Tips om budgetprylar på Lidl

Snart dags för lite cykelprylar igen, från måndag 10 mars:

Screenshot_20250304-095426-587.webp

Det verkar inte vara någon rusning efter produkterna i denna kampanj. Nu på eftermiddagen fanns det gott om både mekställ, slangar, sadlar och övrigt cykelrelaterat hos mitt lokala Lidl.

Rapport från Lidl södra Stockholm:
Inga glasögon vad jag kunde se, en del mekställ, sadlarna ser enklare ut än föregående årens Witkopp, enklare pumpar och verktyg och en del hjälmar. Kort sagt inget man hoppade högt av glädje av.
Blev två reservslangar till vardagshojen för min del.

Igår hade de kompletterat med slangar här, så ska nog plocka ett par sådana. Diggar de slimmade förpackningarna så jag lätt får ner dem i små väskor.

Nya sadeln tycks vara en ren carbon-copy av deras gamla wittkopp sadel.
Den gamla wittkopp jag har väger dock in på 447g och nya crivit ligger lägre på 362g.

Tyvärr bygger de upp mer på höjden än den trasiga jag tänkte ersätta så blir nog inget av de (droppern har fastnat helt i röret, men de är en annan historia)

Bilagor

• PXL_20250317_191917566.webp
    PXL_20250317_191917566.webp
    1 MB · Besök: 106
  • PXL_20250317_191910032.webp
    PXL_20250317_191910032.webp
    982.6 KB · Besök: 110
När ni åker till Spanien på cykelsemester så passa på och köp den här. Finns tyvärr inte i Sverige. Markant skillnad mot den 70% som vi har.Visa bilaga 761387
Att jämföra 85% med 70% är väl lite som att jämföra starköl och lättöl. Det finns ju 85%-iga chokladkakor av andra märken här i Sverige, som den här av Lindt på Willys t.ex. Är det någon större skillnad på 85% av olika märken?

1743960311944.webp

Senast ändrad:
Att jämföra 85% med 70% är väl lite som att jämföra starköl och lättöl. Det finns ju 85%-iga chokladkaror av andra märken här i Sverige, som den här av Lindt på Willys t.ex. Är det någon större skillnad på 85% av olika märken?

Visa bilaga 761410
Det tycker jag, stor skillnad faktiskt mellan olika 85%-iga. Lindt är mkt godare imho än Änglamark, Marabous, Lidls mfl. Många smakar mkt kakaosmör.

Att jämföra 85% med 70% är väl lite som att jämföra starköl och lättöl. Det finns ju 85%-iga chokladkakor av andra märken här i Sverige, som den här av Lindt på Willys t.ex. Är det någon större skillnad på 85% av olika märken?

Visa bilaga 761410

Tråden handlar om budgetprylar på Lidl och det här är just ett budgetval på Spanska Lidl, markant mycket billigare än konkurerande märken i Spanien. Hade den sålts i Sverige så hade den förmodligen varit billigare även här. Sen om man gillar den är upp till var och en, smaken är delad. Jag tycker den är bra.

Det tycker jag, stor skillnad faktiskt mellan olika 85%-iga. Lindt är mkt godare imho än Änglamark, Marabous, Lidls mfl. Många smakar mkt kakaosmör.
Nu är det nog inte kakaosmör det smakar. Just kakaosmör utskiljs från kakao och ersätts med annat. Kakaosmöret säljs till andra som betalar bättre, t ex sminkindustin. Allt enligt en plantageägare och ägare av en chokladbutik jag pratat med.

Tråden handlar om budgetprylar på Lidl och det här är just ett budgetval på Spanska Lidl, markant mycket billigare än konkurerande märken i Spanien. Hade den sålts i Sverige så hade den förmodligen varit billigare även här. Sen om man gillar den är upp till var och en, smaken är delad. Jag tycker den är bra.
Jag gillar den betydligt bättre än Lindts.

Screenshot_20250421_172250_Chrome.webpScreenshot_20250421_172344_Chrome.webp

LIVARNO home Stekpanna Rostfritt stål utan non-stickbeläggning 30/04 - 04/05 24cm 179:- & 28cm 199:-
Screenshot_20250421_172539_Chrome.webp

LIVARNO home Stekpanna 24cm 179:- 30/04 - 04/05
24cm Stekpanna LIVARNO home_.webp

LIVARNO home Stekpanna 28cm 199:- 30/04 - 04/05
28cm Stekpanna LIVARNO home.webp

1 PARKSIDE LIDL.webp
2 PARKSIDE LIDL.webp
3 PARKSIDE LIDL.webp

Senast ändrad:

Visa bilaga 761410
Det går inte att smaka sig fram till, de är så bittra att de är oätliga. Men passar bra i matlagning 😊
(Jag vill ha 70%. Varken mer eller mindre)

Var in idag och såg att den fanns. Köpte tre direkt. Tidigare har den bara funnits när det varit finskt tema. Vilket det väl inte är nu?

Tillbaka
Topp