Här finns några på sökning "Lezyne digital floor":Någon som vill tipsa om en bra golvpump med tillförlitlig manometer (gärna digital)?
Tack på förhand!
Hur stora däck?Någon som vill tipsa om en bra golvpump med tillförlitlig manometer
Något som funkar till både mtb och lvg, men prio mtb och tillförlitlig manometer.Hur stora d
Hur stora däck?
För till lvg är den klassiska pumpen
![]()
SKS Rennkompressor
"Alla" säljer den vilket även betyder att den om inte riktigt alltid åtminstone ofta finns till extrapris
Dessutom finns alla slitdelar att köpa som reservdelar och de är lätta att byta själv.
Hur funkar tryckmätarna på dina? Har också en sån men tryckmätaren har länge visat fel på den. I övrigt funkar den dock braClaes Ohlsson golvpump är förvånansvärt bra, jag har två stycken varav den ena är sen 2015 och fortfarande rullar på bra. https://www.clasohlson.com/se/Asaklitt-cykelpump-med-tryckmätare/p/31-4844
Jag har Biltemas motsvarighet sedan säkert femton år. Sista tiden har den gnisslat en del, men jag fattade in o-ringen i pumpcylindern och bytte huvudet mot ett SKS, nu funkar den felfritt igen.Claes Ohlsson golvpump är förvånansvärt bra, jag har två stycken varav den ena är sen 2015 och fortfarande rullar på bra. https://www.clasohlson.com/se/Asaklitt-cykelpump-med-tryckmätare/p/31-4844
Har inte märkt att det skulle vara något fel på manometern, har dock inte kalibrerat den.Hur funkar tryckmätarna på dina? Har också en sån men tryckmätaren har länge visat fel på den. I övrigt funkar den dock bra
Min Silca golvpump får hänga med ett tag till. Köpte den 1975.Undrar om denna är bra för sitt pris. 😬https://www.bikester.se/silca-super-pista-floor-pump-hiro-edition-M738965.html#&gid=null&pid=1
Undrar om denna är bra för sitt pris. 😬https://www.bikester.se/silca-super-pista-floor-pump-hiro-edition-M738965.html#&gid=null&pid=1
Absolut, har en sån, men vore skönt att kunna avläsa rätt tryck direkt när man pumpar.En sådan här löser problemet med att få till rätt tryck
![]()
Schwalbe Airmax Pro
![]()
Airmax Pro Digital Air Pressure Tester | ROSE Bikes
The Schwalbe Airmax Pro air pressure tester shows you how much pressurwww.rosebikes.se
Gör likadant idag. Men tycker ju inte det skulle behöva vara en omöjlighet att kunna avläsa rätt tryck direktFinns det något vettigt om man nästan aldrig pumpar över 5 bar? Tycker de flesta golvpumpar alltid skall ha en manometer som går till tvåsiffrigt. Ju högre desto bättre verkar vara det som säljer. Ofta finns ju knappt en läsbar skala under 2 bar. Men ja. Jag pumpar ju lite över sen använder separat tryckmätare.
Jag tycker Topeak Joe Blow Mountain är ganska bra för både vanlig mtb och för fatbike. Även vanliga cyklar/hybrid/gravel funkar ju. Pumpar 0 till max 5 bar cirka. Har haft min i snart 4 år tror jag, aldrig krånglat.Finns det något vettigt om man nästan aldrig pumpar över 5 bar? Tycker de flesta golvpumpar alltid skall ha en manometer som går till tvåsiffrigt. Ju högre desto bättre verkar vara det som säljer. Ofta finns ju knappt en läsbar skala under 2 bar. Men ja. Jag pumpar ju lite över sen använder separat tryckmätare.
Min visar rejält fel, typ 30%, iaf vid lågt tryck.Har inte märkt att det skulle vara något fel på manometern, har dock inte kalibrerat den.
Finns det något vettigt om man nästan aldrig pumpar över 5 bar? Tycker de flesta golvpumpar alltid skall ha en manometer som går till tvåsiffrigt. Ju högre desto bättre verkar vara det som säljer. Ofta finns ju knappt en läsbar skala under 2 bar. Men ja. Jag pumpar ju lite över sen använder separat tryckmätare.
Jag tycker min Rennkompressor är rätt kass att pumpa med. Men visst är det en pump med hög kvalitet.
Ja,den funkar kanoners,har en sådan,men har precis uppdaterat till en Joe med digital mätare👍Jag tycker Topeak Joe Blow Mountain är ganska bra för både vanlig mtb och för fatbike. Även vanliga cyklar/hybrid/gravel funkar ju. Pumpar 0 till max 5 bar cirka. Har haft min i snart 4 år tror jag, aldrig krånglat.
Visa bilaga 597424
![]()
Topeak JoeBlow Mountain Golvpump | bikester.se
Topeak JoeBlow Mountain Golvpump - till rätt pris! 30 dagars öppet köp och fri retur.Topeak Över 40 000 produkter från 600 varumärken - Bikester.se.www.bikester.se
Har denna och det är två brister som jag har att anmärka på. Jag har bytt munstycket till ett från SKS som är enklare att spänna på ventilen. Sen är jag noggrann med underlaget när jag ska pumpa, känns sketchy med plastfoten när man ska lägga lite vikt på.Jag tycker Topeak Joe Blow Mountain är ganska bra för både vanlig mtb och för fatbike. Även vanliga cyklar/hybrid/gravel funkar ju. Pumpar 0 till max 5 bar cirka. Har haft min i snart 4 år tror jag, aldrig krånglat.
Hur kan det skilja så mycket?! En säger att den är jättebra. En annan att den är rätt kass?! 😳
En liten hake är att trycket i slangen momentant kan komma upp i 10-talet bar även när man bara behöver pumpa till 1 bar i däcket. Kolla hur manometern åker jojo när du pumpar så får du se.Hmm, varför inte en random pump, T-koppling och en manometer i rätt skala? Var hittar man prisvärda sånna?
Inbyggda mätare har jag sisådär erfarenheter från…