Tips om budgetprylar på Lidl

Kamerorna är ganska billiga nu, men det är lätt att glömma att man behöver sinnessjuka mängder lagringsutrymme för filmerna sen, om man nu vill spara dem (jag har så många hamstergener att jag aldrig slänger en bildruta).

Någon som provat denna till mtb?http://www.lidl.se/cps/rde/SID-788283A4-2ADFECC7/www_lidl_se/hs.xsl/2715.htm?action=showDetail&id=1741

Mr B skrev:
-------------------------------------------------------
> Nope, men finns den på Lidl här i stan köper
> jag en i morgon...
> B!

Okej, fast priset gäller inte förrän 13/3...

Luzen skrev:
> Någon som provat denna till
> mtb?http://www.lidl.se/cps/rde/SID-788283A4-2ADFEC
> C7/www_lidl_se/hs.xsl/2715.htm?action=showDetail&i
> d=1741

Hållare för dricksystem? Är det vattenblåsa i eller får man köpa till det? Ser ju ut att va med på bilderna..

Fresa skrev:
> Någon som vet om dom kommer sälja
> cykelmekställen i år igen?

De senaste åren har mekställen sålts under juli månad (sommarcykelkampanjen), så det är nog bara att hålla koll på Lidls kampanjerbjudanden.

allez skrev:
> Mr B skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nope, men finns den på Lidl här i stan köper
> > jag en i morgon...
> > B!
>
>
> Okej, fast priset gäller inte förrän 13/3...

Jag som trodde folk ville ha en åsikt innan det var "för sent" så att säga...
Dumt tänkt av mig förstås.

Luzen skrev:
> Blåsan är nog inte med.

Är den inte det misstänker jag att det blir svårt att få tag i blåsa som är helt rätt, men vi får se. Jag kollar i morn. Finns rygan på plats tar jag med en hem, så får vi / ni lite info.
B!

Köpte ryggsäcken idag. Har bara hunnit testa att steka bacon i den, men den funkar utmärkt till det iaf. Inga problem att få ner en 2L vattenbehållare (tog en platypus hoser 2 som jag hade liggande; ingår alltså inte), och det finns ett separat hål att leda ut slangen igenom, samt fästen på bägge axelbanden. Utöver detta ett fack med blixtlås utanpå, och två fästen (bröst/mage) från axelbanden, vilket är bättre än enbart ett imho.

Sammanfattningsvis både smäcker och något smäckig, men klart godkänd för 99kr. Den kommer antagligen skjuta upp mitt inköp av Camelback Lobo/Rogue minst en månad.

PS. Säg till om jag ska testa att steka något annat också. Annars kanske jag återkommer när jag även testat att cykla i skogen med den. Köpte även löparbyxorna för 89kr, dessa funkade också bra att steka bacon i.

IMG_20140313_174718.jpg

zinkpasta skrev:
> Köpte ryggsäcken idag. Har bara hunnit testa att
> steka bacon i den, men den funkar utmärkt till
> det iaf.

Haha

labradoren skrev:
> Någon som testat/vet hur den här GoPro-kopian
> AC-5000W(Denver)/WDV5000(Dx, eBay mfl)/etc står
> sig i jämförelse med Lidl-kameran? Kostar från
> ca 600:- beroende på var man handlar.
>
> http://www.denver-electronics.com/denver-ac-5000w/

Lade en order på CDON just nu(599:-)... Inga pengar egentligen, för billig för att prova. Lägger upp film så fort jag testat den. Kommer väl nästa vecka, då kameran dyker upp...då det snart är helg....

tobo skrev:
> Den 17/3 är det dags för Lidls cykelkampanj
> igen:
>
> Skor, tröjor, byxor, hjälmar, pumpar och väskor
> m.m. erbjuds denna gång:
>
> http://www.lidl.se/cps/rde/SID-F5E21201-6FBF7A5C/w
> ww_lidl_se/hs.xsl/2715.htm?id=82

Funderade på den här softshelljackan. Om inte för annat så att pendla till kebeget med:

http://www.lidl.se/cps/rde/SID-2440..._se/hs.xsl/2715.htm?action=showDetail&id=1793

Fast den ser kanske en smula sladdrig ut? Dessutom brukar det vara lögn att hitta de förbenade produkterna på min lokala Lidl. Anslaget med erbjudandena sitter alltid uppsatt ute vid entrén, men ofta finns inte hälften av prylarna i butiken.

