Tips om budgetprylar på Lidl

tobo sa:
Allroad sa:
Hur veta vilken sadel som passar en bäst? Åker på något liknande den i mitten idag..

Den i mitten på bilden kallas av Lidl "MTB/Racer" och är nog vanligast att använda på dessa cykeltyper, de andra två kallas "Trekking" respektive "City".
Väl på plats så är det inget problem att välja. Redan "Trekking" ser ju ut som en sadel till en damtralla, medan "City" är helt enorm i storlek.

Någon som provat kompressorn? Duger den till att poppa motsträviga TL-däck/fälg-kombos?

https://www.lidl.se/sv/erbjudanden.htm?articleId=19071

lidlkomp.JPG

Hur verkar ryggsäcken? Blev lite sugen, inte ofta jag kör med ryggsäck men när det behövs vill jag ha lite större än min lilla camelbak.

ooms sa:
tobo sa:
Allroad sa:
Hur veta vilken sadel som passar en bäst? Åker på något liknande den i mitten idag..
Den i mitten på bilden kallas av Lidl "MTB/Racer" och är nog vanligast att använda på dessa cykeltyper, de andra två kallas "Trekking" respektive "City".
Väl på plats så är det inget problem att välja. Redan "Trekking" ser ju ut som en sadel till en damtralla, medan "City" är helt enorm i storlek.
Trekking-sadeln är rätt skön till Touring osv, pendling möjligtvis. Beror lite på vad man har för cykel. Har cyklat en del stig med sådan och även fast den är grymt skön på transportsten så är den ivägen vid teknisk cykling.

Men till en standardhoj är den ju kanon, jag cyklade genom Sverige 210 mil i somras på min :)

Den City däremot vet jag inte om det är någon höjdare även om man vill ha en riktigt bred sadel. De kanske ändrat den men den har så lustig utformning, som en banan sett från sidan. Jag tyckte den var väldigt obehaglig och sitta på. Men tjejen som ju var den som skulle ha den egentligen verkar tycka den är bra, hon sade inget på hela förra säsongen iaf :)

Det blev en vid det här laget bekant vara för 79 kronor för den här svensken.

Det finns flera affärer som just nu erbjuder oundgängliga options för två- eller ( kanske snarare) trehjulingar.

Bilagor

• 20190405_212725.jpg
    20190405_212725.jpg
    136.5 KB · Besök: 221
Valhalla_ sa:
Jimel sa:
Hur verkar ryggsäcken? Blev lite sugen, inte ofta jag kör med ryggsäck men när det behövs vill jag ha lite större än min lilla camelbak.
Tycker den är rätt fin. Har bara testat min här hemma men den känns bekväm och praktisk.
Tycker den är mycket bra. Har slitit ut två och snart den tredje på lika många år ur-och-skur-pendling iofs, men är ju mest för att dom blir skitiga och äckliga... De två "tvärs-remmarna" gör att man kan lassa i några kilo matvaror utan att den blir otäck att ha på sig.

Blev ett mekställ i fredags..... inte ofta man blir imponerad på kvaliten när det är billigt men det här är
Helt klart ett undantag :)

Slog till på ett mekställ. Känns hyfsat stabilt. Min cykel är ju lätt så det hjälper ju till. Kommer ju duga åt mig. För 300 spänn hittar man nog inget bättre i alla fall. :D

HåkanC sa:
Är det ngn som har köpt lampsetet och hunnit prova det?
Framlampan skall ju ha en styrka på hela 60 Lux, USB-laddbart LiION-batteri,
men det står inget om lystid i reklamtexten

/Håkan

Här gives besked om lystid. Har ännu inte hunnit testa. Hann fram före mörkrets inbrott på dagens resa trots cirkuscykel.

Lampan bredvid är nog den Lidlpryl jag är allra mest nöjd med. Laddningsbar 220/12V. Med utdragen mutter blir den ett lysrör, som inte rullar runt och lyser nån annanstans, dvs i ögonen. Magnetfot. Har hållit i mer än tre år!

Bilagor

• 20190408_232958.jpg
    20190408_232958.jpg
    170.3 KB · Besök: 209
Örjan Lax sa:
jingleyschmidt sa:
Örjan Lax sa:
jingleyschmidt sa:
Örjan Lax sa:

Brölar du åt mekstället?!

Ja, eftersom det verkar saknas getter i tråden.

Jag är alldeles för ny på det här forumet för att förstå vad det där innebär. :P

De e lugnt, men kortfattat kan man nästan säga att getter är som Happys (och cyklismens) heliga kor.

Ja, så är det. Hur osannolikt det än låter.

https://happyride.se/forum/read.php/1/1402566/page=1

Djungeltrumman berättar idag att samtliga Witkop- sadlar fortfarande finns i lager i Jakobsberg( Järfälla). Även tropfrog- modellen. >10 mekställ och div. slangar lär också ha siktats.

Salabaladala sa:
Köpte deras "cykelhandskar" och hängselbyxor med blöja på skoj förra året när dom fanns på min lokala lidl butik. Riktig skräpkvalitet tyvärr.

Många resonerar ju så att det är "så billigt så det är bra för pengen", men jag håller med dig :D handskarna var rent skräp

NickPick sa:
Salabaladala sa:
Köpte deras "cykelhandskar" och hängselbyxor med blöja på skoj förra året när dom fanns på min lokala lidl butik. Riktig skräpkvalitet tyvärr.

Många resonerar ju så att det är "så billigt så det är bra för pengen", men jag håller med dig :D handskarna var rent skräp
Det gäller att kunna bedöma kvaliteten, vissa gånger är det bra grejer, andra som sagt rent skräp. Bibs har nog bara varit bra en gång, nån sommar för typ 3-4 år sedan. Tröjor är bättre, jag har en riktigt bra och klassiskt snygg kort jersey som jag köpte för ett par år sedan (har fått mycket beröm för den, många har undrat vart jag köpt den, de blir lite snopna när jag svarar Lidl :-). De långärmade i höstas var också riktigt bra (klassisk snygg design, lätt flossad insida, YKK-dragkedja, osv). Lidl Boländerna i Uppsala rear/reade ut dem för 50kr nu i vår, så jag köpte ett par extra.
Edit: Haha, ser att jag dissade de långärmade tröjorna som för tunna här i tråden i höstas. Men jag köpte trots allt en lite senare, och efter att ha cyklat ett par rundor i den ändrade jag uppfattning, den flossade insidan gör att den värmer bra :-)

Senast ändrad:
Jag köpte trekkingmodellen. Fick träningsverk på platser på röven där jag inte visste att det ens finns muskler. Vet dock inte om det ska vara så eller om det är fel på sadeln så att säga.

Knarrar en hel del mot byxorna dock när man trampar, låter som man cyklar runt och pruttar. Det är ju lite trist.

Jimel sa:
ForesterGuy sa:
Jimel sa:
Sadeln var ju riktigt vidrig, usch!!

Jag testade den i några mil igår, känns bra hittills. Eller tittade du på trekking- eller cityvarianten?

Nä mtb varianten eller vad det stod, cyklade till affären igår, ca 15 min en kvart, fick ont och domningar.

Jag satte den på TCn för att den skulle vara så bra, jag stod inte ut efter 20 min. Sämsta sadel jag någonsin testat.

//O

Jag noterade att sadlarna var omgjorda i år. Överdraget var strävare än tidigare, och det står nu "Memory foam" istället för "Gel" som tidigare. Vet inte om det är nån skillnad i praktiken, men memory foam är iaf i min värld nåt annat än "gel".

Senast ändrad:
jingleyschmidt sa:
Slog till på ett mekställ. Känns hyfsat stabilt. Min cykel är ju lätt så det hjälper ju till. Kommer ju duga åt mig. För 300 spänn hittar man nog inget bättre i alla fall. :D
Jag har stället från Jula och de ser ut att vara samma och hängde idag upp min hoj med en hel del extrautrustning, som pakethållare med väskor. Hjälm i ena och sovsäck i andra. Sadelväska med kraftigt vajerlås, samt styrväskefäste på styret.
Cykeln väger typ 15 kilo UTAN grejerna, så du kan vara lugn. Jag är skitnöjd med stället :)

Eddy sa:
Jösses vad bra handrengöring!
Plus för Farbror Joakim pris.

Har du försökt med vanlig flytande tvål på torra händer? Funkar på allt utom oljebaserad målarfärg och är nog (gubbgissning) miljö- och hudvänligare än alla andra kembaserade handrengöringsmedel.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp