Tips om budgetprylar på Lidl

Pfaff sa:
Eddy sa:
Jösses vad bra handrengöring!
Plus för Farbror Joakim pris.

Har du försökt med vanlig flytande tvål på torra händer? Funkar på allt utom oljebaserad målarfärg och är nog (gubbgissning) miljö- och hudvänligare än alla andra kembaserade handrengöringsmedel.
Handrengöring brukar inte vara kembaserad. Den brukar vara tvål med slipmedel. Relativt mild tvål. Det är inte helt ovanligt att slipmedlet är t ex lignin nu när mikroplast börjar tas bort ur sånt.

Pfaff sa:
Eddy sa:
Jösses vad bra handrengöring!
Plus för Farbror Joakim pris.

Har du försökt med vanlig flytande tvål på torra händer? Funkar på allt utom oljebaserad målarfärg och är nog (gubbgissning) miljö- och hudvänligare än alla andra kembaserade handrengöringsmedel.

Mitt gamla vanliga tjat: Om vi snackar klassik mekarskit, typ oljiga och fettiga händer, så går det bra med vanlig billig rapsolja. Löser fettskiten lätt och sedan eftertvättar man med tvål och ljummet vatten. Det är sällan det inte funkar.

Sen kan det ju handla om att man fått färg och liknande på händerna. Då krävs det kanske kraftigare doningar, men framförallt att man kommer ihåg handskar till nästa gång.

soddamarre sa:
Olja eller flytande margarin, och så lite strösocker för slip/riv-effekten.

Eller varför inte en färdig funktionabel produkt för 19.90kr?
Då kan man ju konsumera oljan och sockret där det var tänkt...

Jag vallar rätt mycket skidor på vintern, då krävs en bra dedikerad rengöringskräm. I vanliga fall kostar krämen typ 10-20 ggr mer men ger samma resultat.

Dessutom är det skönt att oljan står i köket när man behöver den och inte i garaget!

//E

Att undvika smutsa ner sig/ behov av rengöring är en evig ekvation. Barriärkräm är bra i förväg när man mekar dieselpumpar. Vantar i meket är kanske en vanesak? Jag gillar dem oftast inte.

Alltså krävs det emellanåt typ både Carborandum och Bums för att bli ren om tassarna. Den här Lidlguckan skall testas.

Om en vecka, torsdag 25 juli, så är det dags för årets sommarkampanj på Lidl.
Mest cykelkläder såsom tröjor, byxor, strumpor, handskar samt ryggsäckar, pumpar och sadelväskor.

Bilagor

• lidl1907.jpg
    lidl1907.jpg
    144.8 KB · Besök: 253
Dåligt med prylar på Lidl idag.
Inga extrasaker från tidigare kampanjer såsom mekställ och sadlar.

Tröjorna såg ok ut
Endast korta cykelbyxor (ej bibs, inga hängslen).

Det blev ett par strumpor….

Tycker även att pumpen ser intressant ut. Kunde stå i garaget. Kanske bra för random vardagspumpning av alla möjliga cyklar?

Handskarna och tröjan skall jag nog också kolla. Har en tröja sen innan och den har funkat riktigt bra efter viss tillpassning.

Snuten sa:
Tycker även att pumpen ser intressant ut. Kunde stå i garaget. Kanske bra för random vardagspumpning av alla möjliga cyklar?

Handskarna och tröjan skall jag nog också kolla. Har en tröja sen innan och den har funkat riktigt bra efter viss tillpassning.
Förra årets hösttröjor var riktigt bra, bra kvalitet på materialet och YKK-dragkedjor, etc. Så med lite tur är det liknande i år.

Skulle också vilja veta om cykeltröjorna är vettiga för priset? Vet att jag bara kan åka och känna själv men som en nybörjare inom cykling så har jag ingen aning om materialval osv är vettigt.

Nito sa:
Skulle också vilja veta om cykeltröjorna är vettiga för priset? Vet att jag bara kan åka och känna själv men som en nybörjare inom cykling så har jag ingen aning om materialval osv är vettigt.
Mina fem öre: Grundregeln är att man får vad man betalar för. Som med alla andra kläder, eller prylar i allmänhet. Jag har haft lite billiga cykelkläder men inget av det höll eller var bekvämt i längden. Utom ett par shorts som var oförskämt bra för pengarna. Numera köper jag reakläder istället för att slippa betala allt för mycket.

Rattnalle sa:
Nito sa:
Mina fem öre: Grundregeln är att man får vad man betalar för. Som med alla andra kläder, eller prylar i allmänhet. Jag har haft lite billiga cykelkläder men inget av det höll eller var bekvämt i längden. Utom ett par shorts som var oförskämt bra för pengarna. Numera köper jag reakläder istället för att slippa betala allt för mycket.
Min erfarenhet är att brallor köper man inte på Lidl, de känns "billiga". Tröjorna däremot håller riktigt bra kvalitet och fungerar bra. Dessutom kan man ofta hitta snygga med lite mer klassisk clean look (men även rejält skrikiga...) vilket man sällan gör hos andra märken. Enda är väl om man är anorektiker och behöver ett ormfodral, då kanske man blir missnöjd. För normalbyggda skulle jag säga Lidl har de mest prisvärda tröjorna.

För fölk med löjligt kraftig benstomme tycker jag att (tidigare årgångar) av LIDLs långa BIBs funkat OK för det priset. Det som gav upp först var dragkedjorna i bensluten men den erfarenheten har jag även av extremt mycket dyrare brax.

t
ooms sa:
Rattnalle sa:
Nito sa:
Min erfarenhet är att brallor köper man inte på Lidl, de känns "billiga". Tröjorna däremot håller riktigt bra kvalitet och fungerar bra. Dessutom kan man ofta hitta snygga med lite mer klassisk clean look (men även rejält skrikiga...) vilket man sällan gör hos andra märken. Enda är väl om man är anorektiker och behöver ett ormfodral, då kanske man blir missnöjd. För normalbyggda skulle jag säga Lidl har de mest prisvärda tröjorna.

ooms sa:
Förra årets hösttröjor var riktigt bra, bra kvalitet på materialet och YKK-dragkedjor, etc. Så med lite tur är det liknande i år.

Årets hösttröjor verkar vid en första okulärbesiktning vara minst lika bra som förra årets.

YKK-dragkedjor, 92% polyester, 8% elastan(Lycra) (förra årets hösttröjor var 100% polyester).

Ett fynd för 129:-

Bilagor

• lidl1908.jpg
    lidl1908.jpg
    151 KB · Besök: 230
Var inne och ryckte åt mig en tröja, ett par bibs och handskar. Allt verkar helt ok. Gillade framförallt handskarna. Ska vara både vind- och vattentäta... Varma!

lidlhandskar2.jpg

tobo sa:
ooms sa:

Årets hösttröjor verkar vid en första okulärbesiktning vara minst lika bra som förra årets.

YKK-dragkedjor, 92% polyester, 8% elastan(Lycra) (förra årets hösttröjor var 100% polyester).

Senast ändrad:
Är inte cykelbelysningen på 60 lux rätt billig? Det ser ju ut att vara sån där icke-bländande StVZO-modell.

Köpte handskarna och förra veckans softshell-jacka (169:-). Någon som har en sån? :D Tyckte den verkade mysig men vi får väl se i höst om den också gör jobbet.

Blev en cykeltröja. Riktigt skön och varm samt att passformen var vettig. Kunde gå ned en storlek från vad jag vanligtvis har för att få tight passform. Var fortfarande långa och bra i armarna och midjan. Bra första intryck. Återstår att se hur den blir efter några tvättar.

Alltid en upplevelse att handla på Lidl. Känns som någon svensk motsvarighet till där dom handlar i My name is Earl ?.
Köpte en tröja som var alldeles för lång, men den kan bli bra ändå att ha till och från jobbet.

tobo sa:
ooms sa:

Var in och klämde på tröjorna ikväll. Ja, de var nog lite bättre än ifjol, nu hade de det mer tätvävda yttre skiktet jag saknade på förra årets modell. Synd bara att jag köpte på mig 3 st sådana i våras när de såldes i i fyndlådan för 50kr :-)
Så det blev ingen nu.

Hittade allt utom ställ (bara en tom korg med ställ-skylt) bredvid inex vid kaserntorget. Insåg att jag inte behövde mer än lampa så köpte det. och vantar.

Taskigt försök att fota ljusbilden mot sovrumsväggen i trångt rum med mobilkamera och utan referenslampa. Någon form av optik finns ju i alla fall.

Flera olika styrkor, postar två. Inget blinkläge tror jag. Får dubbelkolla det kanske.

20190819_220251.jpg

20190819_220246.jpg

Senast ändrad:
lidl gör sig knappast besväret att sälja en gatlampa som ej är godkänd i tyskland.

verkar vara en klassisk nyckelhåls-ljusbild där man koncentret ljuset hårt för att få upp lux-värdet.

rätt oanvändbar som den är nu, men gör den värdefull som helljus tillsammans med en mer spridande lampa, t ex en likadan med diffusor lite nedåtvinklad. antagligen tillåtet i sverige men nog inte i tyskland.

du kanske kan ta en bättre bild, och sedan posta i lamptråden?

Jag tar gärna en bättre bild men hur bör en bra bild tas? Referenslampa? Har bara någon billig cateye och runda mtb-magishine att använda som referens. Större avstånd till väggen? Skulle en annan kamera hjälpa?

Tillbaka
Topp