Tips om budgetprylar på Lidl

SIE

Aktiv medlem
Köp inte multiverktyget enkom för kedjebrytaren.
4659EC1D-3795-4E7B-8C45-29708107F193.jpeg

nypan

Aktiv medlem
De hade den här lakritsen för ett tag sedan. Köp om ni hittar överblivna och gillar lakrits (obs ngt annorlunda design på påsen som Lidl har):
Själv föll jag pladask för dom här som fanns samtidigt. Hittade en påse igår på lokala LIDL. Säkert den sista dom hade :-(

Bilagor

• katjes-suolakalat-200g.jpg
    katjes-suolakalat-200g.jpg
    98.9 KB · Besök: 15

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Svarar mig själv. Knep en. Känns som bra kvalite och fungerar grymt efter distanspassen. Har dock inga andra att jmf med men ett fynd för en femhunka än så länge iaf.
Testade massagepistolen idag efter en halvlång tur.
Den verkar vara rätt bra för det priset. Har inga andra sådana här att jämför med, men kan inte tänka mig att en dubbelt så dyr är så mycket bättre.

Dock så jämför jag mot en helt annan grej jag köpte på cykelmässan. "Donnerberg - Das Original":

Den är väldigt bra för nacke och rygg. Den knådar, vibrerar, värmer. Allt eller enstaka beroende på inställning. Helgrym faktiskt. Till just nacke och rygg. Funkar rätt bra på baksida lår också.

Den är lite snällare dock, den tar ju i bra. Men det hänger helt på hur hårt man själv trycker. Det är lätt hänt att man slappnar av och bara ligger där och njuter och sedan händer det inte så mycket, annat än att det är väldigt skönt då :) Det är ju dock en annan prisklass, den är typ fyra ggr så dyr. Och inte bättre på alla sätt.

Den här massagepistolen är lite annorlunda. Den bara dunkar. Som en bilmaskin. Redan på lägsta hastighet så jobbar den på ganska bra. Perfekt för ben och armar. Men kör man den i nacken så tror jag det är risk för att huvudet lossnar :) Kanske funkar på ryggen, eller så är det lite för våldsamt då kanske, men det är svårt att göra på sig själv. Vilket går utmärkt med Donnerbergen.

Så jag vet inte riktigt. Men för det priset så är det iaf värt att prova om det är mest ben/armar man tänkt massera.

/edit: jag lägger till det här också: Nu har jag och tjejen provat massagepistolen på varandras ryggar. Det var faktiskt bättre än förväntat. Hon tyckte det var riktigt bra! Och jag måste hålla med om det var ganska bra på ryggen, typ längs sidorna av ryggraden, axlar. Riktigt bra, den är ju ganska brutal så det tar inte länge innan man känner att det cirkulationen börjar komma igång och man känner sig lite mör.
Tjejen menade att den är väldigt bra till lymf-massage också, på sig själv då. Det skulle hon använda den till.

Senast ändrad:

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Nu har jag och tjejen provat massagepistolen på varandras ryggar. Det var faktiskt bättre än förväntat. Hon tyckte det var riktigt bra! Och jag måste hålla med om det var ganska bra på ryggen, typ längs sidorna av ryggraden, axlar. Riktigt bra, den är ju ganska brutal så det tar inte länge innan man känner att det cirkulationen börjar komma igång och man känner sig lite mör.
Tjejen menade att den är väldigt bra till lymf-massage också, på sig själv då. Det skulle hon använda den till.

kais01

Aktiv medlem
kommer att tänka på en ryggstudie från göteborg för många år sedan, där till alla ryggortopeders förvåning 'riktig' massage visade sig effektivare än 'placebomassage'.

detta enligt ett rykte jag hört. har inte läst studien själv.

Hasse#7

Aktiv medlem
Ja, jag har en liten massagekudde som är bra till det också, samma snurrande kulor som masserar, skönt mot stela ömma muskler! liknande denna,
Visa bilaga 540164
En sån fick jag i julklapp. Hjälper i min nacke. Fast om det är skönt gör det ingen skillnad. Måste göra ont i muskler och fästen för att hjälpa mig. Sen om det är placebo eller inte skiter jag i. Allra minst är det 15 minuter av något annat.

NickPick

Aktiv medlem
Har för mig tyngre rehab hade med massagepistoler som typ ”årets skämt” förut. Bara för att en massa influensers har gjort reklam för något betyder det inte att det fungerar.
Men är ni nöjd så kör hårt!

salle

Aktiv medlem

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
Har för mig tyngre rehab hade med massagepistoler som typ ”årets skämt” förut. Bara för att en massa influensers har gjort reklam för något betyder det inte att det fungerar.
Men är ni nöjd så kör hårt!
Jag tycker de ger bra effekt när ja är stel i nackmusklerna, så jag lär nog fortsätta oavsett vad ”tyngre” tycker. På benen tycker jag en foam roller gör mer nytta.

