Tips om budgetprylar på Lidl

Det beror lite på hur du tolkar det. Om det läcker luft från däcket ( eller slangen om man är kvar där) när pumphuvudet tas bort lär inte läckan ligga i pumpen.

Det är alltså just när jag tar bort pumphuvudet som det kommer ut luft (utöver det uppbyggda trycket i pumphuvudet). Minsta lilla jag inte lyckas dra pumphuvudet EXAKT rakt ut så kommer det åt käglan och pyser ut luft. Inte samma problem på Lidl-pumpen. Kanske trängre hål för presta än i Lidl-pumpen...

Verkar den ok annars? Kan den ta två smala racerslangar + litet multiverktyg?

Jag fick plats med 2st 38/42-622 slangar, 2st däckavtagare och en kedjelänk. Plus de medföljande plåstren som fick ligga kvar. Skulle jag vilja få in ett multiverktyg får jag nog plocka ur en slang. Men kanske går att klämma in med smalare slangar.

Vad tros?
CRIVIT Regnjacka 149:- I butik 08/09 - 14/09 Screenshot_20250909_170644_Chrome.webp

Kan vikas ihop
Andningsaktiv, vind- och vattentät med förseglade huvudsömmar: yttermaterialet klarar en vattenpelare på 3000 mm
Vattenavvisande yttermaterial tack vare BIONIC-FINISH® ECO-impregnering
Med huva och dragkedja
Ärmslut med gummiresår
Praktisk ficka med kardborrband framtill
Med återvunnen YKK-märkesdragkedja av hög kvalitet
Material: 100 % polyester (återvunnen)
Svart: Stl. S–XL Grön: Stl. M–XL

Gillar stället, inte perfekt men gör jobbet.

IMG_2681.webp

nu finns det lakritsyogurt!
Har du sett dem i butik? Här i Uppsala satt det lappar ”pga leveransproblem kan vi inte erbjuda denna vara” när jag var in i två butiker igår. Hur fan det nu kan vara leveransproblem hit som har Åland nästgårds?!
Oklart om det var tillfälligt eller gäller hela veckan…

Har du sett dem i butik? Här i Uppsala satt det lappar ”pga leveransproblem kan vi inte erbjuda denna vara” när jag var in i två butiker igår. Hur fan det nu kan vara leveransproblem hit som har Åland nästgårds?!
Oklart om det var tillfälligt eller gäller hela veckan…
Om du kollade Gränby så brukar de i större mån skita i att ta in vissa kampanjprodukter än Gottsunda och Boländerna. Jag tror den kanske går rätt dåligt.

Två fynd, eller fem beroende på hur man ser det. Fyra är givna vinnare, den femte är ett oskrivet blad. Jag håller på med ett kanotvrak i paddlartråden. Min fru har lagt in veto beträffande vanliga dammsugaren. Jag behöver en egen och i prisklassen runt 700kr är alla andra jag sett gjorda av plast överallt. Får återkomma efter test.
20250916_181908.webp

Två fynd, eller fem beroende på hur man ser det. Fyra är givna vinnare, den femte är ett oskrivet blad. Jag håller på med ett kanotvrak i paddlartråden. Min fru har lagt in veto beträffande vanliga dammsugaren. Jag behöver en egen och i prisklassen runt 700kr är alla andra jag sett gjorda av plast överallt. Får återkomma efter test.Visa bilaga 793903
LAKRITSYOGHURT???
Nu är måttet rågat....

Två fynd, eller fem beroende på hur man ser det. Fyra är givna vinnare, den femte är ett oskrivet blad. Jag håller på med ett kanotvrak i paddlartråden. Min fru har lagt in veto beträffande vanliga dammsugaren. Jag behöver en egen och i prisklassen runt 700kr är alla andra jag sett gjorda av plast överallt. Får återkomma efter test.Visa bilaga 793903
Hur är det med tillgång till filter och påsar sett över året? Det är ingen tillfällig produkt inkl förbrukningsmaterialet?

