Tips om vinter cykelskor

reachable_man

Ny medlem
Tips om vinter cykelskor
Hej,
Planerar att cykla året om i år. Har köpt en gravel bike och det första som jag tänkte är att köpa vinter cykelskor.
Jag kör landsväg men jag har googlat lite och ansåg att det är bättre att ha MTB skor på vinter så nu har jag dem på min cykel.
Jag cyklar i Stockholm och det är ca 1.5 mil till jobbet. Sen tänkte jag försätta cykla landsvägg på vinter 3-4 timmer i helger.
Först tänkte jag köpa cykelskor. läste recessioner och det verkar att det är nedan är bäst. har ni erfarnhet eller tipsar ni om nån skor som ni tycker att dem är bra
1. NW Himalaya
2. Shimano MW7
3. NW Extreme XCM 2 GTX
4. Specialized Defroster

jag är mer till Shimano MW7 men båda Himalaya och Defroster ser resbusta ut. så jag tänkte fråga er som cyklar på vinter och landsväg på vinter. Vad har ni för skor?

Tips om vinter cykelskor
Som alltid en fråga om prio. Om du absolut aldrig vill frysa eller bli blöt utifrån, och inte besväras av att dojjorna är lite klumpiga kan jag verkligen rekommendera Bontrager OMW.
Har kört mina två säsonger (typ 700 mil) i allt från +5 och ösregn ned till -20. Klockrena, men klumpiga. Plus för innerskorna som enkelt kan tas ur och torkas.

Tips om vinter cykelskor
Jag har gamla Specialized Defroster (2008?) Och är nöjd. Men jag har nästan aldrig kalla fötter. Inte lika bra på lvg än mina Specialized Pro MTB skor, men helt ok. Funkar perfekt som vinterskor till MTB. Nya modellen har boa, som jag inte vill har till stigcykling, Emma kanske bättre till lvg.

Tillbaka
Topp