Tips om budgetprylar på Lidl
Inget jag vill dela med mig av till allmänheten ;)Någon som har input på veckans massagepistol? https://www.lidl.se/p/ta-hand-om-dig-och-ditt-badrum/massagepistol/p59996
Inget jag vill dela med mig av till allmänheten ;)Någon som har input på veckans massagepistol? https://www.lidl.se/p/ta-hand-om-dig-och-ditt-badrum/massagepistol/p59996
I båtar har jag sett släta rör som ser ut ungefär som grov trädgårdsslang. Det kan väl inte vara dyrare eller besvärligare?Billigt och enkelt att montera men bara skit.
Köp ett eget med släta rör och byt ut det..
Svarar mig själv. Knep en. Känns som bra kvalite och fungerar grymt efter distanspassen. Har dock inga andra att jmf med men ett fynd för en femhunka än så länge iaf.Någon som har input på veckans massagepistol? https://www.lidl.se/p/ta-hand-om-dig-och-ditt-badrum/massagepistol/p59996
Köp inte multiverktyget enkom för kedjebrytaren.
Visa bilaga 539938
Själv föll jag pladask för dom här som fanns samtidigt. Hittade en påse igår på lokala LIDL. Säkert den sista dom hade :-(De hade den här lakritsen för ett tag sedan. Köp om ni hittar överblivna och gillar lakrits (obs ngt annorlunda design på påsen som Lidl har):
Testade massagepistolen idag efter en halvlång tur.Svarar mig själv. Knep en. Känns som bra kvalite och fungerar grymt efter distanspassen. Har dock inga andra att jmf med men ett fynd för en femhunka än så länge iaf.
Stampar potatismos?Jaja, nu vill vi inte höra mer idag vad ni använder den till såhär på fredagkvällen…![]()
Massage saknar evidens. Om du är ute efter kontakt, skaffa en katt.Svarar mig själv. Knep en. Känns som bra kvalite och fungerar grymt efter distanspassen. Har dock inga andra att jmf med men ett fynd för en femhunka än så länge iaf.
Happy ending?Vad sjutton är placebomassage?
/Martin
det var väl lite oklart i referatet jag fick, men kan fick intryck att det var massage på fel plats mer än fel kraft eller frekvens. men vet inte säkert.Vad sjutton är placebomassage?
/Martin
En sån fick jag i julklapp. Hjälper i min nacke. Fast om det är skönt gör det ingen skillnad. Måste göra ont i muskler och fästen för att hjälpa mig. Sen om det är placebo eller inte skiter jag i. Allra minst är det 15 minuter av något annat.Ja, jag har en liten massagekudde som är bra till det också, samma snurrande kulor som masserar, skönt mot stela ömma muskler! liknande denna,
Visa bilaga 540164
Vi får slå ihop tråden med den här, https://happyride.se/forum/threads/vilka-piller-aeter-ni.2604388/page-5#post-4103873. Kanske finns piller på Lidl också. Win-win!Har för mig tyngre rehab hade med massagepistoler som typ ”årets skämt” förut. Bara för att en massa influensers har gjort reklam för något betyder det inte att det fungerar.
Men är ni nöjd så kör hårt!
Sockerpiller finns väl?Kanske finns piller på Lidl också. Win-win!
Massage saknar evidens. Om du är ute efter kontakt, skaffa en katt.
Jag tycker de ger bra effekt när ja är stel i nackmusklerna, så jag lär nog fortsätta oavsett vad ”tyngre” tycker. På benen tycker jag en foam roller gör mer nytta.Har för mig tyngre rehab hade med massagepistoler som typ ”årets skämt” förut. Bara för att en massa influensers har gjort reklam för något betyder det inte att det fungerar.
Men är ni nöjd så kör hårt!
Låter mer som stötvåg än pistol. Stötvåg fungerar absolut på en del om rätt yrkesman utför det, och det är inte ett dugg behagligt.Jag hade knutor i ryggmusklerna och blev ordentligt "skjuten" i ryggen av en massagepistol hos massören, det hjälpte bra på mig i alla fall.
Men förstår att det kan vara väldigt individuellt.
Ja. Man kan inte bevisa icke-existens så det är de som påstår att de fungerar som har bevisbördan, och jag har bara sett negativa studieresultat hittills.Vad saknas det evidens för? Någon effekt alls? Eller mot muskelknutar, kramp eller träningsvärk?
Han menar såklart muskelknuttar, dom avskyr såna här. Träningsvärken i kombination med pistolen ger en outhärdlig smärtupplevelse.Ja. Man kan inte bevisa icke-existens så det är de som påstår att de fungerar som har bevisbördan, och jag har bara sett negativa studieresultat hittills.
Det finns för övrigt inget som heter "muskelknutar".
Det är rimligare att lägga pengar på titanskruvar till barncyklar än på massage. Som sagt, skaffa en katt om det är beröringen som är poängen (eller varför inte en rejäl orm).
Är väskorna vattentäta? Värda att vänta på att de kommer tillbaka kontra Kayoba Cykelväska om man inte har så bråttom?Köpte en av de mindre sidoväskorna (pannier). Finns i lite olika modeller och även storlekarna skiljer sig en del åt även om ingen är speciellt stor. Känns ganska lagom för pendling dock och man kan ju alltid ta med båda om det behövs. Har man en stor dator kan den ev vara för lång för de mindre väskorna. Plastkrokarna är det rejält motstånd i så väskorna lär inte hoppa av i första taget.
Jag tror inte de är mer eller mindre vattentäta än Kayobas väskor. Plastkrokarna som häktar fast väskan gör sitt jobb men inget förtroende och är ganska så otrevliga att hantera.Är väskorna vattentäta? Värda att vänta på att de kommer tillbaka kontra Kayoba Cykelväska om man inte har så bråttom?
Det var en massagepistol, modell större.Låter mer som stötvåg än pistol. Stötvåg fungerar absolut på en del om rätt yrkesman utför det, och det är inte ett dugg behagligt.
Jag tror inte de är mer eller mindre vattentäta än Kayobas väskor. Plastkrokarna som häktar fast väskan gör sitt jobb men inget förtroende och är ganska så otrevliga att hantera.
Tack för snabbt svar!Kayoban har jag också haft. Enligt mig är den något sämre än Lidl-väskorna. Ingen av de håller någon högre kvalitet utan det är enklare men funktionella väskor.
Vid långvarit skyfall så kan det säkert komma in lite vatten, men innehållet har aldrig blivit blött på mina turer. Vill man gardera sig så lägger man grejerna i en plastpåse och sen i väskan
Det verkar inte ha varit någon prisskillnad senast LIDL sålde väskorna. De verkar ha kostat 149 kronor, precis som KAYOBA väskan.Vad är prisskillnaden mellan Kayoban och Lidl-väskorna?
väskorna 149:-/styck.
Tack för tipset, eller kanske inte....De hade den här lakritsen för ett tag sedan. Köp om ni hittar överblivna och gillar lakrits (obs ngt annorlunda design på påsen som Lidl har):
Visa bilaga 540118
Misstänkt goda. Är väl spetsade med Tusk kemi.Tack för tipset, eller kanske inte....
Hittade en påse och dom var ju nästan lite för goda![]()