Tips om budgetprylar på Lidl

För er som inte provat har Lidl Sveriges bästa brödavdelning. Kan även tipsa om deras cheddar (extra mature), diverse lufttorka skinka, majskyckling, glass och tidigare nämnd nötter. Vi köper även tvätt, sköljmedel och diskmedel på Lidl samt rengöringsmedel.
Ofta är grönsakerna riktigt bra också.

/fanboy

"matbröd" vad är det???
1586160218780.png

Valnötsbrödet tycker jag är gott. Och blommorna är fina och billiga.

Cykelrelaterat köpte jag två olika set väskor förra året. De första väskorna är några med rullstängning och på baksidan sitter ett blixtlås som man kan öppna för att bära väskan som en ryggsäck. Att man kunde göra det visste jag inte när jag köpte väskorna men antar att det kanske kan vara användbart. Kanske. I vilket fall fungerar fickan som ett extra fack där man skulle kunna köra ner lite mindre grejer.

De andra är de grå till pakethållare som säljs nu 2 för 149, valdes då de hade störst volym. Förra året fanns endast 3 att välja på, kul att urvalet blivit större. Har inte provat väderskyddet i regn men har dragit över det och det ser ut att täcka rätt bra. Väskorna har ett handtag uppe till som gör dem smidiga att bära och som jag dessutom kan dra en låsvajer genom när jag är inne och handlar. Köptes eftersom de var billiga och jag tänkte att det kunde vara bra för att ha ett extra par.

Några mindre reflexdetaljer finns på båda väsktyperna men det är ju inte så svårt att komplettera med själv efter tycke.

Lidl är nog den butikskedja i Sverige där jag känner att jag kommer närmast det roliga/för mig ovanliga utbudet som man hittar på t ex Carrefour i södra Europa.

Jag gillar temaveckorna de kör, framförallt de italienska och tyska/alpenfest, då man ofta kan hitta saker man annars nästan bara hittar på plats i respektive land.

Lidl är nog den butikskedja i Sverige där jag känner att jag kommer närmast det roliga/för mig ovanliga utbudet som man hittar på t ex Carrefour i södra Europa.

Netto var också ganska bra innan Coop tog över. Inte lika bra som Lidl men de hade en del ganska kul skräp och konstig mat och en del saker (köpte lite Fiskars spadar/grepar där) var faktiskt riktigt bra. Nu när det är konsum har de blivit både dyrare och sämre utbud

Håller med men de har tyvärr varit tvungna att svenskifiera utbudet en del. Saknar yoghurt med körsbär tex som de hade i början. Det säljer för dåligt såklart, det inser jag med men hoppas de tar in det igen.

vad som ligger kvar i påsen efter ett lidl-köp före helgen. lite bra-att-ha till kaffet och i skidbacken innan den stängde igår. lär räcka en bra tid. kanske bör tillägga att min vikt är stabil och åt det lägre hållet.

kan särskilt rekommendera gröna chokladen nere till höger, halvmörk choklad med rostade hasselnötter. fantastisk kvalitet
751559C5-958E-46EB-BFFA-EACEEDFEC93F.jpeg

För några år sedan köpte alla apiduraprylar när det var trend. Snordyrt... ofta oanvänt. Nu när det är "så billigt" så köper ju resten av de som inte kunde motivera väskor för 5k för några år sedan prylar. Hoppas de används!

Apidura kunde man ju inte köpa. Det hade ju alla. Jag hittade något annat premium, oklart vilket som var dyrare av apidura och mitt val (läs förträngt).

Klart man handlar på Lidl nu, de andra väskorna var ju så dyra så dem vågar man ju knappt inte använda. Alldeles särskilt inte till cykel nummer två och tre, för pinsamt när sadelväskan är värd mer än cykeln.

Hur funkar mek-stället som finns på Lidl? tänkte köpa ett till stugan och ett extra att ha hemma. Jag har ett robustare mek.ställ från Unior som fungerar fint.

Jag är medelklass, men de som handlar på Lidl Sverige är ju en ganska unik skara. Förstår att det sved.
Handlar fortfarande vaniljpudding där. Den är god.

För några år sedan köpte alla apiduraprylar när det var trend. Snordyrt... ofta oanvänt. Nu när det är "så billigt" så köper ju resten av de som inte kunde motivera väskor för 5k för några år sedan prylar. Hoppas de används!

PS. Är det planet x? Såg att deras grejer skulle säljas på Lidl GB någonstans.
Hoppas pöbeln inte tog illa upp ?
Japp, du är definitivt medelklass. Annars skulle du aldrig ha så bra koll på vad som är trendigt, vad alla köper och hur fel dom har. ;)

Jag handlar en saker på Lidl för att jag tycker de har bättre utbud än ”de andra” på vissa områden. Diverse chark, lite ost och deras färdiga bönsallad bland annat. Om de som har skitnödiga åsikter om medelklassen kan ge mig en enkel definition, så att jag vet om jag tillhör den eller inte, skulle det kännas bättre i magen. Ge mig en siffra.

Jag har redan ett par cyklar från Specialized ifall någon undrar.

Hittade en plasmaskärare i fyndkorgen på Lidl på Ångpannegatan i Göteborg för futtiga 200 kr. Nästan så man köpte den utan att ha en aning om vad jag skulle använt den till. Kanske testa lite på grannarnas bilar...
Fynd för den som behöver (om den finns kvar).

Ja, man kan göra riktiga fynd i de där bingarna. Jag hittade en sån här för 200kr för ett par veckor sedan (det är inte jag i filmen)

Det här är antagligen en korkad fråga men... Jag tjackade ett ställ från Lidl eftersom många här lovordar det. Nu tittar jag på det och funderar lite på hur jag skall använda det.
På min räser går bromsvajern på ovansidan av toppröret utan hölje och på min slaskvädercykel går allsköns vajrar runt toppröret. Hur fäster ni andra klämman? *helt förvirrad*

Det här är antagligen en korkad fråga men... Jag tjackade ett ställ från Lidl eftersom många här lovordar det. Nu tittar jag på det och funderar lite på hur jag skall använda det.
På min räser går bromsvajern på ovansidan av toppröret utan hölje och på min slaskvädercykel går allsköns vajrar runt toppröret. Hur fäster ni andra klämman? *helt förvirrad*
Runt sadelstolpen.
(Har haft cyklar som haft topprör med godstjocklek på ~0.4 mm. Tror inte det hade varit någon bra idé att klämma åt för mycket just där)

//j

Någon som vet om italiamo inlagda amarenokörsbär har kommit tillbaks i sortimentet? Det är en såndär säsongsvara vad det verkar. Himmelsk gött att ha på glassen!

Någon som vet om italiamo inlagda amarenokörsbär har kommit tillbaks i sortimentet? Det är en såndär säsongsvara vad det verkar. Himmelsk gött att ha på glassen!
Jag är alltså inte ensam som gillar sånt? Jag träffar aldrig ngn i Sverige som gillar inlagda körsbär och liknande. Köpte en burk på Lidl Östberga för ett par veckor sedan.

Tillbaka
Topp