nålen i manometern stannar kvar, det kan även vara riktigt bra.Men att nålen i manometern stannar kvar ändå verkar ju inget vidare användbart.