Tips på barnstol för ram för större/äldre barn

lindengbg

Aktiv medlem
Hej!

Har en dotter som pga ett psykologiskt handikapp har svårt å knäcka koden med att cykla själv. Hon verkligen älskar å cykla (med pappa springandes bakom eller med stödhjul).

Jag skulle vilja komplettera ovanstående med att kunna ta med henne ut när jag cyklar.

Hon sitter ibland i vår gamla cykelkärra men klurar lite på en sådan lösning där hon sitter på ramen istället för att bli mer delaktig i cyklandet å att man tom skulle kunna köra lite enklare single track.

Vet att det finns mig veterligen bara sådana lösningar upp till 15kg å min 7-åring väger in snarare på 25kg+

Någon som känner till något alt?

Tänkte att det utrymmesmässigt vore smidigast att ha en sådan anordning på min 29er HT.

Något sådant här kanske?

sadel-pa-ror-herrcykel-overdimensionerad-komplett-modell-5-8717185971163-0-l.jpg

https://se.hollandbikeshop.com/cykelstol/barnsadel-pa-ramror/

Senast ändrad:
Påhängscykel blir lite för likt barnvagnsscenariot tänkte jag?

Mm lite som första alt ifrån Hollandebikeshop, såg lite oldschool ut men kan vara värt å testa faktiskt! Skall läsa på lite mer om den. Tack!

En Bullitt kanske? Man kan både stå över ramen med fötterna på där ramen breddas och åka framåt

Kul! Sitta mellan sadel och styre äger! Har en 2,5 åring och en 10 månaders som älskar det!
Har en spectra rabit och en OK baby. Där båda monteras mellan sadel och styre. De skulle säkert klara 25 kg om man lät stolen vila på ramen.
Nackdelen är att barnet inte kan stå upp och fjädra med benen så tex trottoarkanter blir ganska elaka. Det är även ganska svårt för den vuxna att stå och trampa. Man kanske kan kapa bort lite plast. :)
IMG_9391.PNG

Har sett en som heter bulldog. Verkar enkel o bra. Vet dock ej maxvikt. Men om den vilar på ramen så borde det vara ganska lugnt. Vet inte heller om det funkar för barnet att stå.
IMG_9388.PNG

Jag har beställt en mac-ride till familjen, leverens i juli. Vet ej heller maxvikt där. Men man kan säkert fråga i deras facebookgrupp.
IMG_9390.PNG

Gurra sa:
Kul! Sitta mellan sadel och styre äger! Har en 2,5 åring och en 10 månaders som älskar det!
Har en spectra rabit och en OK baby. Där båda monteras mellan sadel och styre. De skulle säkert klara 25 kg om man lät stolen vila på ramen.
Nackdelen är att barnet inte kan stå upp och fjädra med benen så tex trottoarkanter blir ganska elaka. Det är även ganska svårt för den vuxna att stå och trampa. Man kanske kan kapa bort lite plast. :)

Har sett en som heter bulldog. Verkar enkel o bra. Vet dock ej maxvikt. Men om den vilar på ramen så borde det vara ganska lugnt. Vet inte heller om det funkar för barnet att stå.

Jag har beställt en mac-ride till familjen, leverens i juli. Vet ej heller maxvikt där. Men man kan säkert fråga i deras facebookgrupp.
Tack för bra input!

Macride är inspirationskällan. Utgick ifrån att de inte klarar vikten men ska kolla upp det.

Ett problem till är ju längden på dottern. Frågan är om det finns utrymme dör hennes ben. Hon är i dagsläget ca 120. Man vill ju kunna styra och trampa..

Tillbaka
Topp