Spider

Aktiv medlem
Jag hade knutor i ryggmusklerna och blev ordentligt "skjuten" i ryggen av en massagepistol hos massören, det hjälpte bra på mig i alla fall.
Men förstår att det kan vara väldigt individuellt.

Hasse#7

Aktiv medlem
Jag hade knutor i ryggmusklerna och blev ordentligt "skjuten" i ryggen av en massagepistol hos massören, det hjälpte bra på mig i alla fall.
Men förstår att det kan vara väldigt individuellt.
Låter mer som stötvåg än pistol. Stötvåg fungerar absolut på en del om rätt yrkesman utför det, och det är inte ett dugg behagligt.

lagrave

Aktiv medlem
Vad saknas det evidens för? Någon effekt alls? Eller mot muskelknutar, kramp eller träningsvärk?
Ja. Man kan inte bevisa icke-existens så det är de som påstår att de fungerar som har bevisbördan, och jag har bara sett negativa studieresultat hittills.

Det finns för övrigt inget som heter "muskelknutar".

Det är rimligare att lägga pengar på titanskruvar till barncyklar än på massage. Som sagt, skaffa en katt om det är beröringen som är poängen (eller varför inte en rejäl orm).

Skruff

Aktiv medlem
Ja. Man kan inte bevisa icke-existens så det är de som påstår att de fungerar som har bevisbördan, och jag har bara sett negativa studieresultat hittills.

Det finns för övrigt inget som heter "muskelknutar".

Det är rimligare att lägga pengar på titanskruvar till barncyklar än på massage. Som sagt, skaffa en katt om det är beröringen som är poängen (eller varför inte en rejäl orm).
Han menar såklart muskelknuttar, dom avskyr såna här. Träningsvärken i kombination med pistolen ger en outhärdlig smärtupplevelse.

Köpte en av de mindre sidoväskorna (pannier). Finns i lite olika modeller och även storlekarna skiljer sig en del åt även om ingen är speciellt stor. Känns ganska lagom för pendling dock och man kan ju alltid ta med båda om det behövs. Har man en stor dator kan den ev vara för lång för de mindre väskorna. Plastkrokarna är det rejält motstånd i så väskorna lär inte hoppa av i första taget.
Är väskorna vattentäta? Värda att vänta på att de kommer tillbaka kontra Kayoba Cykelväska om man inte har så bråttom?

d_anders

Aktiv medlem
Kayoban har jag också haft. Enligt mig är den något sämre än Lidl-väskorna. Ingen av de håller någon högre kvalitet utan det är enklare men funktionella väskor.

Vid långvarit skyfall så kan det säkert komma in lite vatten, men innehållet har aldrig blivit blött på mina turer. Vill man gardera sig så lägger man grejerna i en plastpåse och sen i väskan

Jag tror inte de är mer eller mindre vattentäta än Kayobas väskor. Plastkrokarna som häktar fast väskan gör sitt jobb men inget förtroende och är ganska så otrevliga att hantera.
Kayoban har jag också haft. Enligt mig är den något sämre än Lidl-väskorna. Ingen av de håller någon högre kvalitet utan det är enklare men funktionella väskor.

Vid långvarit skyfall så kan det säkert komma in lite vatten, men innehållet har aldrig blivit blött på mina turer. Vill man gardera sig så lägger man grejerna i en plastpåse och sen i väskan
Tack för snabbt svar!
Om Crevit är något bättre så fortsätter jag att vänta på den medan jag håller utkik på (den i princip obefintliga) begagnatmarknaden så länge!
Vad är prisskillnaden mellan Kayoban och Lidl-väskorna?
Det verkar inte ha varit någon prisskillnad senast LIDL sålde väskorna. De verkar ha kostat 149 kronor, precis som KAYOBA väskan.
väskorna 149:-/styck.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Jag har Lidl's framväskor (de små) rätt säker på att det är regnskydd i botten som man kan dra över om man är orolig för att de börjar läcka in.
Tycker mina väskor har funkat bra, de känns väldigt B om man jämför med bättre väskor men de gör jobbet och duger gott om man använder dem typ två ggr per år :) ett problem kan vara att det inte går att justera bredden på clipsen kanske (och därmed också väskans position i sidlid), men det har funkat för mig.

Köp & Sälj

Topp