Tips på bra cykelvägar på Mallis - lvg

Peach

Aktiv medlem
Hej,

ska åka till Mallis på höstlovet med famlijen och fått lov av min bättre hälft att få hyra cykel. Sitter nu och filar på rutter och har hittat lite vägar jag vill prova men tyvärr har jag en del "hål" i mina rutter ännu.

Därför - Kan någon tipsa om bra cykelvägar mellan:

1 - Santa Margalida -> Sineu

2 - Llubi -> Muro

Tack på förhand!

Köp en cykelkarta där du hyr hoj. Velodrom utomhus i Sineu. Klostren i närheten är värda ett besök, Cura och Felanitx/San Salvador. Från Artá finns en småkul väg till Eremita Betlem. Använd dom gröna vägarna på kartan och utforska själv.
Vill du åka långt eller dela upp så hittade jag denna i mitt arkiv https://ridewithgps.com/trips/15104512
Besök även fyren ute vid Cap Formentor och Alcudiaudden.

Edit. Ta med hälften på minst 1 tur, saknas kondis/ fart så hyr elcykel.

Bilagor

• formentor-leuchtturm-360x240.jpg
    formentor-leuchtturm-360x240.jpg
    20.9 KB · Besök: 135
Senast ändrad:
GoranS sa:
nieves: ingen av dina förslag ligger väl naturligt mellan orterna i vare sig alt 1 eller 2!?
Så är det men det är inte speciellt långt heller. Santa Margalida/Muro är i sig ingen jättehit i mitt tycke, ganska hård trafik på dom gula/ röda vägarna.

Jag tolkade det som att TS hade rutter planerade men undrar hur han bäst klarar av två specifika passager. Rundorna i övrigt är okända och kan inkludera något/några av dina förslag.

Tyvärr minns jag inte på rak arm hur jag ev. åkt dessa partier då det var över 10 år sen jag var på Mallis. Borde dock finnas de med fräschare (och aktuellare) kunskap i ämnet då ju Mallis är ett av de vanligaste utlandsresmålen för cyklister.

När jag inte alls vet brukar jag använda heatmaps för att se flödet av cyklister, men det säger tyvärr inget om hur fin vägen är. Man slipper dock de värsta bottennappen.

1. Mellan Santa Margalida och Sineu hade jag tagit MA-3512 och MA-3440.
2. Vet inte riktigt, MA-3440 och MA-3442 kanske?

Hej alla,

ber om ursäkt för min frånvaro i tråden.

Stort tack för er input!

Det blev tre olika rundor mellan 5-8 mil så totalt ca 20 mil blev det på varma vägar. Temp-och vädergudarna var med oss och vi hade ca 23-28 grader och sol men ändå relativt blåsigt.

Jag lyckades att på tysk- och vassvägen snitta strax över 35 km/h vilket för mig är en dröm. Såklart ingen fart för de wattdemoner som huserar här inne men för mig var det nirvana!

Tillbaka
Topp