Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du kan få köpa ramväskan om du vill. kommer skaffa annan.Väskorna slut så fick bli Perlenbacher och trädgårdstofflor..
För att fortsätta redovisningen från Jonatan F så kan jag prata lite mer om ramväskan. Jag har en gammal racer och det enda sättet att få remmarna någorlunda spända runt det klassiska runda toppröret var att "packa" remmarna med mina tältpinnar. Ja ja, pinnarna sitter väl helt okej där, men för att väskan ska sitta bra aú naturelle behöver man bredare alu/kolrör.
Sadelväskan består av två lager: ytterlagret är samma material som de andra påsarna, medans insidan är blått PVC eller något. Sadelväskan sitter helt okej mot sadeln, men även här ser man tecken på svagheter direkt: remmen som går runt sadelväskan och fäster i sadeln är fastsydd genom att man har vikt remmen över sig själv och fäst det lite godtyckligt med sytråd. Redan efter hemresan, då den bara burit de andra väskorna, är en söm på väg att sträckas ut. När man tömmer väskan på packning så märker man också att det inre plasten inte är monterad mot den yttre påsen: sadelväskan beter sig lite som en prolapserad ändtarm och vill skjuta ut det blåa plast-innanmätet om man har packat in något tight (tältet för min del), vilket så klart kan bli sjukt frustrerande i längden.
Alltså bara en ventilhatt av fem möjliga?
Vad gäller byxorna så köpte jag deras långbenta med hängslen i höstas och jag ångrar att jag bara köpte ett par.
Kommer samma varor i höst blir det fler.
Ja det var märkligt vad lite krokar det var i förhållande till öglor i kardborrebandet. Får nog ta och sy om själva bandet för att få det bra. Från butik så fäster det bara i typ 5mm kardborre efter att ha gått rund toppröret och överskottet lägger sig över dragkedjan.För att fortsätta redovisningen från Jonatan F så kan jag prata lite mer om ramväskan. Jag har en gammal racer och det enda sättet att få remmarna någorlunda spända runt det klassiska runda toppröret var att "packa" remmarna med mina tältpinnar. Ja ja, pinnarna sitter väl helt okej där, men för att väskan ska sitta bra aú naturelle behöver man bredare alu/kolrör.
...
Någon som råkar veta om mekställ och/eller väskor finns kvar norr om stan?
Point taken, tänkte väl i det närmaste stan som huvudstaden. Utgår man från svensk geografi är det väl en förövrigt en ganska liten grupp som anser att Lomma ligger norr om någonting alls?
Tror snarare att det syftades på att Lomma låg norr om stan (malmö). Har också väldigt svårt att tro att någon, någonsin menat Lomma när de pratat om stan?Det är väl ganska mycket som ligger norr om Lomma? Om det var staden som det syftades på i "norr om stan".
Tror snarare att det syftades på att Lomma låg norr om stan (malmö). Har också väldigt svårt att tro att någon, någonsin menat Lomma när de pratat om stan?
Det har du nog faktiskt en poäng i. Jag tänkte mest att alla mindre ställen som ligger så pass nära en större stad per definition diskvalificeras från att kallas stad, inte beroende på deras storlek utan enbart baserat på dess placering.Där tror jag du har jättefel. Det kan vara en regional grej och/eller en generationsgrej, men stan har för mig (som är från Skåne) alltid betytt närmsta stad. Frun, som är från norrland, säger samma.
Lomma är ju inte stort, men bor man på åkern en bit ut från samhället tror jag nog att man kan mena Lomma när man säger in till stan. Man kan nog också mena Lund eller Malmö, men aldrig Stockholm.
Känns som enmanstält ligger rätt i tiden om inte annat.Peak bikepacking är väl ändå nådd först när Lidl säljer 650b-däck och stålramar :) Jag minns att jag för några år sen läste en recension där en kanotist hade testat ett 1-mannatält från Lidl och han var rätt nöjd, vore kul om det gjorde en comeback med.
stålram var det jaPeak bikepacking är väl ändå nådd först när Lidl säljer 650b-däck och stålramar :) Jag minns att jag för några år sen läste en recension där en kanotist hade testat ett 1-mannatält från Lidl och han var rätt nöjd, vore kul om det gjorde en comeback med.
Känns som enmanstält ligger rätt i tiden om inte annat.
Stål blir man stark av sa mannenBara 19 kilo!
Ja jäklar de ligger verkligen rätt i tiden i Tyskland. Jag hittade den gamla recensionen, den innehåller noll kanoter och tältet kostade £12.99.![]()
Explorer Namib Leichtzelt online kaufen | LIDL
Explorer Namib Leichtzelt im LIDL Online-Shop kaufen ✓ 90 Tage Rückgaberecht ✓ Schneller Versand ✓ Flexibler Ratenkauf ✓ Jetzt bestellen!www.lidl.de
Hjälteinsats! Då rasslar jag nog dit under eftermiddagen. Frågan är hur jag ska kunna hålla mig från att köpa en lastpall av de där björnarna...Visa bilaga 408913För att svara på frågan om norrsidan av människobyn. Jag hann bara kolla Vallentuna, men där finns det så det räcker av ställ, väskor och annat cykligt. Dessutom har de sänkt priset ännu mer på riktigt snygga höstdekorationer. Passa på.
Har en Ramväska om du är sugen om du inte hittar ngn. Tänkte lämna tillbaka den i helgen. Bor i Hässelby, inte Hässleholm som ligger närmre LommaHjälteinsats! Då rasslar jag nog dit under eftermiddagen. Frågan är hur jag ska kunna hålla mig från att köpa en lastpall av de där björnarna...
Visa bilaga 408913För att svara på frågan om norrsidan av människobyn. Jag hann bara kolla Vallentuna, men där finns det så det räcker av ställ, väskor och annat cykligt. Dessutom har de sänkt priset ännu mer på riktigt snygga höstdekorationer. Passa på.
Jag har Lidls enmanstält, köptes för en massa år sedan för 100:- i Lidls fyndlåda, klart prisvärt!Peak bikepacking är väl ändå nådd först när Lidl säljer 650b-däck och stålramar :) Jag minns att jag för några år sen läste en recension där en kanotist hade testat ett 1-mannatält från Lidl och han var rätt nöjd, vore kul om det gjorde en comeback med.
Lidls mekställ och Biltemas balksko sitter fint i taket. #