Tips på BRA leverantör av triathlon-klubbkläder?

Franz

Medlem
Är en liten nystartad klubb med 10+ medlemmar. Söker efter en leverantör av högkvalitativa kläder med flerfärgs klubbtryck.

Önskemål:
1. Funktionella plagg som funkar till 100% även på IM distans, inte bara sprint, kvalité är det viktigaste.

2. Möjlighet till flerfärgstryck (3), gärna sublimeringstryck eller laser, om det nu är någon skillnad? Har dåliga erfarenheter från tillfällen då lokala tryckerier tryckt på funktionskläder som ständigt tvättas och dras åt alla möjliga håll. Vill inte ha tryck som släpper och ser fult ut samt skapar onödigt drag.

Har använt Giordianas cykelkläder i klubben och tyckt de funkat bra. Snygga med trycket "i" tyget.

3. Medlemmar önskar både hela och delade dräkter, överdel får ej vara för kort.

4. Pris mindre viktigt. Kvalité!

Leverantörer:

Sneglat på Castelli som jag själv varit väldigt nöjd med.

Trimtex är stora i Sverige och deras webshop verkar smidig för klubbar men jag har hört så jäkla mycket dåligt om deras kläder samt dåliga kundservice vid reklamation. Skeptisk. Någon som kör IM i trimtex?

Kalas? Såg på nätet att utav Alnö race team's 18 startande så körde bara ett fåtal i klubbens kläder från Kalas. (rätta mig om jag har fel) Tror de skall börja med 2XU nästa säsong. Men för mig sänder det signaler om att medlemmarna inte uppskattade Kalaskläderna, varför?. (Egen uppfattning, ej vidimerad)

Fusion?
Säkert väldigt bra grejer, används av eliten. Verkar ha begränsade möjligheter till tryck enl våra önskemål.

Övriga som passerat min browser:

Corelli design?
Verge? (Cykelcity tri..)
Bioracer?
Champ sys?
Sugoi?
2XU? ( trista, har inte sett någon design jag gillar utseendemässigt, säkert bra funktion)
Pearl uzumi(?)
Newline?
Craft?
Tyr?

Det är en djungel, hjälp mottages tacksamt! Vad är era erfarenheter och tips? (Jo jag har förståelse för att det är svårare att komplettera plagg i framtiden då vi är en mindre klubb osv)

Tack på förhand

Vi har en hel del IM tjommar i klubben, vi har trimtex kläder.
Jag är dock inte en av dem som håller till i den avdelningen så kan inte bidra mer än så. Jag är dock nöjd med cykelkläderna.

En flera år gammal uppgift, men kanske ändå till någon nytta. Då hade vi Trimtex-kläder. De höll inte måttet för en IM. Saucony tri-dress, men den var det knappt något tryck på. Den funkade för IM, men jag hade problem med skav mellan arm och dräkt (vilket jag löste genom att smörja med fett och ha dragkedjan nerdragen).

Klubben bytte sedan till Sailfish, men pga knäproblem har jag inte kunnat köra triathlon och är därför inte uppdaterad om hur det föll ut. Kolla med Väsby SS triathlon.

Trimtex är ju rejält uppdaterade sen flera år tillbaka så det är väl en halvdålig jämförelse du ger.
Jag vet tyvärr alldeles för lite om deras prylar för triathlon men annars är dom kanon :)

ante_hedis skrev:
-------------------------------------------------------
> Trimtex är ju rejält uppdaterade sen flera år
> tillbaka så det är väl en halvdålig
> jämförelse du ger.
> Jag vet tyvärr alldeles för lite om deras prylar
> för triathlon men annars är dom kanon :)

Mina uppgifter om Trimtex är färska. Vet inte hur du lyckas jämställa mitt vetande och uppfattning till "halvdålig jämförelse"?
Jag har inget intresse i att svartmåla någon speciell leverantör, har heller inte kopplingar till något kommersiellt intresse inom området.

Tack ni som svarat!

Såg igår kväll att vi som ska köra AGEM 2015 nu kan köpa kläder i förbundets webshop, Newline verkar dom samarbeta med inför "vår" tävling. Någon som vet något om dem och möjlighet till fri design, flerfärgstryck och hög kvalité?

