Tips på bästa mobilmount

Kalle_A

Medlem
Tips på bästa mobilmount
Som rubriken lyder. Har insett att jag behöver en bra hållare för mobilen på cykeln så man kan hålla lite koll på vart man är någonstans utan att behöva stanna och pilla på telefonen.
Finns ju ett ganska stort utbud av olika varianter och vill höra mig för om det finns några givna "köp!" eller "köp inte!" där ute.

Så vad har ni för erfarenheter? Värt att nämna är kanske att jag kör Iphone 12.

Tips på bästa mobilmount
Beställde i går varianten på bilden som tydligen ska vara bra. Kostnad kring 100-lappen.
Blir kul att testa. ?

Bilagor

• 421C3111-7326-4ABA-93CA-F35D47A9EE32.jpeg
    421C3111-7326-4ABA-93CA-F35D47A9EE32.jpeg
    107.9 KB · Besök: 164
Tips på bästa mobilmount
QuadLock kan jag inte nog prisa. Kört många år med olika skal/telefoner, aldrig några problem. Håller för väldigt stökiga stigar.
Quadlock började bomba mig på sociala medier efter att man gjort en sökning på google.
Men då är det kvalité alltså och inte enbart en PR-grej.
Kanske får pröva ett sånt även om det tar emot att falla för reklamen. :D

Tips på bästa mobilmount
Väldigt nöjd med quadlock. Lätt att klicka i och aldrig haft problem med att den lossnar eller liknande. Även på längre turer genom skog osv.

Tips på bästa mobilmount
Jag skulle avråda från SP-Connect. Min 2 mån gamla iPhone ramlade av och glaset sprack.

Skruven som håller fästet skruvade ur sig av sig själv. Man måste tydligen måste applicera locktight på. Kanske måndagsexemplar men kommer aldrig köra SP igen.

Tips på bästa mobilmount
Tyckte SP Connect var fantastiskt men har knäckt två fästen när jag halv-vurpat och "lagt mig på styret".

Men sjukt smidigt när man cyklar förbi något kul och vill fota. Samt att inte ha en plast över skärmen som blänker i solen.

Tror dock inte att det är produktens "fel" att den knäcks. Det skulle behöva vara lite flex i infästningen men då blir den sannolikt mycket klumpigare. Är QuadLock tåligare?

Just nu kör jag en liten väska på toppröret. Ger lite praktisk förvaring. Men hjortarna hinner springa iväg innan jag fotat dem och det har visat sig att jag ibland vill vara där med mina knän.

Tillbaka
Topp