Hur är det med tillgång till filter och påsar sett över året? Det är ingen tillfällig produkt inkl förbrukningsmaterialet?
Det kollade jag inte. Ofta är det en ommärkt annan produkt/tillverkare. Men du har en poäng. Eventuellt får jag ägna året att jaga lakritsyoghurt och drontsällsynta dammsugarpåsar.

Det kollade jag inte. Ofta är det en ommärkt annan produkt/tillverkare. Men du har en poäng. Eventuellt får jag ägna året att jaga lakritsyoghurt och drontsällsynta dammsugarpåsar.
Det brukar finnas prylar på Amazon eller Parksides egen e-handel.
Dock vet jag inte om just detta finns.
Själv köpte jag denna i våras och är mycket nöjd för pengarna.

Jag har annat att göra. Löser påsmysteriet i helgen. Oavsett lämnar jag inte tillbaka den utan hoppas att det blir bra. Idag blir det lakritsyoghurt till lunch. 😀

Senast ändrad:
Någon som har testat denna? Eller finns det någon annan prisvärd som man bör köpa istället?

Frågan är om det är en slagskruvdragare eller en mutterknack?
Den kommer inte att klara hjulmuttrarna till vinterhjulen, det är den för klen till.
Men som skruvdragare torde den räcka för de flesta.

Någon som har testat denna? Eller finns det någon annan prisvärd som man bör köpa istället?

har haft en makita knackare med liknande uppgiven prestanda.

den var för svag få loss muttrar efter en vinter trots reglementsenligt moment vid åtdragningen. för stark för att användas vid monteringen. och för tung för annan mer generell användning. alltså ingen favorit alls.

ersatt den med två stycken. en liten halvtummare med perfekt åtdragningsmoment för montering. och en best på 1000 Nm som får loss allt. med den senare valde jag trekvartstum med omtanke om maskinen, men den halvtumsadapter som inhandlades har stått emot ett tiotal år.

Det är ju inte svar på frågan men jag har den klena, kanske hälften så dyra varianten som garanterat inte klarar bihjulsmuttrar.

Den är i alla fall en trevlig apparat till trallskruv och småmuttrar och sånt

man kan med flertalet välja om man vill köra med påse eller ej, beroende på vilket jobb som skall göras.

det jag skulle ta höjd för vid köp av grovdammsugare är om den har ett automatiskt sekundärt strömuttag.
Saknar maskinuttag med autostart. Har påse. Jag köpte 10 st på Amazon. En kompis skulle beställa mycket därifrån, så jag slängde in min påsbeställning. Har inte testat maskinen pga SSSM mm.

De brukar ju ha en mutterknackare som kostar 799kr. Löser hjulskifte utan problem, ser väldigt lik ut.

Tjena!

Ingen direkt cykelrelaterad pryl (annat än till vevlager) men köpte en momentnyckel idag. Någon som provat den och framförallt vet om den stämmer.
Fick med ett kalibreringsbevis, men det kan ju vem som helst skriva ut.
Mindre än halva priset jämfört med Biltemas i samma storlek och är den kass som momentnyckel så har jag iallafall ett halvmeters spärrskaft för under 200:- vilket inte är illa heller.

Tjena!

Ingen direkt cykelrelaterad pryl (annat än till vevlager) men köpte en momentnyckel idag. Någon som provat den och framförallt vet om den stämmer.
Fick med ett kalibreringsbevis, men det kan ju vem som helst skriva ut.
Mindre än halva priset jämfört med Biltemas i samma storlek och är den kass som momentnyckel så har jag iallafall ett halvmeters spärrskaft för under 200:- vilket inte är illa heller.

De med högre intervall på momentet brukar stämma rätt bra, och är hyfsat enkelt att testa - det är värre med lägre moment. Momentnycklar från Aliexpress är inte nåt bra för kolfiberramar.

Vad tror ni om det digitala skjutmåttet nästa vecka?
50:-, är det ens lönt att köpa?

Vad tror ni om det digitala skjutmåttet nästa vecka?
50:-, är det ens lönt att köpa?

Jag köpte det förra de hade och det funkar för att mäta om styret passar för ringklockans fäste eller vilken sadelstolpe man ska ha. Jag skulle kanske inte använda det för att bygga ett kullager.

Tillbaka
Topp