Mathias
Aktiv medlem
Tips på bra käk för att slippa bonk
Jag pendlar över 50km om dagen vilket är lite längre än jag gjort förut. Jag kör ganska hårt (jag borde förmodligen gå med i en AA-grupp för Stravamissbrukare) och i början av veckan går det finfint. Men på hemvägen dag tre och fyra så känner jag att energin är slut. Jag blir vrålhungrig och skulle bara vilja kasta i mig en snickers eller vad som helst egentligen. Sedan tar kraften slut och sista biten blir i limp-mode. Väl hemma äter jag allt som finns. Jag är rätt säker på att det här kommer gå över när jag är i bättre form för jag var med om samma sak när jag började cykla mountainbike för en herrans massa år sedan. Men tills dess, vad rekommenderar ni att man stoppar i sig under dagen för att inte få helt energitorsk på vägen hem? Vad är bra att komplettera med förutom lunch? Jag har alltid varit helt ointresserad närings- och kostlära men känner att nu kan det faktiskt vara värt att lära sig lite och få lite bra tips. Det är lite kort sträcka att äta på under vägen (det tar ju bara 50 minuter) och det känns som det är lite för mycket tävling. Så bra komplettmentkäk, gärna något som inte ökar på fettkvoten. Jag brukar äta upp jobbets alla bananer men det verkar inte funka helt och hållet uppenbarligen.