Var och köpte löparryggsäcken för 99 kr idag. Kompletterade med denna från Clas Ohlsson för 79:-. Billigt! Återstår att se hur kvaliteten är. Den passade iaf i ryggan.

Bilagor

• 1394987412201.jpg
    1394987412201.jpg
    138.2 KB · Besök: 153
prahna skrev:
> Kalas, har letat billig påse. Dock är frågan,
> är den mjuk eller hård som Camelbak? Mjukgörare
> håller jag mig ifrån....

Har ingen erfarenhet av camelbak men den känns mjuk. TPU-plast står det på förpackningen.

Är mjukt dåligt?

Den påsen har funkat bra för min del, den klarade sig i lite drygt två år innan plasten på munstycket sprack nu i kylan.

jakester skrev:
> På tal om munstycket... Finns inget hål. Är det
> meningen att man ska skära upp själv? Isf - hur?

På mitt munstycke fanns det ett hål som inte syntes från början, öppnade sig när man bet på munstycket.

Vad tror ni om deras skor ? Var ju onekligen billigt och bör väl palla för några timmars lugnare cykling i veckan. Är ju inte uppe på elitnivå riktigt än!!

Köpte den sista svarta ryggan på Lidl Redbergsplatsen. Lätt pga tunnt material, troligtvis mer tänkt som löparsäck än cykel. Men bekväm och satt bra på min 1-h tur (dock utan vätskeblåsa). 1 stort fack plus litet längsgående på utsidan för brillor etc. Känns vettig för pengen, och namnet måste man väl bara älska, eller?

/David

Bilagor

• rygga(2).JPG
    rygga(2).JPG
    70.2 KB · Besök: 117
  • rygga2.JPG
    rygga2.JPG
    58.2 KB · Besök: 135
Snuten skrev:
> tobo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Den 17/3 är det dags för Lidls cykelkampanj
> > igen:
> >
> > Skor, tröjor, byxor, hjälmar, pumpar och
> väskor
> > m.m. erbjuds denna gång:
> >
> >
> http://www.lidl.se/cps/rde/SID-F5E21201-6FBF7A5C/w
>
> > ww_lidl_se/hs.xsl/2715.htm?id=82
>
>
> Funderade på den här softshelljackan. Om inte
> för annat så att pendla till kebeget med:
>
> http://www.lidl.se/cps/rde/SID-24405E87-BFFDF89B/w
> ww_lidl_se/hs.xsl/2715.htm?action=showDetail&id=17
> 93
>
> Fast den ser kanske en smula sladdrig ut? Dessutom
> brukar det vara lögn att hitta de förbenade
> produkterna på min lokala Lidl. Anslaget med
> erbjudandena sitter alltid uppsatt ute vid
> entrén, men ofta finns inte hälften av prylarna
> i butiken.

Jag köpte en sån förra året på rean. Den är helt OK, som du själv säger är den stor i storlekarna så man behöver definitivt inte gå upp en storlek, snarare ned. Den andas rätt dåligt så jag har uteslutande använt den till vinterpendling, på sommaren blir man kokt. Men efter ett antal tvättar och normalt pendelslitage har den i alla fall inte fallit sönder.

Nibbe skrev:
> Var förbi och testade skorna, verkade schyssta
> förutom att dom inte hade min
> storlek...diskriminering på storlek 41.

Var nyss förbi min lokala Lidl och kollade. Skorna verkade ha en bra styv sula, prisvärda för 229 kr. De hade dock inte så många, ca 1-2 par per storlek hittade jag i storlek 42-45.

