Tips om budgetprylar på Lidl

123456789

Aktiv medlem
Japp. Inte sällan vinner deras cyklar tester i Cycling weekly.
Deras lvg hojar i Van Rysel serien ser riktigt fina ut.
Var och kollade på min Lidl idag, två exemplar kvar i små storlekar. Men de var ändå inte sååå läckra. Dessutom blir man väl stämplad som rasist om man springer runt med sådana här då de är blå/gula :censored:
Jag tycker dom är skitfula. Dessutom lär dom väl hålla Max en vecka eller 2...

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Ja det kan ju inte finnas någon som på riktigt glider omkring i ett par Lidl-skor. :D Någon hipster-aktig typ kanske som är ironisk. Det har nog bara mer blivit en grej, av någon outgrundlig anledning. :D

roller

Aktiv medlem
Ja det kan ju inte finnas någon som på riktigt glider omkring i ett par Lidl-skor. :D Någon hipster-aktig typ kanske som är ironisk. Det har nog bara mer blivit en grej, av någon outgrundlig anledning. :D
Anledningen är väl ekonomisk? Lidl har ju själva sagt att detta är en starkt begränsad upplaga av skon. Många har ju sett vad de legat ute för på Ebay och tänkt att de också ska tjäna pengar på det. Frågan är bara hur priset ser ut om ett år eller två. Om nästan alla lägger undan skorna (utan att använda dem) i syfte att samla på dem, hur ovanliga kommer ett par i nyskick att vara jämfört med andra sneakers med samlarvärde?

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Anledningen är väl ekonomisk? Lidl har ju själva sagt att detta är en starkt begränsad upplaga av skon. Många har ju sett vad de legat ute för på Ebay och tänkt att de också ska tjäna pengar på det. Frågan är bara hur priset ser ut om ett år eller två. Om nästan alla lägger undan skorna (utan att använda dem) i syfte att samla på dem, hur ovanliga kommer ett par i nyskick att vara jämfört med andra sneakers med samlarvärde?
Haha ja SÅKLART, men utöver det. Jag kommenterade mest att någon skrev att skorna var skitfula. Ingen lär ju faktiskt använda dom oironiskt så att säga. :P

Kashew

Aktiv medlem
Finns flera skor på eBay som verkar gått för 800:- typ. :D Men det var ju innan den blev aktuell igen, så just NU lär det bli svårt att sälja dom för 1500 tror jag.

Tänkte att vi skulle föreviga det här tillfället. Lagom till sommaren kommer kanske omg 3 av Lidls limited edt sneaker släpp
tradera_lidl.png

edit: stavning & grammatik

Senast ändrad:

ooms

Aktiv medlem
Haha, vissa lycksökare försöker slå mynt av tofflorna också, nån tokskalle begär 700kr!?!
I min butik fanns det drivor av tofflor igår kväll...

123456789

Aktiv medlem
köpte för bortåt 15 år sedan ett par rätt fula sneakers på lidl för att använda i trädgården.

de är outslitliga.
Jag köpte ett par sk gympa
skor till jobbet för jag går mycket.
Dom kostade 200. Dom höll i 2 veckor.
Frun köpte likadana, höll i en vecka.
Vi köpte sedan skor från decathlon för 140 spänn. Dom har hållt i 2 år nu.
Lidel har bra grejer men vissa suger verkligen......

Valhalla_

Aktiv medlem
Lidl dojor? Varför skulle man vilja ha sådant??

Edit. Jag menar alltså skor med lidl logga på, inte skor från lidl som saknar lidl logga.

Senast ändrad:

havet

Aktiv medlem
Alla har inte samma ekonomiska förutsättningar och har dessutom inte råd att bry sig om vad som är fränt eller ej. Bortsett människor som köper skorna för att sälja vidare, så finns det nog flera som köper för att de behöver ett par skor och inte har pengar till något som anses häftigt och bygger det personliga varumärket på ett önskvärt sätt. Vissa behöver bara ett par skor som inte är trasiga eller för små eller utslitna.

Sorgligt när klassaspekten försvinner i hånfullheten.

Pfaff

Aktiv medlem
Alla har inte samma ekonomiska förutsättningar och har dessutom inte råd att bry sig om vad som är fränt eller ej. Bortsett människor som köper skorna för att sälja vidare, så finns det nog flera som köper för att de behöver ett par skor och inte har pengar till något som anses häftigt och bygger det personliga varumärket på ett önskvärt sätt. Vissa behöver bara ett par skor som inte är trasiga eller för små eller utslitna.

Fast riktigt usel kvalitet är inte billigt oavsett.

jingleyschmidt

Aktiv medlem

Inte ens Lidl kan ju tro att någon vill glida omkring i dom där skorna. Dom kan väl närmast ses som samlarobjekt (varför skorna också alltid säljs i små upplagor). Deras vanliga skor från Livergy säljs också till billiga priser utan att sporta stor Lidl-logga i Lidls färger.