Franz skrev:
> ante_hedis skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Trimtex är ju rejält uppdaterade sen flera
> år
> > tillbaka så det är väl en halvdålig
> > jämförelse du ger.
> > Jag vet tyvärr alldeles för lite om deras
> prylar
> > för triathlon men annars är dom kanon :)
>
>
> Mina uppgifter om Trimtex är färska. Vet inte
> hur du lyckas jämställa mitt vetande och
> uppfattning till "halvdålig jämförelse"?
> Jag har inget intresse i att svartmåla någon
> speciell leverantör, har heller inte kopplingar
> till något kommersiellt intresse inom området.
>
> Tack ni som svarat!
>
> Såg igår kväll att vi som ska köra AGEM 2015
> nu kan köpa kläder i förbundets webshop,
> Newline verkar dom samarbeta med inför "vår"
> tävling. Någon som vet något om dem och
> möjlighet till fri design, flerfärgstryck och
> hög kvalité?

Svaret var riktat till kommentaren ovanför min :)

Vi i triathlon Väst hade Newline som sponsor tidigare.
De har haft grymma kvalitetsproblem vissa år med ffa tävlingsdräkterna.
Sailfish har bra kvalitet på kläderna men värdelöst tryck (några år sen jag köpte min, trycket försvann första säsongen men dräkten i övrigt jag jag tränat och tävlat flera hundra timmar i.)

Körde inte IM i Trimtex, men väl HIM (Vansbro i år, som ju blev en duathlon).
Är nöjd med dräkten! Har inte provat något premium-märke dock. Men skulle inte tveka att köra IM i den. Enligt ansvarig som tog fram dräkten för vår nystartade klubb så var Trimtex smidiga att ha att göra med!

Har inga erfarenheter av just kläder för Triathlon men är enig med TS om att Trimtex inte håller någon vidare kvalitet, så ej heller Kalas.
De flesta som talar sig varma för Trimtex är relativt färska cyklister med liten erfarenhet av andra märken såsom Assos, Santini, Castelli m.fl.
Klubbarna använder Trimtex för att det är smidigt att samarbeta med dem samt att priserna är överkomliga, vilket förstås är viktiga egenskaper.

Min klubbtröja är från Kalas. Köpt 2009, tror jag. Den har överlevt flera hundra tvättar vid det här laget. Ser nästan ut som ny (förutom ett par oljefläckar som inte släpper). Det enda är att en söm vid bakfickorna släppte nästan direkt. Men den sydde jag på nytt själv. I övrigt finfint plagg.

Jag kör inte Triathlon men har kört några 24h:ars multisporttävlingar i Trimtexkläder. Jag är mer än nöjd med kvaliteten på alla deras kläder jag äger. Dock så har Trmtex verkligen urusel kundservice så jag tycker du ska handla av någon annan av den anledningen.

ante_hedis skrev:
> Trimtex är ju rejält uppdaterade sen flera år
> tillbaka så det är väl en halvdålig
> jämförelse du ger.
> Jag vet tyvärr alldeles för lite om deras prylar
> för triathlon men annars är dom kanon :)

Läs innantill innan du kastar dig på tangentbordet. Jag beskrev mina erfarenheter och de står jag fast vid. Jag gör inte heller någon jämförelse.

Om de är kanon idag eller inte har jag ingen aning om, men det verkar finnas delade meningar om det...

cerro skrev:
> Bioracer så klart

Snälla cerro, utveckla.

Franz skrev:
> cerro skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Bioracer så klart
>
>
> Snälla cerro, utveckla.

Holländska speedwear märke som är bra när det ska gå fort. Se på Tony Martin, Sven Nys, Tom Boonen, Ellen van Dijk, Marianne Vos, BMC med flera.

Kalas är ok, vi har haft dem i klubben ett par år. Gillar personligen Craft betydligt mer som jag har på teamkläderna i år.

Hej!

Verge som jag är distributör för har triathlon. Som du nämnde kör bla cykelcity med dem.

Det finns top/bottom/suit.

Små kvaniteter/bra priser/bra kvalitet

Leveranstid 3-4 veckor, tryck inga problem.

Maila gärna om du vill kika på prover, vi finns mitt i city/stockholm.

Med vänlig hälsning,
Patrik
Verge/La Chemise

Info@lachemise.se
Facebook verge sweden
Instagr lachemise_ck

Någon som har erfarenhet av Trimtex billigaste kollektion "Basic"? Fick frågan men jag har ingen egen erfarenhet.

Tillbaka
Topp