Förkyld som man är och ändå skulle förbi ett apotek så passa jag på att kolla in sortimentet:

SPD-skorna gav inget direkt habegär, strl 43 som jag oftast har glappade väldigt mkt. runt hälen men visst om de suttit bra skulle de ev. kunna fungera som höst/vinter/vår-skor. Testade således strl 42 men den modellen hade enbart 2 x kardborre/inga snören alls vilket går bort, fungerade dock fortfarande på längden.

Sadel för 70:- kunde jag inte motstå, valde den spårttigaste som vägde in på 327g enligt köksvågen. Specialized Phenom-sadeln som följde med min Epic har en spec. på 274g som en jämförelse bara för att.

Slog till på funktionsunderbyxan(shorts) och tröjan i den trevligt blåa färgen, tanken var väl om man kanske kunde vänja bort cykelbyxa med dämpning åtminstone för mtb men det visar sig.

Cykelbyxorna testade jag sist vilket var en katastrof så jag orkade inte undersöka saken denna gång.

Softshelljackan var trevlig, skapligt trovärdig storlek L till det större, bekväma material och en bröstficka så pass styv att dragkedjan med enkelhet kunde öppnas/stängas med en hand.

WP_20140317_002.jpg

Blev ett par skor från Lidl idag, provcyklade och allt. Väldigt sköna att ha på sig, inget skav över huvudtaget varken vid cyckling eller påknuffning. De var dock varma så det räckte och blev över men det är bara skönt med varma fossingar. Jag köpte stl 44 och brukar ha 43/44.. har rätt breda fötter men de passade bra.

Jag köpte både stora och lilla pumpen får se ev hinner jag byta däck på crossen imorgon fömiddag då får vi se vad hur dom beter sig runt 8 bar som iaf utlovas :) köpte även glajjer och handskar bara för att dte var billigt!!!!

Jag ryckte den sista racer sadeln i min butik och en svart soft shell jacka. De kommer jag nog inte att använda förrän i vinter när fulcrossen skall arbeta hårt igen, men 220 kr kan det vara värt att lägga på lager.

Handskarna kändes inte tillräckligt bra och några glajjer såg jag inte.

MVH
Magnus

Handskarna var sladdriga. Fick ingen ordning på dem alls, inget köp.

Underställströja och kalsonger. Jag är normalt oftast L ibland XL. Köpte L som passade bra.

Cykeltröja fanns bara i XL. Chansade och har nu ett segel. Helt fläpp i storleken. Skulle kanske provat M?

Jag har jagat runt efter en racersadel till. Men ingen i Göteborg har kvar. Om någon vänlig själ ser en så ryck den åt mig, jag betalar frakt och en öl vid lämpligt tillfälle.
Med vänlig hälsning,
Magnus

Letade efter racersadel igår, men efter att ha letat i 7 (!) Lidlbutiker gav jag upp ,slut överallt!

Köpte dock minipump och skor i början av veckan, minipumpen av aluminium verkar välkonstruerad, skorna är sköna, återstår att ser hur de håller i längden.

Lidls hjälm köpte jag förra året, efter googlande på div. tyska cykelforum så framkom det att det är kvalitetsmärket Cratoni som står bakom Lidls "Crivit"-hjälmar.

Tänkte inte ens på att hjälmen skulle vara något att ha, men kanske måste tänka om. Kan man enkelt ta av skärmen på hjälmen? Skulle behöva en ersättare till min vardagshjälm som varit med i 5 år nu.
MVH
Magnus

Hjälm-modellen jag köpte var utan baklyse, Lidl kallade den "proffshjälm" i reklamen, tror det var i mitten av april förra året kampanjen var. Hjälmen ifråga var en Cratoni Zethos märkt med Lidls eget varumärke "Crivit".
Tror den kostade 139 kr, som jämförelse kostade "originalet" 69 pund hos CRC.

Modellen i denna veckas kampanj verkar vara mer "trekking"-aktig.

Återstår att se om Lidl kommer med ytterligare en cykelkampanj längre fram i vår (som de gjorde förra året).

Tillbaka
Topp