Jag skulle tvärtom vilja säga att det är inhumant av Lidl att sälja dom där skorna om tanken är att människor i stort behov och stram budget ska bära dom.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Vet en långlöpare som håller deras löparskor som enormt prisvärda. Han kollade också upp ursprunget och de var tillverkade av en etablerad tillverkare, inga konstigheter. Förutom att de kostade 1/10 av vad de gör med "fina" märket.

moros

Aktiv medlem
Nu behöver ju tråden inte handla bara om skorna men here goes. Klassförakt och annat? Jo tjena. Hade det varit ett par limiterade, på riktigt, tillverkade i samarbete med Adidas och Kanye West, så ja. Köa och Tradera ni som orkar (har aldrig pallat med det beteendet). Nu är det ett par fula Lidl-skor, ja de är fula men smaken är som baken. Jag har inget emot att folk, oavsett ekonomiska förutsättningar köper ett par skor på Lidl och går omkring i. Jag har också köpt saker på Lidl. Det finns mycket prisvärt, det är väl därför denna tråden finns

Men nu har någon bestämt att detta är en limited edition som är värt något. Då undrar jag. Vem är det som köper dessa, och inte för 149 utan för 5-600 spänn på Tradera/Blocket? Vad tror dom, att de skall ligga i sin låda och gotta till sig och bli ännu mer värda och sen säljas igen? Eller skall de gå i skorna och visa upp sina 800-kronors skor? (Det tror jag inte för det kan ju lika gärna vara någon som köpt dom för 149, på allvar, de vill man väl inte förväxlas med??). De som sen inte får sålt sina skor, vad händer då? Bygga på sopberget?

Sen kan jag vara en idiot som inte förstår något och om några år så har vi flertalet Lidl-sko-miljonärer, men det tror jag inte. Har alltid haft svårt för den här typen av beteende, samma sak med H&Ms och IKEAs designsatsningar där det skall köas, köpas och sen läggas på Blocket

Valhalla_

Aktiv medlem
Med det sagt, tonen på t.ex @Valhalla_'s inlägg ovan är ju inget vidare och då håller jag verkligen med @havet
Nähä.

Mitt inlägg syftar till grejer med en lidl logga på, inte billiga grejer. Lidl säljer massor av grejer utan den fula loggan och det är ju bra att sådant finns. Bl.a skor. Måste man branda dem också så de personer som inte har så bra ekonomiska förutsättningar också stämplas som så?

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Nähä.

Mitt inlägg syftar till grejer med en lidl logga på, inte billiga grejer. Lidl säljer massor av grejer utan den fula loggan och det är ju bra att sådant finns. Bl.a skor. Måste man branda dem också så de personer som inte har så bra ekonomiska förutsättningar också stämplas som så?
Sorry, missförstod. :) Trodde du menade skor från Lidl överhuvudtaget.

Oskar

Aktiv medlem
Vet en långlöpare som håller deras löparskor som enormt prisvärda. Han kollade också upp ursprunget och de var tillverkade av en etablerad tillverkare, inga konstigheter. Förutom att de kostade 1/10 av vad de gör med "fina" märket.
Min syrra springer en mil varannan dag. En duktig motionslöpare. Hon menade att hennes 179 kronors Lidl-skor definitivt var bättre än hennes 1300 kronors Asics.

JariT

Medlem
Tråden heter "Tips om budgetprylar på Lidl" . Ditt stående tips verkar vara att man skall handla på Decathlon. Hur ser deras sortiment av glass och konstiga inlagda körsbär ut?

123456789

Aktiv medlem
Tråden heter "Tips om budgetprylar på Lidl" . Ditt stående tips verkar vara att man skall handla på Decathlon. Hur ser deras sortiment av glass och konstiga inlagda körsbär ut?
Ja det kan man undra....Men personligen förknippar denna tråd till mek och cykelrelaterade ämnen och inte körsbär på burk...

123456789

Aktiv medlem
Man hatar Biltema decathlon jula etc men hyllar lidel??
Jag har testat deras cykelrelaterade saker och det är skit enligt mig.
Förutom mekstället.
Vill poängtera att deras utbud av frukt grönsaker färskt bröd är kanon.
Köpte även en jouse maskin där ...Funkar kanon ...Men det mesta är skit vad det gäller cykel och maskin och mekgrejer.
Och nu pratar vi inte om Hur ens ekonomi ser ut. Utan kvalitet för pengar.

ooms

Aktiv medlem
Pratar du illa om dessa fantastiska körsbär!? Har varit runt i fyra butiker i desperat jakt på detta mörkröda guld - gärna i kombination med deras krämiga, grekiska yoghurt. Sjukt gott!
/D
Haha, för några veckor sedan låg det några burkar i 30%-korgen i min lokala butik. Tänkte på er desperata i denna tråd då😂

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Tjejen har ett par skor från Lidl (utan logga), hon tycker att de är de skönaste hon haft på bra länge. De har också hållt rätt bra.
Själv har jag en del kläder därifrån, väldigt bra jeans t ex.
Visst, man får passa sig lite, men Lidl har oftast bra grejjer tycker jag allt.

unsuspected

Aktiv medlem
Lidl, inte Lidel.

Jag vill ha ett par Lidl sneakers att ha på mig men var för bekväm att köa så betalar gärna en slant till den som orkade. Söker stl 42-43 om någon har i Sthlm.

123456789

Aktiv medlem
Pratar du illa om dessa fantastiska körsbär!? Har varit runt i fyra butiker i desperat jakt på detta mörkröda guld - gärna i kombination med deras krämiga, grekiska yoghurt. Sjukt gott!
/D
Tjejen har ett par skor från Lidl (utan logga), hon tycker att de är de skönaste hon haft på bra länge. De har också hållt rätt bra.
Själv har jag en del kläder därifrån, väldigt bra jeans t ex.
Visst, man får passa sig lite, men Lidl har oftast bra grejjer tycker jag allt.
Överlag ja..Vi handlar en del på lidel
Lidl, inte Lidel.

Jag vill ha ett par Lidl sneakers att ha på mig men var för bekväm att köa så betalar gärna en slant till den som orkade. Söker stl 42-43 om någon har i Sthlm.
Min telefon vill att det heter lidel...Och jag orkar inte bråka om en så skit sak..

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer